Fox namiesto NBC
Vysielacie práva získala televízna stanica Fox, ktorá stanovuje ďalší rekord v cene reklamného priestoru. Podľa zákulisných informácií údajne požaduje viac ako sedem miliónov dolárov za 30-sekundový slot. Dokonca aj inzerenti, ktorí si kúpia viac priestoru alebo majú dlhodobé partnerstvo so spoločnosťou Fox, môžu “vyjednať” ceny medzi šiestimi a siedmimi miliónmi dolárov.
Pre porovnanie, počas minuloročného ročníka bola priemerná cena 30-sekundového vstupu 6,5 milióna dolárov. V tom čase vysielanie prenášala sieť NBC, ktorá podľa výpočtov výskumnej agentúry Kantar zarobila približne 434,5 milióna dolárov.
Ani rekordná cena neodradila zadávateľov reklamy. Už v septembri minulého roka zástupcovia siete Fox oznámili, že 95 % kapacity je vypredaných.
Apple namiesto Pepsi
Apple music vystrieda spoločnosť Pepsi, ktorá bola sponzorom polčasovej šou poslednú dekádu. Podľa denníka Sports Business Journal zaplatí 50 miliónov dolárov ročne za päťročnú zmluvu.
V prípade služby Apple Music to dáva zmysel. Väčšia viditeľnosť jej pomôže konkurovať službe Spotify v boji o poslucháčov streamovanej hudby. Banka J.P. Morgan očakáva, že Apple Music dosiahne 110 miliónov predplatiteľov do roku 2025.
Koho môžeme očakávať?
Už po dvadsiaty tretí raz sa na Super Bowl objaví značka čipsov Doritos, ktorá si najala tajnú celebritu pre novinku Sweet & Tangy BBQ. Tretí rok dá o sebe vedieť aj značka DraftKings, ktorá si najala komika Kevina Harta.
Niekoľko spoločnosti čaká naopak premiéra. Svoju prvú kampaň uvedie stávková spoločnosť FanDuel, ktorá angažovala šampióna Super Bowlu Roba Gronkowského. Ak sa mu počas reklamnej prestávky v tretej štvrtine podarí dať gól z 25 metrov, každý, kto si naň staví, si prostredníctvom stávkovej kancelárie FanDuel rozdelí výhru 10 miliónov dolárov.
Kratší 30-sekundový spot si objednala pivovarnícka skupina Molson Coors. Spoločnosť zatiaľ nezverejnila, ktorú produktovú radu bude propagovať.