2 min. čítanie

Prieskum odhalil, že nemecké e-shopy prehodnocujú dopravu zadarmo

Najväčší online predajcovia v Nemecku sa aj napriek napätej ekonomickej situácii držia pravidla bezplatného vrátenia tovaru. Pri nákladoch na dopravu však dochádza k zmene stratégie.

Prieskum odhalil, že nemecké e-shopy prehodnocujú dopravu zadarmo

Článok sa opiera o štúdiu z roku 2023 z dielne spoločností parcelLab a Salesupply. Prieskum ukazuje, že čoraz menej zo stovky najväčších online predajcov v Nemecku ponúka svojim zákazníkom bezplatnú dopravu bezpodmienečne. Väčšina vrátení však zostáva pre zákazníkov bezplatná. Podľa nich iba 5,6 % všetkých veľkých nemeckých online predajcov poskytuje dopravu zadarmo bez ohľadu na veľkosť nákupného košíka. 45,5 % maloobchodníkov ponúka dopravu zadarmo len nad určitú hodnotu objednávky a 45 % všetkých veľkých online obchodov v Nemecku prenáša náklady na dopravu na svojich zákazníkov.

Dopravu si účtuje čoraz viac obchodov

Porovnanie s rokom 2020 ukazuje, že podiel obchodníkov, ktorí sa delia o prepravné náklady so svojimi zákazníkmi, masívne vzrástol z vtedajších 36 % na súčasných 45 %. Zároveň klesol podiel obchodníkov, ktorí vo všeobecnosti doručujú bezplatne, a to z 14 na 5,6 %.

Dokonca aj taký veľký hráč DACH regiónu, akým je Zalando, si určuje podmienky, kedy si neúčtuje za dopravu. Predpokladom je minimálna výška objednávky a členstvo vo vernostnom programe spoločnosti.

„Vzhľadom na ekonomickú situáciu v online maloobchode a čoraz tvrdší boj o ziskovosť nás prekvapilo, že veľkí nemeckí e-commerce predajcovia stále znášajú náklady na vrátenie tovaru sami. O to dôležitejšie je, aby spracovanie vrátenia tovaru na strane obchodníka bolo čo najefektívnejšie. Portály na vrátenie tovaru sú dobrá cesta, ale len málo e-shopov využíva potenciál naplno,“ objasňuje spoluzakladateľ parcelLab Anton Eder. 

Kto zaplatí za vrátenie tovaru?

Pri tematike vrátenia tovaru sa už roky sa pozoruje, že etiketa s vyplnenou spätnou adresou pre vrátenie sa čoraz zriedkavejšie nachádza priamo v balíku. Napriek tomu, že je to najpohodlnejšia cesta pre zákazníka, ponúka ju asi len 1 zo 4 predajcov. Spotrebitelia namiesto toho musia zaregistrovať vrátený tovar v danom internetovom obchode a potom si štítok vytlačiť alebo použiiť vygenerovaný QR kód. 3,5 % maloobchodníkov umožňuje svojim zákazníkom zavolať do call centra predtým, ako im pošle e-mail s návratkou.

Henning Heesen, spoluzakladateľ Salesupply, dodáva: „Online predajcovia môžu tiež ušetriť náklady, ak do značnej miery zabránia volaniam do call centra pri vrátení tovaru. Mnoho zákazníkov volá, pretože chcú vedieť, v akom stave je ich vrátenie a kedy bude platba vrátená. Obchodníci tieto informácie môžu proaktívne komunikovať prostredníctvom e-mailu alebo v zákazníckom účte. A call centrum použiť pre zložitejšie prípady.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+