2 min. čítanie

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán.

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán. Stačí, ak do GTM pridáte svoje trackovacie kódy a potom nakonfigurujete pravidlá, kedy sa majú spustiť (pri načítaní stránky, kliknutí, odoslaní formulára atď.).

GTM zjednodušene

Google Tag Manager patrí medzi základné analytické nástroje a umožňuje meranie interakcií na vašom webe. Predstavte si, že GTM je skrinka s nástrojmi, v ktorej máte všetky svoje nástroje: pravítko (Google Analytics 4), kladivo (Google Ads) atď.

zdroj: GTM

Pomocou nástroja Google Tag Manager môžete otestovať svoje tagy a uistiť sa, že sa spustia pri načítaní stránky alebo kliknutí na konkrétne tlačidlo. Ďalšia veľká výhoda: tagy a spôsob ich fungovania môžete meniť bez toho, aby ste museli skutočne meniť zdrojový kód svojej webovej stránky. Pretože vieme ako bývajú vývojári zaneprázdnení – namiesto toho stačí upraviť tagy v používateľskom rozhraní GTM a zmeny zverejniť kliknutím na tlačidlo.

Mnohí začiatočníci si mýlia službu Google Analytics so správcom značiek Google Tag Manager a pýtajú sa, ktorú z nich majú teraz používať. Odpoveď je vlastne obidva. Tieto dva nástroje sa navzájom nenahrádzajú, ale spolupracujú. Google Analytics je nástroj, ktorý zhromažďuje údaje o návštevníkoch a zobrazuje ich v rôznych prehľadoch, zatiaľ čo Google Tag Manager je metóda prenosu údajov. Zachytáva interakcie webovej stránky a odosiela údaje do služby Google Analytics alebo iného nástroja na sledovanie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou
3 min. čítanie

Temu predbehlo eBay a stalo sa druhou najnavštevovanejšou e-commerce platformou

Pred dvoma rokmi sa spustila čínska e-commerce platforma Temu. Za ten čas sa jej darí plniť mediálny priestor, mútiť hlavy ostatným e-commerce hráčom a predčiť eBay v návštevnosti. S druhou najnavštevovanejšou e-commerce stránkou na svete môžeme Temu považovať za významného globálneho hráča. Tento pozoruhodný nárast prináša niekoľko dôležitých poznatkov o dynamike online obchodu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb
2 min. čítanie

Česi v lete na internete míňali doteraz najviac z celého roku 2024, rekordné boli predovšetkým nákupy služieb

Skoro každý tretí Čech, ktorý je užívateľom internetu, si počas letných mesiacov objednal niektorú zo služieb on-line. V júli to pritom bolo v priemere za viac ako osemtisíc korún, čo je tohtoročný jednoznačný rekord. Ako ďalej vyplýva z prieskumu Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK), spotrebitelia v lete míňali nadštandardne aj v e-shopoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla
4 min. čítanie

Móda, krása a luxus vedú v online. Minulý rok dosiahli rekordné čísla

Európsky módny trh spolu so segmentom krásy a luxusu dosiahol v roku 2023 rekordných 213 miliárd eur. Ide o významný rast, a to aj napriek súčasnej finančnej neistote a postcovidovej skepse, ktorá hovorila o umelo vystrelených predajoch počas lockdownu. Cezhraničné e-commerce platformy a marketplaces dodávajú palivo k ďalším predajom. Pozrime sa, čo stojí za nečakanými […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+