2 min. čítanie

Meta zásadne mení prístup k moderovaniu obsahu a overovaniu faktov

Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, oznámila zásadné zmeny vo svojich pravidlách moderovania obsahu v USA. Najvýraznejšou zmenou je ukončenie programu nezávislého overovania faktov, ktorý nahradí systém založený na komunite, podobný Community Notes na platforme X. Toto rozhodnutie prichádza v čase, keď sa Mark Zuckerberg snaží zlepšiť vzťahy s nastupujúcim prezidentom Donaldom Trumpom.

Meta zásadne mení prístup k moderovaniu obsahu a overovaniu faktov
Zdroj: Depositphotos

Zmeny vo vedení Mety naznačujú nový smer v oblasti obsahu

Zuckerberg vo svojom stanovisku označil externých fact-checkerov za „príliš politicky zaujatých“ a zdôraznil potrebu návratu k „základným hodnotám slobody prejavu“. Metódy overovania faktov v Mete dlhodobo kritizoval Trump a jeho republikánski spojenci, ktorí ich označovali za cenzúru konzervatívnych hlasov.

Nick Clegg končí vo funkcii šéfa globálnych záležitostí a jeho miesto preberie Joel Kaplan, ktorý je známy svojimi väzbami na republikánov. Do predstavenstva Mety vstupuje aj prezident UFC a blízky Trumpov spojenec Dana White.

Meta plánuje výrazne uvoľniť svoje smernice pre moderovanie obsahu. Automatizované systémy budú zasahovať len pri závažných porušeniach, ako je zneužívanie detí alebo terorizmus.

|

Zmiešané reakcie a globálny dopad

Tieto zmeny znepokojili aktivistov bojujúcich proti nenávistným prejavom online. Ava Lee z organizácie Global Witness sa vyjadrila, že: „Zuckerbergovo oznámenie je očividnou snahou zalichotiť nastupujúcej Trumpovej administratíve – s škodlivými následkami.“

Zmeny sa zatiaľ zavádzajú len v USA. EÚ a Británia si ponechajú súčasné overovanie faktov. Mark Zuckerberg priznáva, že situácia prináša kompromisy:

„Zachytíme menej škodlivého obsahu, ale zároveň znížime počet príspevkov a účtov nevinných ľudí, ktoré omylom zablokujeme.“

Zuckerberg dodal, že nedávne voľby predstavujú „kultúrny zlom smerom k uprednostňovaniu slobody prejavu“. Zuckerberg osobne navštívil Trumpa v Mar-a-Lago v novembri a Meta prispela 1 milión dolárov do Trumpovho inauguračného fondu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Rastúce obavy z nového smerovania Mety

Táto zmena vyvolala značnú diskusiu o možnom náraste dezinformácií a nenávistných prejavov na platformách Mety. Kritici tvrdia, že odstránenie profesionálneho overovania faktov by mohlo viesť k rýchlejšiemu šíreniu neoverených nepravdivých informácií na sociálnych sieťach. Načasovanie rozhodnutia, ktoré sa zhoduje s Trumpovou nadchádzajúcou inauguráciou, vyvoláva otázky o politických motívoch.

Prechod Mety ku komunitnému moderovaniu odráža širšie zmeny v riadení sociálnych médií, ale jeho vplyv na kvalitu informácií sa ešte len ukáže.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge