6 min. čítanie

Recyklovanie obsahu na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a LinkedIn

Sociálne siete sa stali nepostrádateľným nástrojom pre podniky a jednotlivcov, ktorí sa snažia komunikovať s ich cieľovou skupinou. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako získať viac výstupov s minimálnymi nákladmi, je recyklovanie obsahu. V tomto článku sa pozrieme na to, ako môžete efektívne recyklovať obsah na sociálnych sieťach ako je Facebook, Instagram a LinkedIn. 

Natália Krišťáková Natália Krišťáková
Social Media Manager
Recyklovanie obsahu na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a LinkedIn

Maximálny počet výstupov pri minimálnych nákladoch je sen každého social media špecialistu. Teraz už vieme, že to je možné a priblížime si hneď niekoľko spôsobov, ako to dosiahnuť. 

Recyklovanie obsahu na Instagrame

Instagram ponúka niekoľko rôznych spôsobov, ako recyklovať obsah a stále dosiahnuť záujem svojej cieľovej skupiny. Tu sú niektoré z nich: 

  • Príbehy (Stories)

Story je dočasný formát, ktorý sa zobrazuje po dobu 24 hodín, čo z neho robí najunikátnejší formát na Instagrame. Do story viete prezdieľať starší či novší príspevok, pridať krátke videá a fotografie, ktoré chcete zdieľať s vašimi sledovateľmi. Môžete využiť aj starší post a prerobiť ho do formátu story alebo reels (čo tiež môžeme považovať za recykláciu). Týmto spôsobom je možné získať viac pozornosti od vašej cieľovej skupiny a zároveň viete, že zdieľate informácie, ktoré sledovateľov zaujímajú.

Príklad instagramového príspevku:

Na príklade vidíme instagramový príspevok. Príspevok je prispôsobený danej cieľovej skupine, má vhodné copy a samozrejme by nemali chýbať ani hashtagy

Príklad recyklácie instagramového príspevku na story:

Instagramový príspevok sa dá veľmi rýchlo, jednoducho a efektívne recyklovať na sériu stories. Do jednotlivých stories vložte odkazy priamo na služby, produkty alebo kategórie produktov, aby ich vaši sledovatelia nemuseli hľadať na stránke. Nechajte vašich sledovateľov vyjadriť svoj názor a vložte do story napríklad aj anketu. Tak si budete vedieť rýchlo vyhodnotiť, čo sa sledovateľom viac páči a na základe toho prispôsobiť a plánovať ďalší obsah.

Ďalším krokom recyklovania tejto grafiky by ešte mohlo byť vytvorenie reels. Nahrajte svoje fotografie, vložte zaujímavú hudbu, pridajte vhodné copy a produktové reels video je na svete! Z jednej idey tak viete vytvoriť rovno 3 výstupy.   

  • Príspevky (Posty)

Vaše staršie príspevky môžete znovu zdieľať na vašom profile. Ak máte obsah, ktorý bol v minulosti populárny, je sezónny alebo je stále relevantný, môžete ho opätovne zazdieľať, prípadne použiť jeho ideu a zmeniť grafiku, aby ste oslovili nových sledovateľov alebo pripomenuli post svojim aktuálnym fanúšikom.  

Týždenný podcast UPdate

Príklad instagramového príspevku:

Na tomto instagramovom príspevku sú zobrazené doplnky na rozlúčku so slobodou, ktoré ponúka daný obchod. Dôležité je vhodne prispôsobený popis na Instagram či správne zvolené # na zlepšenie dosahu príspevku.

Príklad recyklácie instagramoveho príspevku na reels:

Ďalším spôsobom, ako zaujať sledovateľov a jednoducho recyklovať instagramový post môže byť vytvorenie krátkeho videa. Do reels videa pridajte zaujímavú hudbu, čím zaručene vytvoríte skvelú atmosféru. Možno práve toto reels osloví kamarátky budúcej nevesty, ktoré sa inšpirujú výzdobou a doplnkami. 

Ak máte klienta, ktorému fotíte produkty, určite to využite. Pri fotení si viete nastajlovať produkty a odfotiť ich vo formáte story (16:9), formáte príspevku (4:3), no taktiež dokážete natočiť aj krátke videá, ktoré následne zostriháte do reels. V priebehu jedného produktového fotenia si viete na jednej inštalácii pripraviť naozaj mnoho výstupov vopred

Recyklovanie obsahu na Facebooku

Facebook je platforma, kde tiež môžete efektívne recyklovať obsah. Napríklad zdieľaním starších príspevkov na svojom profile, čo vám umožní pripomenúť svojim fanúšikom dôležité informácie a možno aj získať nových sledovateľov. 

Použite staršie videá alebo príspevky. Ak máte na svojej stránke napríklad sériu príspevkov, ktorá sa vašim sledovateľom páči, môžete ju recyklovať tým, že sériu prerobíte na zaujímavé video s popisom a zazdieľate ho. Dnes je videoobsah veľmi populárny.

Recyklujte príspevky v rámci jednej platformy alebo môžete vyskúšať aj kombináciu Facebook – Instagram

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Príklad facebookového príspevku:

Album fotografií zobrazuje konkrétny model a nechýba ani cover fotografia. Základom je jedinečné copy a v popise by mal byť určite umiestnený aj link na stránku predajcu. 

Príklad recyklácie z Facebooku na Instagram: 

(Recyklácia facebookového príspevku na instagramové posty, ktoré tvoria jednotný riadok gridu.)

Z fotografií použitých vo facebookovom albume vznikli po resize a malých úpravách hneď 3 príspevky na Instagram tvoriace grid. Každý z postov má jedinečné copy, ktoré vyzdvihuje rôzne výhody produktu. Použitím správnych # pre každý jeden post sa zlepší dosah príspevku.

Ako recyklovať blogový článok? 

Skvelým spôsobom, ako na svoj web do sekcie “články” pritiahnuť nových čitateľov, je recyklovanie blogového článku. Samozrejme, viete recyklovať aj staršie články, ktoré mali úspech v minulosti. O obsah na sociálne siete teda máte postarané. 

Ako z blogu vytvoriť recyklovaný obsah v rôznych formách na sociálne siete? Vyberte si z článku zaujímavý nadpis, myšlienku či odsek a vytvorte k nemu grafiku s originálnym copy. Ak je téma v postoch či na story výstižne spracovaná, môžete sa napríklad tešiť na nové návštevy vášho webu.

PRÍKLAD:

Ako teda recyklovať blogový článok na webe a prepojiť ho s ďalšími platformami? Na obrázku nižšie môžete vidieť časť blogového článku o expanzii e-shopov, ktorý je na webe klienta. 

V tomto prípade viete ideu z blogu jednoducho preniesť do postov na Facebooku či LinkedIn. Pri tvorbe postu začnite pútavou grafikou a nezabudnite na výstižné copy, potrebné hashtagy či odkaz na službu/web či daný blogový článok. 

Príklad recyklácie blogového článku na facebookový post: 

V tomto prípade bol z blogového článku recyklovaný bod číslo 3, ktorý má samostatnú grafiku a vhodný popis na Facebook. Do popisu môžete zakomponovať aj link na danú službu alebo na home webu.  

Z daného blogového článku a konkrétne aj z bodu 3 dokážete jednoducho vytvoriť aj post na LinkedIn, kde stačí preformulovať popis, pridať hashtagy a vhodný odkaz.  

Príklad recyklácie blogového článku na LinkedIn post:

BONUS:
Ako boostnuť angažovanosť publika vďaka recyklácii obsahu? 

Angažovanosť publika je kľúčovým faktorom pre úspešnú existenciu na sociálnych sieťach. Práve preto si treba uvedomiť, čo je Engagement Rate (miera angažovanosti, ďalej ako ER) a prečo je dôležitý. 

Miera angažovanosti je percento interakcií, ktoré váš obsah generuje od vašej cieľovej skupiny vrátane komentárov, zdieľaní a reakcií. Môžeme povedať, že ER je číslo vyjadrujúce ako veľmi sa váš obsah páčil vašim sledovateľom. Čím vyššie percento, tým lepšie. 

Vyšší ER znamená, že máte aktívne zapojené publikum, čo má pozitívny vplyv na viditeľnosť, dosah, dôveru a záujem sledovateľov. 

Skvelý spôsob, ako môžete zapojiť publikum do diania na vašom profile, je ten, že do story pridáte hlasovačku alebo anketu. Tento typ story vám prilepší aj ER. 

Príklad ankety v story:

Chcete zvýšiť angažovanosť? Počúvajte svoje publikum! Aktívne reagujte na komentáre, získajte názory a spätnú väzbu od svojich sledovateľov a prispôsobte svoj obsah na základe ich očakávaní a potrieb. 

Príklad ankety v story:

Na základe hlasovania vašich sledovateľov budete vedieť, čo sa im viac páči a práve ten obsah je dobré posilniť. Do story môžete pridať GIF či odkaz na stránku predajcu alebo aj konkrétnu kategóriu. 

Recyklovanie obsahu môže byť účinný spôsob, ako sa udržať v kurze s menšou námahou, pričom minimalizujete náklady na tvorbu nového obsahu. Nezabudnite sledovať svoj Engagement Rate a prispôsobiť svoju stratégiu, aby ste získali maximálny úžitok z recyklovania.

Zdieľať článok
Natália Krišťáková
Social Media Manager

V marketingovej agentúre Murza pracujem ako Social Media Manager. Starám sa o sociálne siete našich klientov, vytváram obsah, texty príspevkov či stratégiu pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov.

Tento článok ti prináša

Murza

Murza je online marketingová agentúra, ktorá sa špecializuje na tvorbu zaujímavého a originálneho obsahu. Tento obsah pomáha klientom vyniknúť v konkurencii a zaujať ich zákazníkov. Firma sa zameriava na sociálne siete a tvorbu online obsahu, ako sú blogy a webové stránky.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?
3 min. čítanie

Social commerce sa v Európe vyvíja pomalšie, no stabilne rastie. Ako ho správne uchopiť?

Európsky social commerce sa v porovnaní s inými regiónmi vyvíja pomalším tempom. Podľa štúdie GWI sa len 26 % európskych používateľov sociálnych platforiem zapája do nákupných aktivít na sociálnych sieťach, čím zaostáva za Severnou Amerikou (39 %) a ázijsko-pacifickou oblasťou (30 %). Napriek tomu zaznamenáva neustály nárast účasti a predpokladá sa, že príjmy vzrastú z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+