2 min. čítanie

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán.

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán. Stačí, ak do GTM pridáte svoje trackovacie kódy a potom nakonfigurujete pravidlá, kedy sa majú spustiť (pri načítaní stránky, kliknutí, odoslaní formulára atď.).

GTM zjednodušene

Google Tag Manager patrí medzi základné analytické nástroje a umožňuje meranie interakcií na vašom webe. Predstavte si, že GTM je skrinka s nástrojmi, v ktorej máte všetky svoje nástroje: pravítko (Google Analytics 4), kladivo (Google Ads) atď.

zdroj: GTM

Pomocou nástroja Google Tag Manager môžete otestovať svoje tagy a uistiť sa, že sa spustia pri načítaní stránky alebo kliknutí na konkrétne tlačidlo. Ďalšia veľká výhoda: tagy a spôsob ich fungovania môžete meniť bez toho, aby ste museli skutočne meniť zdrojový kód svojej webovej stránky. Pretože vieme ako bývajú vývojári zaneprázdnení – namiesto toho stačí upraviť tagy v používateľskom rozhraní GTM a zmeny zverejniť kliknutím na tlačidlo.

Mnohí začiatočníci si mýlia službu Google Analytics so správcom značiek Google Tag Manager a pýtajú sa, ktorú z nich majú teraz používať. Odpoveď je vlastne obidva. Tieto dva nástroje sa navzájom nenahrádzajú, ale spolupracujú. Google Analytics je nástroj, ktorý zhromažďuje údaje o návštevníkoch a zobrazuje ich v rôznych prehľadoch, zatiaľ čo Google Tag Manager je metóda prenosu údajov. Zachytáva interakcie webovej stránky a odosiela údaje do služby Google Analytics alebo iného nástroja na sledovanie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS