2 min. čítanie

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán.

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán. Stačí, ak do GTM pridáte svoje trackovacie kódy a potom nakonfigurujete pravidlá, kedy sa majú spustiť (pri načítaní stránky, kliknutí, odoslaní formulára atď.).

GTM zjednodušene

Google Tag Manager patrí medzi základné analytické nástroje a umožňuje meranie interakcií na vašom webe. Predstavte si, že GTM je skrinka s nástrojmi, v ktorej máte všetky svoje nástroje: pravítko (Google Analytics 4), kladivo (Google Ads) atď.

zdroj: GTM

Pomocou nástroja Google Tag Manager môžete otestovať svoje tagy a uistiť sa, že sa spustia pri načítaní stránky alebo kliknutí na konkrétne tlačidlo. Ďalšia veľká výhoda: tagy a spôsob ich fungovania môžete meniť bez toho, aby ste museli skutočne meniť zdrojový kód svojej webovej stránky. Pretože vieme ako bývajú vývojári zaneprázdnení – namiesto toho stačí upraviť tagy v používateľskom rozhraní GTM a zmeny zverejniť kliknutím na tlačidlo.

Mnohí začiatočníci si mýlia službu Google Analytics so správcom značiek Google Tag Manager a pýtajú sa, ktorú z nich majú teraz používať. Odpoveď je vlastne obidva. Tieto dva nástroje sa navzájom nenahrádzajú, ale spolupracujú. Google Analytics je nástroj, ktorý zhromažďuje údaje o návštevníkoch a zobrazuje ich v rôznych prehľadoch, zatiaľ čo Google Tag Manager je metóda prenosu údajov. Zachytáva interakcie webovej stránky a odosiela údaje do služby Google Analytics alebo iného nástroja na sledovanie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+