Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil pokutu spoločnosti Essilor International, ktorá vyrába okuliarové šošovky. Spoločnosť v minulosti zakázala predaj svojich šošoviek na online platformách. Podľa dozorného orgánu nespravodlivo obmedzovala trh elektronického obchodu.

Výrobca okuliarov Ray-Bans zaplatí pokutu za diskrimináciu elektronického obchodu

Spoločnosť Essilor International je popredným francúzskym výrobcom okuliarových šošoviek. Jej materská spoločnosť EssilorLuxottica je známa ako výrobca okuliarov Ray-Bans. Podľa francúzskeho úradu pre hospodársku súťaž mala táto spoločnosť obmedzovať ecommerce podniky v rozpore so zákonom.

Essilor zakázala online predaj svojich výrobkov

Francúzsky úrad l’Autorité de la Concurrence udelil spoločnosti Essilor International pokutu vo výške 81 miliónov eur. Spoločnosť EssilorLuxottica, ktorá je vlastníkom spoločnosti, musí zaplatiť viac ako 15 miliónov eur z tejto pokuty.

Spoločnosť Essilor odmietla ponúkať svoje výrobky pre online predaj.

Pokuty sú reakciou na konanie spoločnosti v rokoch 2009 až 2020. Počas tohto obdobia spoločnosť Essilor zakázala online platformám používať svoju značku a logá. Odmietla tiež dodávať svoje výrobky online platformám a na akýkoľvek online predaj neposkytovala záruky.

Nespravodlivá diskriminácia online predajcov

Podľa zistení dozorného orgánu spoločnosť Essilor v snahe chrániť svojich fyzických predajcov nespravodlivo diskriminovala online podniky. Obmedzenia pre online predajcov viedli k umelému zvyšovaniu cien okuliarov a k diskriminácii spotrebiteľov. Essilor mal podľa úradu konať v rozpore so zákonom. Spoločnosť EssilorLuxottica sa proti rozhodnutiu rozhodla odvolať. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+