2 min. čítanie

Slovenský startup vytvoril digitálnu knižnicu. Zmení Ineduco spôsob učenia?

Vysokoškolák potrebuje na štúdium počas jedného semestra približne šesť kníh. Navyše ďalšie ešte na napísanie záverečnej práce.

Slovenský startup vytvoril digitálnu knižnicu. Zmení Ineduco spôsob učenia?

Vysokoškolák potrebuje na štúdium počas jedného semestra približne šesť kníh. Navyše ďalšie ešte na napísanie záverečnej práce. Ročne teda zaplatí za knihy aj stovky eur. Pomôcť okresať tieto výdavky teraz plánuje startup Ineduco.

Spoločnosť totiž spustila novú službu – digitálnu knižnicu, ktorá poskytuje viac ako 50-tisíc kníh, časopisov a odborných titulov v stovke kategórií.

Doslova učebnicový startup

Študenti si prostredníctvom streamovania kníh a mesačný poplatok 12 eur môžu požičať učebnice online alebo ich priamo vlastniť. Nemusia už chodiť do kamenných knižníc ani si kupovať fyzické výtlačky.

„Chceme zlepšovať akademické prostredie. Nadviazali sme partnerstvá s desiatkami popredných vydavateľstiev a univerzít, ktoré prostredníctvom Ineduco zverejnili knihy online. Každý mesiac budeme pridávať nové tituly a funkcie aj na základe spätnej väzby a dopytu študentov,“ uvádza Alexander Světlík, spoluzakladateľ startupu Ineduco.

Founderi učebnicového startupu Alexander Světlík a Ivan Fratrič. Foto: Archív Ineduco

Ten spolu s Ivanom Fratričom dostal tento nápad ešte počas štúdia na vysokej škole. Chýbala im totiž efektívna neobmedzená dostupnosť knižných titulov a relevantných zdrojov.

Myšlienka nedávno zaujala aj investorov, ktorý sa Ineduco rozhodli podporiť sumou pol milióna eur.

„Ineduco je disruptívny startup so zapálenými zakladateľmi, ktorých misia je demokratizovať a digitalizovať publikačný trh. Ich riešenie má ambíciu zásadne zmeniť prístup ľudí k obsahu odborných publikácií a akademickej literatúry,“ hovorí Adam Ďurica, investor fondu Zero Gravity Capital, ktorý patrí do skupiny Zero One Hundred.

Škálovateľný a dostupný

Investorov zaujal okrem iného aj pre využívanie dátovej agregácie a analytiky pre autorov a čitateľov, vďaka čomu dokáže zlepšiť ich interakcie a konzumovaný obsah.

To sú dôvody, prečo investori považujú obchodný model učebnicového startupu za ľahko škálovateľný a navyše s dostupnou cenou.

Finančné prostriedky z predplatného pritom plynú aj vydavateľom za každé prečítanie e-knihy. Fratrič okrem toho tvrdí, že týmto spôsobom predídu pirátskemu šíreniu diel, ktoré bolo aj v tejto oblasti medzi študentami pomerne rozšírené.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+