3 min. čítanie

Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?

Nakupovanie módy v e-commerce sa vyvíja rôznymi smermi, čo odhaľujú aj údaje z platformy ECDB. Zatiaľ čo americkí spotrebitelia bez váhania pridávajú položky do svojich digitálnych košíkov, nemeckí a britskí kupujúci sú pri výbere opatrnejší. Napriek tomu všetky regióny dosahujú podobné miery konverzie, čo poukazuje na rozdielne nákupné návyky v globálnom meradle.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Nemecký zákazník premýšľa, americký koná. Ako sa to odráža na predajoch v segmente módy?
Zdroj: Depositphotos

Kontrast medzi objemom a efektivitou

V rámci maloobchodného trhu sa s ročnými príjmami 1,2 bilióna dolárov v roku 2023 z módneho priemyslu stal vedúci segment. Medzi najsilnejšie trhy patria Čína, Spojené štáty, Spojené kráľovstvo a Nemecko.

Spojené štáty s príjmami 214,8 miliardy dolárov v roku 2023 predstavujú druhý najväčší módny trh po Číne (639,5 miliardy dolárov). Americký trh vykazuje nadpriemerné hodnoty v celom konverznom lieviku. Miera pridania do košíka dosahuje 13,6 % a miera opustenia košíka 10,6 %, čo výrazne prevyšuje celosvetové priemery 12,3 % a 9,8 %.

Predaje v segmente módy: Nemecko a Británia

Naproti tomu nemecký trh, ktorý v roku 2023 vygeneroval príjmy vo výške 27,7 miliardy dolárov, vykazuje nižšie miery pridania do košíka (10,9 %) a opustenia košíka (7,9 %) v porovnaní s celosvetovým priemerom. Podobný trend je viditeľný v Spojenom kráľovstve s mierou pridania do košíka 11,5 % a mierou opustenia košíka 8,3 %.

Zaujímavé je, že napriek týmto rozdielom v správaní zákazníkov dosahujú všetky tri trhy podobné miery konverzie v rozmedzí od 3,0 % do 3,2 %, čo prevyšuje celosvetový priemer 2,5 %.

predaj segment módy

Zdroj: ECDB

Čo je dôvodom týchto rozdielov?

Nemeckí a britskí spotrebitelia pristupujú k online nákupom cielenejšie – do košíka pridávajú položky s jasným úmyslom dokončiť objednávku.

Na druhej strane, spotrebitelia v Spojených štátoch môžu do svojich online nákupných košíkov vkladať produkty skôr neformálne. Napríklad aby si „uložili“ konkrétny outfit alebo porovnali ceny s ponukami iných obchodov.

Problémy ako obavy z platby, neočakávané poplatky alebo obmedzené platobné metódy by tiež mohli zohrávať úlohu v tom, že ľudia opúšťajú svoje košíky bez dokončenia nákupu.

Rozdiely pozorované v nákupných zvyklostiach podčiarkujú význam prispôsobovania prístupov jednotlivým trhom. Americké e-shopy môžu považovať za výhodné zjednodušiť proces platby, zatiaľ čo nemecké a britské e-shopy by sa mohli sústrediť na zvýšenie miery pridávania produktov do košíka.

Rozdielne konverzné stratégie na trhoch vyplývajú zo sociálnych a ekonomických vplyvov, ako aj z kultúrnych prvkov, ktoré významne ovplyvňujú spotrebiteľské správanie. Poznanie tradícií a nákupných zvyklostí hrá dôležitú úlohu pri efektívnej globálnej expanzii.

Hoci sa zákaznícke cesty môžu na jednotlivých trhoch líšiť, pokiaľ ide o proces konverzného lievika, konečný výsledok – teda miera konverzie – sa zdá byť konzistentný naprieč všetkými, čo naznačuje, že úspech v e-commerce možno dosiahnuť rôznymi stratégiami a metódami.

Zdieľať článok
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge

I manage the Ecommerce Bridge magazine for Europe, where I am responsible for the content strategy and the European language versions.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
3 min. čítanie

Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky

Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí
10 min. čítanie

Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí

SaaS, alebo Software as a Service, je model poskytovania softvéru cez internet, ktorý firmám aj jednotlivcom umožňuje využívať moderné digitálne nástroje bez potreby ich inštalácie či správy vlastnej infraštruktúry. Ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich oblastí technologického biznisu, kde aj menšie tímy môžu budovať globálne produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+