2 min. čítanie

Vinted v strate 118 miliónov eur

Marketplace Vinted dosiahol v roku 2021 stratu neuveriteľných 118 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide päťnásobný nárast, keď bola spoločnosť v červených číslach “len” 24 miliónov eur. Informácie z výročnej správy zverejnil holandský web Quote.

Vinted v strate 118 miliónov eur

Výdavky na marketing sa strojnásobili

Straty sú spôsobené najmä vysokými marketingovými výdavkami. V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na reklamu masívnych 193 miliónov eur. To je trojnásobok v porovnaní s predchádzajúcim rokom. 

V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na marketing 193 miliónov eur.

Zároveň sa zvýšili príjmy spoločnosti. V porovnaní s obratom 184 miliónov eur v roku 2020 dosiahla spoločnosť Vinted v roku 2021 príjmy vo výške 245 miliónov eur.

Hodnota vo výške 3,5 miliardy eur

Podľa výročných údajov nie je na tom marketplace vôbec zle a peňazí ma stále nazvyš. Na konci roka 2021 spoločnosťou disponovala hotovosťou 239 miliónov eur a 50 miliónmi eur v podnikových dlhopisoch. 

Niet sa čo čudovať, v máji minulého roka získala spoločnosť v rastovom kapitáli 250 miliónov eur. V tom čase bola ocenená na 3,5 miliardy eur.

Spoločnosť nie je znepokojená päťnásobným nárastom svojich strát oproti minulému roku. Vo výročnej správe sa uvádza, že riaditelia “sa rozhodli vynaložiť časť zostávajúcej hotovosti na marketing s cieľom zvýšiť tempo rastu podniku”.

Litovská peer-to-peer platforma získala v lete tohto roku Rebelle, švédske trhovisko s luxusnou módou a rozšírili svoje pôsobenie do 14 krajinách Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+