4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 2

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, kým sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, no všetkého veľa škodí. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 2

28. Nezabúdajte na zálohy dát. Je to síce klišé, ale keď vám odíde disk, dáta už nezachránite.

29. Robiť zálohu prístupových hesiel nemusím vysvetľovať, že?

30. Nedeformujte trh nízkymi cenami. Ak je hodnota loga 1 500 € a na internete nájdete ponuku na 60 €, tak niečo nie je v poriadku. Klientovi vysvetlite, čo všetko obnáša urobiť funkčné, technicky pripravené logo. Veď ako si má klient vážiť vlastné logo, keď ho stálo tak málo? 

31. Cena je tiež ukazovateľom kvality. Tričko za 3 € a za 30 € je rozdiel, však? Aj keby boli vyrobené rovnakou technológiou? Cena tiež tvorí imidž spoločnosti. Aký chcete mať imidž vy? Lacný a dostupný alebo drahší a kvalitnejší? Všetko s mierou, samozrejme. Aj vy musíte mať svoje kvality, aby ste si vyššie ceny obhájili svojimi schopnosťami a kvalitou práce.

32. Upravujte cenové ponuky podľa veľkosti firmy zákazníka. Logo pre mini pekárničku nemôže stáť rovnako ako logo pre korporát. 

33. Robte logá tak, aby ste ich vedeli dostať na pero, odznačik i Boeing 747 a stále bolo čitateľné.

34. Ak vám niečo na logu nesedí a neviete čo, skúste ho zrkadlovo otočiť a prižmúriť oči. Vtedy prestanete vnímať znaky textu ako písmo, ale ako grafické znaky. Vtedy sa vám ukáže, či máte v logu diery, či máte dobre urobený kerning, správne vzdialenosti a pod.

35. Pri tlačovinách si urobte nátlač. Aby ste si boli istý farebnosťou, čitateľnosťou a celkovým dojmom. Na monitore totiž všetko  vyzerá skvele. 

36. Ak pracujete na brožúrke, urobte si zrkadlo. Hárky papiera s číslovaním strán. Veľmi vám to pomôže pri vyraďovaní strán, ich orientácii a poradí.

37. Používajte vzorkovníky farieb. Nie len Pantone, ale najmä CMYK coated. Využijete ho nielen pre seba, ale aj pri osobných konzultáciách s klientom. 

38. Pre každého klienta si vytvorte persónu! Využijete ju najmä pri sponzorovaných príspevkoch.

39. Neposielajte hotové práce obratom. Ak budete rýchly ako blesk, po prvé – klient si na to zvykne a bude to brať ako štandard. Po druhé – rýchla práca väčšinou nebýva tou najkvalitnejšou, že?

40. Nedávajte klientovi zdrojové súbory. Pri kúpe auta tiež nedostanete kompletné diely na výstavbu ďalšieho auta.

41. Vyberajte médiá podľa cieľovky. Facebook, Instagram, Tiktok, leták, billbord, plagát, video… Každá cieľovká má svoje špecifiká a ak ste dobrý tvorca, mali by ste to ovládať.

42. Odovzdajte dokončený projekt na pekne zabalenom USB kľúči. Wow efekt bude zaručený.

Týždenný podcast UPdate

AKO MAJITEĽ BIZNISU MAJTE NA MYSLI

43. VŽDY premýšľajte ako váš klient. NAJČASTEJŠÍ problém, ktorý riešime, je to, že majiteľ už nevidí svoj projekt klientovými očami. Vnímajte celý proces od vyhľadania na internete cez návštevu prevádzky až po zanechanie recenzie očami klienta. Veľa sa o sebe dozviete.  

44. To, že vy by ste si nekúpili nejaký produkt/službu, ešte neznamená, že by si ju nekúpil niekto iný.

45. So zľavami opatrne. Radšej dajte klientovi niečo navyše, než zľavu. Veď ak robíte svoj odbor profesionálne, tak prečo je tam priestor na zľavu? Uberiete z kvality služby či produktu? A čo si pomyslí klient ak ste mu pár krát zľavu dali a teraz už nie? Alebo prečo on ju nedostal a iní áno?.

