Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Paríž odhlasoval zákaz zdieľaných e-kolobežiek

Paríž bude najväčším mestom, ktoré po nedeľňajšom referende vyradí zdieľané elektrické kolobežky.

Paríž odhlasoval zákaz zdieľaných e-kolobežiek

Obyvatelia rozhodli v referende

Parížski voliči v nedeľňajšom referende drvivou väčšinou rozhodli o zákaze zdieľaných elektrických kolobežiek v celom meste. Ľudia podporili úradníkov, ktorí tvrdili, že sú frustrovaní z využívania verejného priestoru ich prevádzkovateľmi a z nehôd súvisiacich s kolobežkami.

Paríž sa týmto hlasovaním stal najväčším mestom, ktoré zakázalo zdieľané elektrické kolobežky.

Takmer 90 % obyvateľov, ktorí sa zúčastnili na referende, hlasovalo proti povoleniu zdieľaných kolobežiek, čím podporili snahu starostky Anne Hidalgovej, ktorá pri vyhlásení referenda vyjadrila nádej, že tieto služby ukončí. Výsledok znamená, že zmluvy s tromi prevádzkovateľmi v meste, spoločnosťami Lime, Dott a Tier, nebudú obnovené, keď 1. septembra vypršia. Tieto spoločnosti prevádzkujú v Paríži 15 000 kolobežiek.

Týždenný podcast UPdate

zdroj: Bloomberg

Prevádzkovatelia nie sú spokojní s účasťou v referende

Spoločnosti Lime, Dott a Tier v spoločnom vyhlásení uviedli, že “reštriktívne metódy hlasovania” viedli k nízkej účasti, ktorá nahrávala starším voličom. Vo všetkých obvodoch okrem jedného bola otvorená len jedna volebná miestnosť, zatiaľ čo pri komunálnych a všeobecných voľbách ich boli desiatky. 

Účasť na referende, prvom svojho druhu, bola necelých 8 %, teda približne 103 000 voličov. Spoločnosti počas referenda avizovali vlastnú kampaň. Skrze bezplatné jazdy a kampaň s influencermi na TikToku chceli motivovať mladých ľudí, aby išli voliť. Nepodarilo sa.

“Výsledok tohto hlasovania bude mať priamy vplyv na cestovanie 400 000 ľudí mesačne, z ktorých 71 % tvoria obyvatelia vo veku 18 – 35 rokov,” uviedli prevádzkovatelia. “Je to krok späť pre udržateľnú dopravu v Paríži pred olympijskými hrami v roku 2024.”

credit: Bloomberg.com

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+