Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil pokutu spoločnosti Essilor International, ktorá vyrába okuliarové šošovky. Spoločnosť v minulosti zakázala predaj svojich šošoviek na online platformách. Podľa dozorného orgánu nespravodlivo obmedzovala trh elektronického obchodu.

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Spoločnosť Essilor International je popredným francúzskym výrobcom okuliarových šošoviek. Jej materská spoločnosť EssilorLuxottica je známa ako výrobca okuliarov Ray-Bans. Podľa francúzskeho úradu pre hospodársku súťaž mala táto spoločnosť obmedzovať ecommerce podniky v rozpore so zákonom.

Essilor zakázala online predaj svojich výrobkov

Francúzsky úrad l’Autorité de la Concurrence udelil spoločnosti Essilor International pokutu vo výške 81 miliónov eur. Spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá je vlastníkom spoločnosti, musí zaplatiť viac ako 15 miliónov eur z tejto pokuty.

Spoločnosť Essilor odmietla ponúkať svoje výrobky pre online predaj.

Pokuty sú reakciou na konanie spoločnosti v rokoch 2009 až 2020. Počas tohto obdobia spoločnosť Essilor zakázala online platformám používať svoju značku a logá. Odmietla tiež dodávať svoje výrobky online platformám a na akýkoľvek online predaj neposkytovala záruky.

Nespravodlivá diskriminácia online predajcov

Podľa zistení dozorného orgánu spoločnosť Essilor v snahe chrániť svojich fyzických predajcov nespravodlivo diskriminovala online podniky. Obmedzenia pre online predajcov viedli k umelému zvyšovaniu cien okuliarov a k diskriminácii spotrebiteľov. Essilor mal podľa úradu konať v rozpore so zákonom. Spoločnosť EssilorLuxottica sa proti rozhodnutiu rozhodla odvolať. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe