Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil pokutu spoločnosti Essilor International, ktorá vyrába okuliarové šošovky. Spoločnosť v minulosti zakázala predaj svojich šošoviek na online platformách. Podľa dozorného orgánu nespravodlivo obmedzovala trh elektronického obchodu.

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Spoločnosť Essilor International je popredným francúzskym výrobcom okuliarových šošoviek. Jej materská spoločnosť EssilorLuxottica je známa ako výrobca okuliarov Ray-Bans. Podľa francúzskeho úradu pre hospodársku súťaž mala táto spoločnosť obmedzovať ecommerce podniky v rozpore so zákonom.

Essilor zakázala online predaj svojich výrobkov

Francúzsky úrad l’Autorité de la Concurrence udelil spoločnosti Essilor International pokutu vo výške 81 miliónov eur. Spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá je vlastníkom spoločnosti, musí zaplatiť viac ako 15 miliónov eur z tejto pokuty.

Spoločnosť Essilor odmietla ponúkať svoje výrobky pre online predaj.

Pokuty sú reakciou na konanie spoločnosti v rokoch 2009 až 2020. Počas tohto obdobia spoločnosť Essilor zakázala online platformám používať svoju značku a logá. Odmietla tiež dodávať svoje výrobky online platformám a na akýkoľvek online predaj neposkytovala záruky.

Nespravodlivá diskriminácia online predajcov

Podľa zistení dozorného orgánu spoločnosť Essilor v snahe chrániť svojich fyzických predajcov nespravodlivo diskriminovala online podniky. Obmedzenia pre online predajcov viedli k umelému zvyšovaniu cien okuliarov a k diskriminácii spotrebiteľov. Essilor mal podľa úradu konať v rozpore so zákonom. Spoločnosť EssilorLuxottica sa proti rozhodnutiu rozhodla odvolať. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+