1 min. čítanie

Nemecký súd posúdi, či má internetový predajca Amazon dominantnú pozíciu na trhu

Amazon odmietol zaradenie do kategórie spoločností, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch.

Nemecký súd posúdi, či má internetový predajca Amazon dominantnú pozíciu na trhu
Zdroj: Depositphotos

Nemecká reforma vs. maloobchodný predajca

Spolkový súdny dvor v Nemecku sa bude prvýkrát zaoberať reformou, ktorá má úradom pre ochranu hospodárskej súťaže umožniť skoršiu a efektívnejšiu kontrolu nad veľkými firmami.

Na základe predmetnej legislatívy môžu úrady zasiahnuť proti spoločnostiam, ktoré majú prvoradý význam pre hospodársku súťaž na všetkých trhoch. Zaradenie do tejto kategórie odmietol internetový predajca Amazon.

Týždenný podcast UPdate

Hovorca Amazonu uviedol, že spoločnosť sa považuje za maloobchodného predajcu na mimoriadne konkurenčnom trhu. Predmetom pojednávania bude okrem iného otázka, či je novela zákona o modernizácii kontroly zneužívania pozície na trhu z roku 2021 v súlade s nemeckou ústavou, ako aj právom Európskej únie.

Súd so sídlom v Karlsruhe začne vo veci pojednávať dnes o pol dvanástej miestneho času. Zatiaľ nie je jasné, či jeho protimonopolný senát v rovnaký deň vydá aj rozhodnutie.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS
Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?
3 min. čítanie

Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?

Každý e-shopár to pozná: zákazník sa pri pokuse o prihlásenie zasekne, zabudne heslo, po niekoľkých neúspešných pokusoch to vzdá – a košík zostane prázdny. Frustrácia, ktorú spôsobujú heslá, nefrustruje len zákazníkov, ale aj obchodníkov. Našťastie existuje riešenie, ktoré môže túto bariéru odstrániť – a zároveň zvýšiť bezpečnosť aj konverzie. Volá sa passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+