3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
Zdroj: Depositphotos

Kontrast medzi objemom a efektivitou

V rámci maloobchodného trhu sa s ročnými príjmami 1,2 bilióna dolárov v roku 2023 z módneho priemyslu stal vedúci segment. Medzi najsilnejšie trhy patria Čína, Spojené štáty, Spojené kráľovstvo a Nemecko.

Spojené štáty s príjmami 214,8 miliardy dolárov v roku 2023 predstavujú druhý najväčší módny trh po Číne (639,5 miliardy dolárov). Americký trh vykazuje nadpriemerné hodnoty v celom konverznom lieviku. Miera pridania do košíka dosahuje 13,6 % a miera opustenia košíka 10,6 %, čo výrazne prevyšuje celosvetové priemery 12,3 % a 9,8 %.

Predaje v segmente módy: Nemecko a Británia

Naproti tomu nemecký trh, ktorý v roku 2023 vygeneroval príjmy vo výške 27,7 miliardy dolárov, vykazuje nižšie miery pridania do košíka (10,9 %) a opustenia košíka (7,9 %) v porovnaní s celosvetovým priemerom. Podobný trend je viditeľný v Spojenom kráľovstve s mierou pridania do košíka 11,5 % a mierou opustenia košíka 8,3 %.

Zaujímavé je, že napriek týmto rozdielom v správaní zákazníkov dosahujú všetky tri trhy podobné miery konverzie v rozmedzí od 3,0 % do 3,2 %, čo prevyšuje celosvetový priemer 2,5 %.

predaj segment módy

Zdroj: ECDB

Čo je dôvodom týchto rozdielov?

Nemeckí a britskí spotrebitelia pristupujú k online nákupom cielenejšie – do košíka pridávajú položky s jasným úmyslom dokončiť objednávku.

Na druhej strane, spotrebitelia v Spojených štátoch môžu do svojich online nákupných košíkov vkladať produkty skôr neformálne. Napríklad aby si „uložili“ konkrétny outfit alebo porovnali ceny s ponukami iných obchodov.

Problémy ako obavy z platby, neočakávané poplatky alebo obmedzené platobné metódy by tiež mohli zohrávať úlohu v tom, že ľudia opúšťajú svoje košíky bez dokončenia nákupu.

Rozdiely pozorované v nákupných zvyklostiach podčiarkujú význam prispôsobovania prístupov jednotlivým trhom. Americké e-shopy môžu považovať za výhodné zjednodušiť proces platby, zatiaľ čo nemecké a britské e-shopy by sa mohli sústrediť na zvýšenie miery pridávania produktov do košíka.

Rozdielne konverzné stratégie na trhoch vyplývajú zo sociálnych a ekonomických vplyvov, ako aj z kultúrnych prvkov, ktoré významne ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. Poznanie tradícií a nákupných zvyklostí hrá dôležitú úlohu pri efektívnej globálnej expanzii.

Hoci sa zákaznícke cesty môžu na jednotlivých trhoch líšiť, pokiaľ ide o proces konverzného lievika, konečný výsledok – teda miera konverzie – sa zdá byť konzistentný naprieč všetkými, čo naznačuje, že úspech v e-commerce možno dosiahnuť rôznymi stratégiami a metódami.

Zdieľať článok
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge

I manage the Ecommerce Bridge magazine for Europe, where I am responsible for the content strategy and the European language versions.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS