1 min. čítanie

Nemecký súd posúdi, či má internetový predajca Amazon dominantnú pozíciu na trhu

Amazon odmietol zaradenie do kategórie spoločností, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch.

Nemecký súd posúdi, či má internetový predajca Amazon dominantnú pozíciu na trhu
Zdroj: Depositphotos

Nemecká reforma vs. maloobchodný predajca

Spolkový súdny dvor v Nemecku sa bude prvýkrát zaoberať reformou, ktorá má úradom pre ochranu hospodárskej súťaže umožniť skoršiu a efektívnejšiu kontrolu nad veľkými firmami.

Na základe predmetnej legislatívy môžu úrady zasiahnuť proti spoločnostiam, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch. Zaradenie do tejto kategórie odmietol internetový predajca Amazon.

Týždenný podcast UPdate

Hovorca Amazonu uviedol, že spoločnosť sa považuje za maloobchodného predajcu na mimoriadne konkurenčnom trhu. Predmetom pojednávania bude okrem iného otázka, či je novela zákona o modernizácii kontroly zneužívania pozície na trhu z roku 2021 v súlade s nemeckou ústavou, ako aj právom Európskej únie.

Súd so sídlom v Karlsruhe začne vo veci pojednávať dnes o pol dvanástej miestneho času. Zatiaľ nie je jasné, či jeho protimonopolný senát v rovnaký deň vydá aj rozhodnutie.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+