
Požiadavky zákazníkov sa rapídne menia a predajcovia s vývojármi musia byť schopní včas reagovať. Aj keď stolové počítače stále patria medzi najobľúbenejšie zariadenia – čo potvrdzujú údaje z Black Friday – nakupovanie cez smartfón je na vzostupe. Odborníci sa však zhodujú na tom, že m-commerce bude musieť prekonať niekoľko prekážok, kým sa stane preferovaným spôsobom nakupovania.
Výzvy ako responzivita, konektivita a bezpečnosť
Zážitok ponúkaný na mobilných zariadeniach je však stále o niečo horší ako na počítačoch. Do veľkej miery za to môže veľkosť obrazovky. Ešte stále sa nájdu predajcovia, ktorým responzívny vzhľad nič nehovorí a niektoré navigačné nástroje sa de facto nedajú použiť.
Ďalšou výzvou bude konektivita. Vďaka príchodu 4G a 5G sú siete oveľa rýchlejšie a stabilnejšie, no nie vždy je isté, že budete mať spoľahlivé pripojenie. Nie je nič horšie, ako stráviť hodinu výberom správneho produktu, len aby vám v nákupnom košíku vypadlo pripojenie.
Predaj cez mobilné zariadenia tvorí v súčasnosti viac ako 70 % návštev online obchodov.
Používatelia neradi zadávajú platobné údaje do svojich smartfónov. Napriek zlepšeniu bezpečnosti mobilných operačných systémov stále prevláda názor, že mobilné zariadenia sú menej bezpečné ako desktopy.

zdroj: pixabay
Nové technológie ako platba odtlačkom prsta môžu byť riešením
Výrobcovia smartfónov už tieto problémy riešia a zavádzajú technológie na zvýšenie bezpečnosti transakcií vrátane čítačiek odtlačkov prstov, ktoré chránia zariadenia pred neoprávneným prístupom.
Sociálne siete navyše uľahčujú nákup produktov bez toho, aby ste opustili aplikácie a webové stránky, ktoré sú pre nakupujúcich najpohodlnejšie. Stačí stlačiť tlačidlo “kúpiť” na Facebooku, Twitteri či Pintereste a transakciu môžete dokončiť v známom prostredí.
Čoraz populárnejšie sú aj platby jedným klikom. Zákazníci už nemusia zadávať všetky svoje platobné údaje s obavou, že im niekto pozerá cez plece. Ak do tohto mixu pridáme OneTouch od spoločnosti PayPal, zákazníci budú mať ešte väčší pokoj.
Bez ohľadu na použité technológie môžeme určiť tri trendy, ktoré pravdepodobne budú rezonovať medzi zákazníkmi. Zamerajte sa na relevantnosť, rýchlosť a bezpečnosť.