2 min. čítanie

Slováci radšej obmedzia potraviny ako internet. Online bazáre sú v kurze

Na sklonku roka 2022 sa snažila reklamná agentúra MARK BBDO v spolupráci s poradenskou firmou ASPIRO nájsť odpoveď na to, k akým zmenám v nákupnom správaní dochádza v dôsledku spoločenských, ekonomických a politických udalostí. Článok priniesol Trend.sk

Slováci radšej obmedzia potraviny ako internet. Online bazáre sú v kurze

Z výsledkov vychádza napríklad aj to, že viac ako polovica Slovákov očakáva, že ich finančná situácia bude v najbližšom polroku horšia ako doteraz.

Internet náš každodenný

Z prieskumu takisto vychádza, že respondenti šetria najmä na väčších položkách ako sú dovolenky, jedlo v reštauráciách, donáška jedla či luxusné produkty.

Naopak, vzdať sa nechcú takzvaného online oxygenu, teda napríklad mobilných dát či pevného internetu. Ide tak o položky, ktoré popri základných potravinách a drogérii každodennej potreby spotrebitelia obmedzujú najmenej.

Cez mobilný telefón sa na internet pripája aspoň raz denne takmer 90 percent slovenských spotrebiteľov, pričom 57 percent ľudí je takto na internet pripojených prakticky neustále.

zdroj: MARKBBDO/ASPIRO

Záujem o použité veci z bazárov rastie

Zhoršenie finančnej situácie svojej domácnosti podľa prieskumu v súčasnosti pociťuje 60 percent spotrebiteľov. Približne rovnaké percento, 59 percent spotrebiteľov, zas očakáva, že sa ich finančná situácia bude v prvom polroku 2023 naďalej zhoršovať.

Práve zhoršená ekonomická situácia sa prejavila aj na ochote Slovákov predávať svoje veci cez internet. Viac spotrebiteľov začalo častejšie predávať nepotrebné veci, nakupovať v second-handoch či kupovať použité veci z bazáru.

zdroj: MARKBBDO/ASPIRO

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+