2 min. čítanie

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil pokutu spoločnosti Essilor International, ktorá vyrába okuliarové šošovky. Spoločnosť v minulosti zakázala predaj svojich šošoviek na online platformách. Podľa dozorného orgánu nespravodlivo obmedzovala trh elektronického obchodu.

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Spoločnosť Essilor International je popredným francúzskym výrobcom okuliarových šošoviek. Jej materská spoločnosť EssilorLuxottica je známa ako výrobca okuliarov Ray-Bans. Podľa francúzskeho úradu pre hospodársku súťaž mala táto spoločnosť obmedzovať ecommerce podniky v rozpore so zákonom.

Essilor zakázala online predaj svojich výrobkov

Francúzsky úrad l’Autorité de la Concurrence udelil spoločnosti Essilor International pokutu vo výške 81 miliónov eur. Spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá je vlastníkom spoločnosti, musí zaplatiť viac ako 15 miliónov eur z tejto pokuty.

Spoločnosť Essilor odmietla ponúkať svoje výrobky pre online predaj.

Pokuty sú reakciou na konanie spoločnosti v rokoch 2009 až 2020. Počas tohto obdobia spoločnosť Essilor zakázala online platformám používať svoju značku a logá. Odmietla tiež dodávať svoje výrobky online platformám a na akýkoľvek online predaj neposkytovala záruky.

Nespravodlivá diskriminácia online predajcov

Podľa zistení dozorného orgánu spoločnosť Essilor v snahe chrániť svojich fyzických predajcov nespravodlivo diskriminovala online podniky. Obmedzenia pre online predajcov viedli k umelému zvyšovaniu cien okuliarov a k diskriminácii spotrebiteľov. Essilor mal podľa úradu konať v rozpore so zákonom. Spoločnosť EssilorLuxottica sa proti rozhodnutiu rozhodla odvolať. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+