Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán.

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán. Stačí, ak do GTM pridáte svoje trackovacie kódy a potom nakonfigurujete pravidlá, kedy sa majú spustiť (pri načítaní stránky, kliknutí, odoslaní formulára atď.).

GTM zjednodušene

Google Tag Manager patrí medzi základné analytické nástroje a umožňuje meranie interakcií na vašom webe. Predstavte si, že GTM je skrinka s nástrojmi, v ktorej máte všetky svoje nástroje: pravítko (Google Analytics 4), kladivo (Google Ads) atď.

zdroj: GTM

Pomocou nástroja Google Tag Manager môžete otestovať svoje tagy a uistiť sa, že sa spustia pri načítaní stránky alebo kliknutí na konkrétne tlačidlo. Ďalšia veľká výhoda: tagy a spôsob ich fungovania môžete meniť bez toho, aby ste museli skutočne meniť zdrojový kód svojej webovej stránky. Pretože vieme ako bývajú vývojári zaneprázdnení – namiesto toho stačí upraviť tagy v používateľskom rozhraní GTM a zmeny zverejniť kliknutím na tlačidlo.

Mnohí začiatočníci si mýlia službu Google Analytics so správcom značiek Google Tag Manager a pýtajú sa, ktorú z nich majú teraz používať. Odpoveď je vlastne obidva. Tieto dva nástroje sa navzájom nenahrádzajú, ale spolupracujú. Google Analytics je nástroj, ktorý zhromažďuje údaje o návštevníkoch a zobrazuje ich v rôznych prehľadoch, zatiaľ čo Google Tag Manager je metóda prenosu údajov. Zachytáva interakcie webovej stránky a odosiela údaje do služby Google Analytics alebo iného nástroja na sledovanie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Štvrtá zastávka Ecommerce Bridge LIVE nás čaká 20.4. v Banskej Bystrici!
2 min. čítanie

Štvrtá zastávka Ecommerce Bridge LIVE nás čaká 20.4. v Banskej Bystrici!

Štvrtou zastávkou na roadshow Ecommerce Bridge LIVE bude 20.4.2023 Banská Bystrica! V krásnych priestoroch 365.labb sa na vás opäť teší päť rečníkov zo štyroch rôznych spoločností. Príďte si vychutnať zaujímavé a inšpiratívne príbehy z e-commerce sveta. Pokiaľ by ste nemali možnosť prísť osobne, máme pre vás pripravený LIVE stream, ktorý si budete môcť pozrieť potom […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+