Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Paríž odhlasoval zákaz zdieľaných e-kolobežiek

Paríž bude najväčším mestom, ktoré po nedeľňajšom referende vyradí zdieľané elektrické kolobežky.

Paríž odhlasoval zákaz zdieľaných e-kolobežiek

Obyvatelia rozhodli v referende

Parížski voliči v nedeľňajšom referende drvivou väčšinou rozhodli o zákaze zdieľaných elektrických kolobežiek v celom meste. Ľudia podporili úradníkov, ktorí tvrdili, že sú frustrovaní z využívania verejného priestoru ich prevádzkovateľmi a z nehôd súvisiacich s kolobežkami.

Paríž sa týmto hlasovaním stal najväčším mestom, ktoré zakázalo zdieľané elektrické kolobežky.

Takmer 90 % obyvateľov, ktorí sa zúčastnili na referende, hlasovalo proti povoleniu zdieľaných kolobežiek, čím podporili snahu starostky Anne Hidalgovej, ktorá pri vyhlásení referenda vyjadrila nádej, že tieto služby ukončí. Výsledok znamená, že zmluvy s tromi prevádzkovateľmi v meste, spoločnosťami Lime, Dott a Tier, nebudú obnovené, keď 1. septembra vypršia. Tieto spoločnosti prevádzkujú v Paríži 15 000 kolobežiek.

Týždenný podcast UPdate

zdroj: Bloomberg

Prevádzkovatelia nie sú spokojní s účasťou v referende

Spoločnosti Lime, Dott a Tier v spoločnom vyhlásení uviedli, že “reštriktívne metódy hlasovania” viedli k nízkej účasti, ktorá nahrávala starším voličom. Vo všetkých obvodoch okrem jedného bola otvorená len jedna volebná miestnosť, zatiaľ čo pri komunálnych a všeobecných voľbách ich boli desiatky. 

Účasť na referende, prvom svojho druhu, bola necelých 8 %, teda približne 103 000 voličov. Spoločnosti počas referenda avizovali vlastnú kampaň. Skrze bezplatné jazdy a kampaň s influencermi na TikToku chceli motivovať mladých ľudí, aby išli voliť. Nepodarilo sa.

“Výsledok tohto hlasovania bude mať priamy vplyv na cestovanie 400 000 ľudí mesačne, z ktorých 71 % tvoria obyvatelia vo veku 18 – 35 rokov,” uviedli prevádzkovatelia. “Je to krok späť pre udržateľnú dopravu v Paríži pred olympijskými hrami v roku 2024.”

credit: Bloomberg.com

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+