
Tržby rastú vo všetkých regiónoch
Pinterest v Q4 2024 dosiahol globálne tržby vo výške 1,154 miliardy dolárov, čo predstavuje 18 % medziročný nárast. Rast zaznamenali všetky geografické oblasti:
- USA a Kanada: +16 %
- Európa: +21 %
- Zvyšok sveta: +44 %
Rastúce tržby dokazujú, že Pinterest láka čoraz viac inzerentov a efektívne zhodnocuje svoj globálny dosah.

Zdroj: Pinterest
Zvyšuje sa aj počet aktívnych používateľov
Používateľská základňa Pinterestu sa medziročne rozšírila o 11 %, pričom počet mesačných aktívnych používateľov (MAU) vzrástol na 553 miliónov. Rast bol rovnomerne rozložený naprieč všetkými regiónmi.
Rýchly nárast počtu používateľov mimo Severnej Ameriky ukazuje, že globálna expanzia Pinterestu prináša výsledky – najmä na dynamicky rastúcich trhoch.
- USA a Kanada: +4 % medziročne
- Európa: +7 % medziročne
- Zvyšok sveta: +15 % medziročne

Zdroj: Pinterest
Spoločnosť taktiež vykázala 6 % medziročný nárast priemerného výnosu na používateľa (ARPU). Zatiaľ čo USA, Kanada aj Európa zaznamenali 12 % medziročný nárast, zvyšok sveta v tomto prípade narástol až na 24 %.
Pôsobivý rast ARPU na medzinárodných trhoch ukazuje, že Pinterest čoraz efektívnejšie premieňa zapojenie používateľov na reklamné príjmy.
Bude Pinterest zaujímavejší pre e-commerce?
Silné výsledky Pinterestu potvrdzujú jeho úlohu ako platformy pre objavovanie produktov s vysokým nákupným zámerom. Narozdiel od iných platforiem sociálnych médií, ľudia chodia na Pinterest zo zámerom inšpirovať sa, a teda pravdepodobne aj nakúpiť.
Okrem toho, ostatné sociálne siete sú v poslednej dobe spájané so škandálmi a zvláštynmi výstrednosťami. Zatiaľ čo X si už dlhodobo búra svoju reputáciu a čelí odlivu inzerentov, s dôverou užívateľov sa zahráva už aj Meta.
S rastúcou používateľskou základňou a lepšou monetizáciou na Pintereste môžu značky a inzerenti očakávať väčšie príležitosti na oslovenie potenciálnych zákazníkov.
Expanzia Pinterestu na nové trhy a rastúce ARPU prinášajú e-commerce firmám širšie a hodnotnejšie publikum pre cielenú reklamu. Vďaka schopnosti prepájať organické objavovanie produktov s platenými konverziami sa platforma stáva čoraz atraktívnejším kanálom pre značky, ktoré chcú maximalizovať návratnosť svojich digitálnych marketingových investícií.
Pinterest sa snaží prinášať vylepšenia – minulý rok napríklad predstavil možnosť prezentovať produkty na personalizovanom prostredí. Teraz plánuje pokračuje v investíciách do AI odporúčaní, shoppable obsahu a nástrojov pre inzerentov.
Keďže stále viac používateľov využíva platformu na hľadanie inšpirácie a nákupné rozhodnutia, značky, ktoré efektívne zapoja Pinterest do svojich stratégií, môžu očakávať zaujímavé výsledky.