„Kým v roku 2017 sme evidovali v tomto segmente len 45 online obchodov, tento rok ich sú už skoro štyri stovky. Objem predajov tak v tomto období vzrástol celkovo desaťnásobne,“ vypočítava Samuel Huba, riaditeľ spoločnosti Shoptet.
Rozmach predajov doplnkov stravy a krabičkových diét je možné vypozorovať v spojení s rastúcou obľubou sociálnych sietí, kde sa kladie dôraz na zdravý štýl a kultúru tela. Zjavné je to najmä v oblasti fitness. Mnohí influenci si potom zakladajú svoje vlastné značky doplnkov, alebo práve krabičkových diét.
Rastúci dopyt po zdravom životnom štýle potvrdzuje aj napríklad e-shop proteinaco.cz. Jeho majiteľ Daniel Sosýn uvádza, že covidové obdobie pomohlo k väčšej edukácii v tejto oblasti. „Určite vnímame rastúci záujem v starostlivosti o zdravie, ktorý trvá už niekoľko rokov. Navyše vďaka “rýchlokurzu” zdravotníctva, ktorým čovid pre všetkých bol, sú zákazníci oveľa vzdelanejší a riešime sofistikovanejšie otázky,“ vysvetľuje Daniel Sosýn, majiteľ Protein & Co.
Trend krabičkových diét
Obľuba diét a s nimi spojených prípravkov alebo hotových jedál je tiež jedným z trendov. V tomto ohľade je zrejmé aj to, že zatiaľ čo predtým to bola doména najmä žien, tak postupne pribúda aj mužov, ktorí dbajú o svoj jedálniček. Napríklad spoločnosť ketomix.cz uvádza, že najčastejšie nakupujú ženy vo veku 30 až 50 rokov, u mužov ide predovšetkým o štyridsiatnikov a ďalej sa diétam venujú páni starší, teda vo veku 60+.
Sosýn z proteinaco.cz k tomu dodáva: „Čo sa týka vekových kategórií, tak je potrebné pozerať sa na produktový segment. U proteínov a cvičení je to skôr medzi 20 – 30 rokmi, napríklad ale u vitamínov a adaptogénov, ktoré zlepšujú odolnosť voči stresu, je zákaznícka skupina staršia.”
Záber podnikateľov v oblasti zdravia sa postupne rozširuje. V súčasnosti už nejde len o doplnky na chudnutie alebo na fitness, ale tiež posun od fitness k duševnej pohode a väčšiemu mentálnemu výkonu. „Trendom poslednej doby sú nootropiká, teda doplnky stravy, ktoré majú priaznivý vplyv na funkciu mozgu a ďalej aj superpotraviny,“ uzatvára Daniel Sosýn.