46. Ak sa predsa rozhodnete pre zľavy, využite najmä Black Friday. Ideálne tak, ako bol pôvodne myslený. Ak dáte zľavu 1 %, budete všetkým na smiech. Ak dáte 50 – 70 %, info o vás sa rozšíri ako lavína.

47. Vlastná mailová adresa @vasafirma.sk pôsobí profesionálnejšie než free maily ako gmail, azet a pod. 

48. Vytvorte si mail riaditel@vasafirma.sk nech majú klienti pocit, že píšu priamo vám a že ste dostupný pre ich potreby a požiadavky. Aj keď sa o to pochopiteľne bude starať vaša sekretárka. 

49. Uistite sa, že máte logo v krivkách (formáty .ai, .pdf .cdr .eps). 

50. Vždy poďakujte za recenziu na Google Moja firma. Za dobré hodnotenia poďakujte, zlé hodnotenia sa snažte pochopiť a vyriešiť v diskusii. Nech z nevýhody urobíte výhodu.

51. Ku koncu mesiaca si robte spoločné porady, kde preberiete, čo sa bude diať v budúcom mesiaci. Aj z marketingového hľadiska. 

52. Vašimi TOP príležitosťami sú: Vianoce, Black Friday, leto (dovolenky) a Valentín.

 >>100 praktických rád pre kratívca časť 1.<<

>>100 praktických rád pre kratívca časť 3.<<

>>100 praktických rád pre kratívca časť 4.<<

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber



Zdieľať článok
Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad

Od čias svojej prvej dánskej stavebnice som vedel, že chcem veci robiť INAK. 90-tky ( prehistorické obdobie pred internetom ) nás naučili skvele improvizovať 🙂 Umenie, dizajn, grafika a najmä kreativita boli mojimi piliermi počas dlhých rokov štúdia, kde sa mi vždy podarilo prepašovať do projektu niečo VIAC ako ostatní.  6 rokov štúdia na Fakulte umení na Technickej univerzite v Košiciach mi pridali písmenká Bc. a drsne znejúce Mgr. art. Už odvtedy boli moje projekty reálne hmatateľné a nezostali len v zložkách: final_final_378. Už ako mladé ,,ucho” som vizuálne zastrešoval európske konferencie, celoslovenské roadshows, či zopár inovatívnych projektov, ktoré dnes voláme startupy. A VTEDY MI TO TRKLO! Už netvorím grafiky. Už tvorím príbehy! Iba vďaka praxi, kreatívnemu zmýšľaniu, no najmä úžasným klientom, z ktorých sa často stali priatelia, naše projekty skončili v Europarlamente v Bruseli, v celej Európe, Rusku a najnovšie aj v Dubaji. Našli ste ich aj v Bille, či Kauflande, len o tom možno neviete. Nech už som pracoval pre mikro projektík, alebo MEGA korporáciu, vždy som dával k projektom ohromnú porciu kreativity. Inak to ani neviem! A preto čítate tieto riadky. Hľadáte totiž SKVELÝ NÁPAD!  

Tento článok ti prináša

Koleštík – Skvelý nápad

KOLEŠTÍK je reklamná a kreatívna agentúra so sídlom v Michalovciach. Špecializuje sa na tvorbu originálnych nápadov a kreatívnych riešení v oblasti marketingu a dizajnu. Ponúka služby ako logo redizajn, kreativitu, poradenstvo, sociálne siete, firemnú identitu, kreatívne kampane, obaly produktov, vizuálny štart firiem a copywriting.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo ukazujú globálne trendy z Ázie a Tichomoria?
3 min. čítanie

Čo ukazujú globálne trendy z Ázie a Tichomoria?

Nedávna správa spoločnosti KPMG o nákupných zvyklostiach a trendoch v ázijsko-pacifickej oblasti poskytuje cenné poznatky, ktoré môžu využiť aj české a slovenské e-commerce firmy. Napriek geografickému zameraniu štúdie, správanie a preferencie spotrebiteľov vykazujú trendy, ktoré sú relevantné na celom svete. Ich pochopenie môže firmám pomôcť prispôsobiť sa a prosperovať.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+