Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Vinted v strate 118 miliónov eur

Marketplace Vinted dosiahol v roku 2021 stratu neuveriteľných 118 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide päťnásobný nárast, keď bola spoločnosť v červených číslach “len” 24 miliónov eur. Informácie z výročnej správy zverejnil holandský web Quote.

Vinted v strate 118 miliónov eur

Výdavky na marketing sa strojnásobili

Straty sú spôsobené najmä vysokými marketingovými výdavkami. V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na reklamu masívnych 193 miliónov eur. To je trojnásobok v porovnaní s predchádzajúcim rokom. 

V roku 2021 spoločnosť Vinted vynaložila na marketing 193 miliónov eur.

Zároveň sa zvýšili príjmy spoločnosti. V porovnaní s obratom 184 miliónov eur v roku 2020 dosiahla spoločnosť Vinted v roku 2021 príjmy vo výške 245 miliónov eur.

Hodnota vo výške 3,5 miliardy eur

Podľa výročných údajov nie je na tom marketplace vôbec zle a peňazí ma stále nazvyš. Na konci roka 2021 spoločnosťou disponovala hotovosťou 239 miliónov eur a 50 miliónmi eur v podnikových dlhopisoch. 

Niet sa čo čudovať, v máji minulého roka získala spoločnosť v rastovom kapitáli 250 miliónov eur. V tom čase bola ocenená na 3,5 miliardy eur.

Spoločnosť nie je znepokojená päťnásobným nárastom svojich strát oproti minulému roku. Vo výročnej správe sa uvádza, že riaditelia „sa rozhodli vynaložiť časť zostávajúcej hotovosti na marketing s cieľom zvýšiť tempo rastu podniku“.

Litovská peer-to-peer platforma získala v lete tohto roku Rebelle, švédske trhovisko s luxusnou módou a rozšírili svoje pôsobenie do 14 krajinách Európy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia