4 min. čítanie

4 piliere úspešného biznisu na LinkedIn

“LinkedIn je miesto, kde sa stretáva ten najmenší podnikateľ s tým najväčším CEO a stoja na rovnakej štartovacej čiare,” – Ing. Juraj Zaťko, CEO a marketingový špecialista v Birdline 

4 piliere úspešného biznisu na LinkedIn

Prečo LinkedIn?

 Odpoveď na túto otázku je jednoduchá. LinkedIn je perfektný nástroj na generovanie obchodov. Môj prvý zákazník bol práve z tejto profesijnej sociálnej siete. Odchádzal som z korporátu a aj keď som v tom čase LinkedInu nevenoval skoro žiadny čas, po zmene statusu sa mi ozval do súkromnej správy môj prvý zákazník. Tento klient je s nami dodnes a fakturovali sme mu za tie roky viac ako 30 000 €.

 Náhoda? Možno. Pravdou však je, že na LinkedIn stále niekto niekoho hľadá. Nech už podnikáte v čomkoľvek, aj vás sa práve niekto snaží nájsť. Uľahčite mu to!

LinkedIn a dáta

 Svoje slová by som rád potvrdil aj dátami.

    LinkedIn je najefektívnejšia platforma pre B2B s najväčším konverzným pomerom  (3,4 %)

  51 % užívateľov má na starosti výber dodávateľov alebo ľudských zdrojov

  61 % užívateľov spravuje určitú časť firemného rozpočtu

  Svet: 720 mil. užívateľov (+47 mil)

  SR: 600 tis. (+70k)

 4 tajné komnaty Linkedinu

1. Spájajte sa so správnymi ľuďmi

 Nedávno sme mali vo firme problém s reklamáciou u jednej nadnárodnej spoločnosti. Nikto sa nám neozýval celé dva týždne, tak sme pomocou LinkedInu vyhľadali vysoko postavenú manažérku. Keďže väčšina ľudí má na LinkedIne verejný e-mail, vedeli sme jej priamo napísať a ona do dvoch dní náš problém vyriešila. Teraz sme v spojení na sociálnej sieti a pravidelne reaguje na môj obsah.

 Všetko je to o tom mať nastavenú správnu cieľovú skupinu a na základe nástrojov si vyfiltrovať ľudí, ktorí môžu byť našimi potenciálnymi zákazníkmi či strategickými partnermi.

Týždenný podcast UPdate

2. Budujte svoju osobnú značku

 Objavujte svoj vlastný príbeh. Aby ste boli tam, kde aktuálne ste, museli ste preskákať množstvo nástrah a dosiahnuť rôzne úspechy. Podeľte sa s nimi na LinkedIn. Odbúrajte v sebe negatívnu emóciu, ktorá vám napovedá, že to nikoho nezaujíma. Na tejto sociálnej sieti je to presne naopak. Príbehy a reálne skúsenosti podnikateľov dosahujú najvyššie reakcie a pridávajú vám hodnovernosť.

 Tri piliere správneho budovania osobnej značky:

    Buďte autentický.

  Nečakajte na dokonalosť, robte to tak, ako v danom momente najlepšie viete.

  Nečakajte na správnu dobu, začnite hneď.

 Výhody:

    Zvýšite dôveryhodnosť.

  Posilníte vzťahy so súčasnými zákazníkmi a partnermi.

  Využijete konkurenčnú výhodu.

3. Zapájajte sa a interagujte

 Práve interakcie pri iných relevantných postoch k vášmu okruhu podnikania zvyšujú dosah a pomáhajú budovať vašu sieť. LinkedIn má výborný organický dosah a platené reklamy sa tu využívajú len minimálne. Využite to!

Ako to môžem využiť:

  Zdieľajte relevantný obsah,

  komentujte a reagujte na príspevky ostatných,

  lajkujte a sledujte zaujímavé príspevky,

  odpovedajte na správy a otázky.

4. Budujte vzťahy

Buďte proaktívny a hľadajte či navrhujte na LinkedIne spoluprácu. Keďže sa LinkedIn berie ako profesijná sociálna sieť, relevantné účty vám budú s radosťou odpovedať.

Na záver vám ešte raz zhrniem tipy pre úspech:

  Nebojte sa experimentovať.

  Kvantita pred kvalitou – dokonalosť neexistuje.

  Nečakajte, kým budete vedieť “viac” – začnite teraz.

  Definujte si svoje ciele a cieľovú skupinu.

  Vytvorte si profesionálny a dobre naaranžovaný profil.

  Budujte silnú osobnú značku cez svoj osobný príbeh a hodnoty.

  Zdieľajte relevantný a hodnotný obsah.

  Skvelý nástroj pre expanziu.

  Nebojte sa pochváliť.

  Ako jednotlivec ste výnimočný.

 Ak sa budete držať týchto krokov, odmenou vám budú nové obchody a strategické partnerstvá. Zahviezdite na LinkedIn!

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Juraj Zaťko

Juraj je marketingový špecialista a pomáha firmám uspieť v online svete. Aktuálne sa na plný plyn venuje svojej spoločnosti Birdline, ktorá sa zameriava na komplexné marketingové riešenia pre malé a stredné podniky.

Tento článok ti prináša

Birdline

Digitálny marketing nie je iba o biznise. Je aj o vzdelávaní, raste a budovaní vzťahov. Na krídlach nášho tukana sa vynieslo do výšin už mnoho spokojných klientov. Obrátili sa na nás od tvorby webu a e-shopu cez Social Media marketing až po školenia a kurzy.  Profesionáli z Birdline pokrývajú všetky oblasti digitálneho marketingu. Výnimkou nie je ani veľmi rýchlo rozrastajúci sa TikTok a potreba značiek sa na ňom presadiť. Oddýchnite si od premýšľania ako správne uchopiť online. Pristaňte v našom hniezde, oddychujte a užívajte si úspech. Naučíme vás v tom lietať.  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako používať Pinterest pre zvýšenie návštevnosti a predaja v e-commerce

Keď inzerenti premýšľajú nad kanálmi, ktoré by im mohli posilniť predaje a priniesť na web nových potenciálnych zákazníkov, siahajú väčšinou po overených sociálnych sieťach alebo reklamných systémoch. Výkonnostné kanály ako Meta, Google či porovnávače cien sa postupne stávajú akýmsi štandardom, ktorý by nemal chýbať v marketingovej stratégii žiadnej firmy. Ostatné platformy, ktoré sú však častokrát […]

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
7 min. čítanie

Ako využívať sociálne siete na budovanie značky a získanie nových zákazníkov

Sociálne siete sú dnes už neodmysliteľnou súčasťou nášho každodenného života. Ľudia sa na nich stretávajú, zdieľajú svoje názory, zážitky a získavajú informácie o svete okolo seba. Sociálne siete sa tak stali dôležitým nástrojom na budovanie značky a získavanie nových zákazníkov. Nielenže umožňujú značkám osloviť svoje cieľové skupiny, ale taktiež udržujú a posilňujú vzťahy s existujúcimi […]

Igor Kluziok Igor Kluziok
Zakladateľ marketingovej agentúry WOXO
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+