Nová funkcia je súčasťou väčšej zmeny v spôsobe fungovania platieb. Inzerenti, ktorých sa to týka, museli do 31. júla 2024 pod hrozbou zrušenia účtov prejsť na bankové platby.
Ako uvádza Google: „Ak vaša firma spĺňa určité požiadavky, môžete použiť nastavenie mesačnej platby faktúr. Medzi tieto požiadavky patria:
- Byť registrovaný ako podnik minimálne jeden rok.
- Mať aktívny účet Google Ads v dobrej kondícii minimálne 6 mesiacov.
- Utrácať minimálne 5 000 USD mesačne (táto hodnota sa môže líšiť v závislosti od krajiny) za akékoľvek 3 z posledných 12 mesiacov.“
Tento krok má zlepšiť platobnú predvídateľnosť a znížiť náklady na spracovanie platieb pre Google. Pre veľké účty je mesačné fakturovanie považované za efektívnejšie, pretože umožňuje lepšiu kontrolu nad výdavkami a poskytuje možnosť využívať úverovú linku s 30-dňovou splatnosťou. Zatiaľ čo táto zmena môže niektorým inzerentom spôsobiť problémy s cashflowom, Google verí, že prechod na tieto nové metódy bude pre nich z dlhodobého hľadiska prínosom.
Google bude posielať varovania do konca roka 2024. Zdôrazňuje, že je dôležité konať rýchlo.
Novinky ohľadom novej funkcie:
- Prehľadné zobrazenie termínov na stránke účtu,
- zjednodušený proces prevodu, ktorý sa začína odoslaním e-mailu,
- postupné zavedenie pre dotknuté účty.
Inzerenti by mali sledovať upozornenia a rýchlo konať, aby sa ich kampane neprerušili.