2 min. čítanie

USA čaká skorá a opatrná vianočná sezóna

E-shopy si pomaly, ale isto robia zásoby na nákupnú sezónu. Aj zákazníci začínajú šípiť dobré akcie a výhodné nákupy. Nové poznatky o fenoméne skorých nákupov prináša správa od spoločnosti Gartner. Ukazuje dôležité trendy, ktoré mal e-commerce sektor vnímať a brať do úvahy, aby využil príležitosti a prispôsobil sa zmenám v preferenciách spotrebiteľov.

USA čaká skorá a opatrná vianočná sezóna
Zdroj: Depositphotos

Rastúci trend skorých nákupov

Podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Gartner až 32 % amerických spotrebiteľov plánuje začať svoje vianočné nákupy medzi júlom a októbrom. Sme teda svedkami posunu smerom k skorším nákupom. Pre porovnanie, 29 % zákazníkov plánuje začať nakupovať v novembri.

Táto zmena v správaní predstavuje pre e-commerce podniky príležitosť zapojiť zákazníkov už v predstihu. Veľké obchody ako Amazon a Target už propagujú jesenné akcie, ako sú Prime Big Deal Days či Circle Week.

Inflácia tlačí na peňaženky

Prieskum tiež hovorí o tom, ako inflácia dopadá na nákupné správanie. Iba 14 % respondentov plánuje svoje výdavky na vianočné nákupy zvýšiť v porovnaní s minulým rokom. 21 % má v pláne skôr šetriť a 64 % očakáva, že udrží rovnakú úroveň výdavkov.

Vyššie ceny, a nie zvýšenie disponibilného príjmu, sú podľa 75 % respondentov hlavným dôvodom vyšších vianočných výdavkov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Sezóna online nákupov a hybridných služieb v USA

Našťastie pre e-commerce, online nákupy sa u spotrebiteľov stále tešia obľube – 20 % spotrebiteľov plánuje tento rok zvýšiť svoje online nákupy. Okrem toho 57 % respondentov plánuje využiť hybridné nákupné služby, ako napríklad kúpiť online, vyzdvihnúť v obchode (BOPIS), curbside pickup, doručenie v ten istý deň alebo urýchlené doručenie.

Hoci niektoré doručovacie možnosti nie sú v našich končinách také rozšírené, môžu slúžiť ako inšpirácia. Zároveň je to pripomienka pre e-shopy, že zabezpečiť viditeľnosť a dostupnosť je dôležité. Zákazníci na pohodlie a flexibilitu nedávajú dopustiť – a to najmä pre vianočných zákazníkov.

Vrátenie tovaru

Stále viac spotrebiteľov, najmä mladších, uprednostňuje predĺžené lehoty na vrátenie tovaru. Údaje spoločnosti Gartner ukazujú, že viac ako 70 % zákazníkov do 40 rokov by ocenilo flexibilnejšie lehoty na vrátenie, ktoré by presahovali tradičné obdobie 30 – 60 dní.

E-commerce firmy, ktoré ponúknu predĺžené lehoty na vrátenie počas vianočnej sezóny, by mohli zaznamenať vyššiu mieru konverzie a spokojnosti zákazníkov.

Kassi Socha, analytička v spoločnosti Gartner, radí maloobchodníkom začať s plánovaním na vianočnú sezónu už v prvom štvrťroku a priebežne zdokonaľovať svoje marketingové stratégie.

„Táto stratégia umožňuje marketingovým tímom zohľadniť včasné poznatky spotrebiteľov a analýzy trhu a zaručuje, že hypotézy, ktoré si stanovili na začiatku roka, splnia očakávania ich cieľových spotrebiteľov,“ uvádza Socha.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS
Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?
3 min. čítanie

Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?

Každý e-shopár to pozná: zákazník sa pri pokuse o prihlásenie zasekne, zabudne heslo, po niekoľkých neúspešných pokusoch to vzdá – a košík zostane prázdny. Frustrácia, ktorú spôsobujú heslá, nefrustruje len zákazníkov, ale aj obchodníkov. Našťastie existuje riešenie, ktoré môže túto bariéru odstrániť – a zároveň zvýšiť bezpečnosť aj konverzie. Volá sa passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+