2 min. čítanie

V Česku rastie záujem o vitamíny, proteíny a krabičkové diéty

Česi stále častejšie investujú do diét a doplnkov stravy ako sú vitamíny či proteíny. Tento segment rastie stabilne už niekoľko rokov dvojciferným tempom, ako vyplýva zo štatistík českej e-shopovej platformy Shoptet. Spoločnosť eviduje v online predajoch nárast za tohtoročný prvý kvartál v medziročnom porovnaní o celých 29 %.

V Česku rastie záujem o vitamíny, proteíny a krabičkové diéty
Zdroj: Depositphotos

„Kým v roku 2017 sme evidovali v tomto segmente len 45 online obchodov, tento rok ich sú už skoro štyri stovky. Objem predajov tak v tomto období vzrástol celkovo desaťnásobne,“ vypočítava Samuel Huba, riaditeľ spoločnosti Shoptet.

Rozmach predajov doplnkov stravy a krabičkových diét je možné vypozorovať v spojení s rastúcou obľubou sociálnych sietí, kde sa kladie dôraz na zdravý štýl a kultúru tela. Zjavné je to najmä v oblasti fitness. Mnohí influenci si potom zakladajú svoje vlastné značky doplnkov, alebo práve krabičkových diét.

Rastúci dopyt po zdravom životnom štýle potvrdzuje aj napríklad e-shop proteinaco.cz. Jeho majiteľ Daniel Sosýn uvádza, že covidové obdobie pomohlo k väčšej edukácii v tejto oblasti. „Určite vnímame rastúci záujem v starostlivosti o zdravie, ktorý trvá už niekoľko rokov. Navyše vďaka “rýchlokurzu” zdravotníctva, ktorým čovid pre všetkých bol, sú zákazníci oveľa vzdelanejší a riešime sofistikovanejšie otázky,“ vysvetľuje Daniel Sosýn, majiteľ Protein & Co.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Trend krabičkových diét 

Obľuba diét a s nimi spojených prípravkov alebo hotových jedál je tiež jedným z trendov. V tomto ohľade je zrejmé aj to, že zatiaľ čo predtým to bola doména najmä žien, tak postupne pribúda aj mužov, ktorí dbajú o svoj jedálniček. Napríklad spoločnosť ketomix.cz uvádza, že najčastejšie nakupujú ženy vo veku 30 až 50 rokov, u mužov ide predovšetkým o štyridsiatnikov a ďalej sa diétam venujú páni starší, teda vo veku 60+.

Sosýn z proteinaco.cz k tomu dodáva: „Čo sa týka vekových kategórií, tak je potrebné pozerať sa na produktový segment. U proteínov a cvičení je to skôr medzi 20 – 30 rokmi, napríklad ale u vitamínov a adaptogénov, ktoré zlepšujú odolnosť voči stresu, je zákaznícka skupina staršia.”

Záber podnikateľov v oblasti zdravia sa postupne rozširuje. V súčasnosti už nejde len o doplnky na chudnutie alebo na fitness, ale tiež posun od fitness k duševnej pohode a väčšiemu mentálnemu výkonu. „Trendom poslednej doby sú nootropiká, teda doplnky stravy, ktoré majú priaznivý vplyv na funkciu mozgu a ďalej aj superpotraviny,“ uzatvára Daniel Sosýn.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+