2 min. čítanie

Prieskum odhalil, že nemecké e-shopy prehodnocujú dopravu zadarmo

Najväčší online predajcovia v Nemecku sa aj napriek napätej ekonomickej situácii držia pravidla bezplatného vrátenia tovaru. Pri nákladoch na dopravu však dochádza k zmene stratégie.

Prieskum odhalil, že nemecké e-shopy prehodnocujú dopravu zadarmo

Článok sa opiera o štúdiu z roku 2023 z dielne spoločností parcelLab a Salesupply. Prieskum ukazuje, že čoraz menej zo stovky najväčších online predajcov v Nemecku ponúka svojim zákazníkom bezplatnú dopravu bezpodmienečne. Väčšina vrátení však zostáva pre zákazníkov bezplatná. Podľa nich iba 5,6 % všetkých veľkých nemeckých online predajcov poskytuje dopravu zadarmo bez ohľadu na veľkosť nákupného košíka. 45,5 % maloobchodníkov ponúka dopravu zadarmo len nad určitú hodnotu objednávky a 45 % všetkých veľkých online obchodov v Nemecku prenáša náklady na dopravu na svojich zákazníkov.

Dopravu si účtuje čoraz viac obchodov

Porovnanie s rokom 2020 ukazuje, že podiel obchodníkov, ktorí sa delia o prepravné náklady so svojimi zákazníkmi, masívne vzrástol z vtedajších 36 % na súčasných 45 %. Zároveň klesol podiel obchodníkov, ktorí vo všeobecnosti doručujú bezplatne, a to z 14 na 5,6 %.

Dokonca aj taký veľký hráč DACH regiónu, akým je Zalando, si určuje podmienky, kedy si neúčtuje za dopravu. Predpokladom je minimálna výška objednávky a členstvo vo vernostnom programe spoločnosti.

„Vzhľadom na ekonomickú situáciu v online maloobchode a čoraz tvrdší boj o ziskovosť nás prekvapilo, že veľkí nemeckí e-commerce predajcovia stále znášajú náklady na vrátenie tovaru sami. O to dôležitejšie je, aby spracovanie vrátenia tovaru na strane obchodníka bolo čo najefektívnejšie. Portály na vrátenie tovaru sú dobrá cesta, ale len málo e-shopov využíva potenciál naplno,“ objasňuje spoluzakladateľ parcelLab Anton Eder. 

Kto zaplatí za vrátenie tovaru?

Pri tematike vrátenia tovaru sa už roky sa pozoruje, že etiketa s vyplnenou spätnou adresou pre vrátenie sa čoraz zriedkavejšie nachádza priamo v balíku. Napriek tomu, že je to najpohodlnejšia cesta pre zákazníka, ponúka ju asi len 1 zo 4 predajcov. Spotrebitelia namiesto toho musia zaregistrovať vrátený tovar v danom internetovom obchode a potom si štítok vytlačiť alebo použiiť vygenerovaný QR kód. 3,5 % maloobchodníkov umožňuje svojim zákazníkom zavolať do call centra predtým, ako im pošle e-mail s návratkou.

Henning Heesen, spoluzakladateľ Salesupply, dodáva: „Online predajcovia môžu tiež ušetriť náklady, ak do značnej miery zabránia volaniam do call centra pri vrátení tovaru. Mnoho zákazníkov volá, pretože chcú vedieť, v akom stave je ich vrátenie a kedy bude platba vrátená. Obchodníci tieto informácie môžu proaktívne komunikovať prostredníctvom e-mailu alebo v zákazníckom účte. A call centrum použiť pre zložitejšie prípady.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?
4 min. čítanie

Streaming prekonáva tradičnú televíziu. Čo to znamená pre e-commerce a marketing?

Príjmy zo streamovacích služieb prvýkrát v histórii prekonali tradičnú televíziu. Podľa eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podiel lineárnej TV na trhu predplatného v USA tvoriť už len tretinu. Spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú flexibilné služby dostupné kedykoľvek a kdekoľvek. Ako sa tým môže inšpirovať e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah
3 min. čítanie

Prekvapivý trend na TikToku: Minútové videá získavajú takmer o polovicu väčší dosah

Snažili ste sa strihať videá do 15 sekúnd? Máme pre vás nové dáta z TikToku, ktoré môžu zmeniť váš prístup. Platforma minulý týždeň zverejnila prekvapivé štatistiky z analýzy za prvý kvartál. Ukázalo sa, že videá dlhšie ako 60 sekúnd majú výrazne lepšie výsledky než krátke klipy. Áno, aj nás to prekvapilo. Je to úplne proti […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+