Výdavky na marketing sa strojnásobili
Straty sú spôsobené najmä vysokými marketingovými výdavkami. V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na reklamu masívnych 193 miliónov eur. To je trojnásobok v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na marketing 193 miliónov eur.
Zároveň sa zvýšili príjmy spoločnosti. V porovnaní s obratom 184 miliónov eur v roku 2020 dosiahla spoločnosť Vinted v roku 2021 príjmy vo výške 245 miliónov eur.
Hodnota vo výške 3,5 miliardy eur
Podľa výročných údajov nie je na tom marketplace vôbec zle a peňazí ma stále nazvyš. Na konci roka 2021 spoločnosťou disponovala hotovosťou 239 miliónov eur a 50 miliónmi eur v podnikových dlhopisoch.
Niet sa čo čudovať, v máji minulého roka získala spoločnosť v rastovom kapitáli 250 miliónov eur. V tom čase bola ocenená na 3,5 miliardy eur.
Spoločnosť nie je znepokojená päťnásobným nárastom svojich strát oproti minulému roku. Vo výročnej správe sa uvádza, že riaditelia “sa rozhodli vynaložiť časť zostávajúcej hotovosti na marketing s cieľom zvýšiť tempo rastu podniku”.
Litovská peer-to-peer platforma získala v lete tohto roku Rebelle, švédske trhovisko s luxusnou módou a rozšírili svoje pôsobenie do 14 krajinách Európy.