3 min. čítanie

Nákupy cez sociálne siete: Ktoré platformy vedú v Social Commerce?

Napriek motivácii k nákupom na sociálnych sieťach (Social Commerce) na západných trhoch nedosiahlo taký úspech, ako sa očakávalo. Zatiaľ.

Nákupy cez sociálne siete: Ktoré platformy vedú v Social Commerce?
Zdroj: Depositphotos

Social Commerce: východ vs. západ

Hoci je nakupovanie cez sociálne siete celkom populárne, západní spotrebitelia si ho osvojili o dosť pomalšie v porovnaní s Čínou. Vyhliadky pre marketing sú však pozitívne: výdavky na sociálne médiá naďalej stabilne rastú. Globálny príjem TikToku z nákupov v aplikácii sa minulý rok vyšplhal na 4 miliardy dolárov. Veľká časť tohto príjmu nepochádza z priameho predaja produktov, ale z TikTok Coins.

Očakáva sa, že osvojenie sociálneho nakupovania bude na západe časom nasledovať vzorec pozorovaný v Číne, kde mladší používatelia čoraz viac prijímajú nákupy priamo v aplikáciách.

Nedávna správa od eMarketer poskytuje pohľad na súčasnú situáciu v oblasti Social Commerce.

V Social Commerce vedie Facebook

Facebook výrazne prevyšuje TikTok a Instagram v podpore nákupného správania. Táto výhoda je čiastočne spôsobená obrovskou používateľskou základňou Facebooku a prítomnosťou Facebook Marketplace, ktorý si obľúbili aj mladí dospelí.

Aj keď má Facebook najväčší objem sociálnych nakupujúcich, používatelia Snapchat a Redditu majú tendenciu nakupovať častejšie. Tieto platformy môžu byť efektívnejšie pri odporúčaní relevantných produktov alebo používatelia viac dôverujú odporúčaniam v týchto komunitách.

Tento trend naznačuje dôležitosť personalizovaného obsahu a odporúčaní zo strany komunity, ktoré vedia podporiť nákupné správanie.

Čo podporuje sociálne nakupovanie?

Krátke videá, najmä na TikToku, sa ukázali ako najvplyvnejší formát na podnet k nákupu. Investovať do pútavých krátkych videí, ktoré podporia nákupné rozhodnutia, môže byť ten správny krok v rámci marketingovej stratégie.

Na druhej strane však sú obavy o dôveryhodnosť a bezpečnosť. Aj keď používatelia Social Commerce využívajú, väčšina nakupujúcich robí len malé nákupy. Môže ísť o opatrnosť, keďže podvody narastajú.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Napriek tomu, že sociálne platformy ponúkajú bezpečnostné opatrenia podobné tým na e-shopoch či marketplaceoch, obavy o súkromie a únik údajov sú stále bariérou. Budovanie dôvery bude kľúčové pre úspech nákupov priamo v aplikáciách. To predstavuje potenciálnu výzvu pre e-commerce značky, ktoré sa snažia rozrásť v tejto oblasti.

Ako využiť Social Commerce?

Zamerajte sa na Facebook, ale nezabúdajte ani na ostatné platformy. Aj keď je Facebook vedie v sociálnom nakupovaní, platformy ako Snapchat a Reddit stoja za zváženie pre ich vysoké miery angažovanosti. Kľúčom k zvýšeniu konverzií môže byť prispôsobeenie sa jedinečnému publiku týchto platforiem a využitie špecifík, ktoré ponúkajú. Typicky ide o ucelené komunity na Reddite či už spomínané krátke videá na TikToku.

S tým súvisí ďalší bod: Investujte do krátkych videí. Vzhľadom na dosah a vplyv krátkych videí by mohla byť integrácia kreatívneho a informatívneho video obsahu do vašej sociálnej stratégie rozhodujúcim krokom.

Riešte otázky bezpečnosti: Budovanie dôvery u spotrebiteľov prostredníctvom transparentnej komunikácie o bezpečnosti a ochrane údajov bude nevyhnutné na podporu vyšších transakcií na sociálnych platformách.

Aj keď v našich končinách je sociálne nakupovanie v plienkach, je zrejmé, že mladší spotrebitelia sú s touto myšlienkou čoraz viac zžití. Sledovať trendy a byť pripravený na prerod môže vašej značke pomôcť využiť budúci rast.

Sociálne nakupovanie má silný potenciál a v našich končinách ešte len čakáme na jeho raketový štart. Čína je v tomto smere vzor toho, ako to môže fungovať. Avšak kľúčové bude riešiť otázky dôvery a bezpečnosti a využívať populárne formy obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako nové funkcie Meta pomôžu e-shopom zvýšiť predaje počas sviatkov
4 min. čítanie

Ako nové funkcie Meta pomôžu e-shopom zvýšiť predaje počas sviatkov

Obdobie horlivého nakupovania sa blíži a spoločnosť Meta predstavila nové možnosti pre e-commerce segment. Novými nástrojmi chce pomôcť pri zvyšovaní predaja a efektívnejšom oslovení zákazníkov. Marketéri budú mať priestor na zvýraznenie či pripomenutie zliav, s Location Ads dokážu osloviť turistov a svoj priestor dostanú aj kamenné prevádzky. Tieto inovácie sľubujú optimalizovanejší a personalizovaný prístup k […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Meta vytvorila príručku ako na vianočné kampane
3 min. čítanie

Meta vytvorila príručku ako na vianočné kampane

S blížiacim sa obdobím Vianoc a Black Friday sa e-commerce firmy pripravujú na jedno z najrušnejších nákupných období roka. Meta a jej platformy, najmä Facebook a Instagram, zohrávajú kľúčovú úlohu v marketingových kampaniach po celý rok. Počas najväčších nákupných sviatkov ich marketéri, pochopiteľne, nemôžu vynechať. Meta vytvorila príručku s tipmi na optimalizáciu kampaní a zlepšenie […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo môžeme očakávať od sociálnych médií do konca roka?
3 min. čítanie

Čo môžeme očakávať od sociálnych médií do konca roka?

Sociálne médiá naďalej formujú spôsoby, akými firmy komunikujú so spotrebiteľmi. Report od spoločnosti Tubular so zameraním na sociálne médiá zdôrazňuje hlavné trendy a zmeny, na ktoré musia e-commerce profesionáli reagovať. Ak vás zaujíma vývoj sociálnych médií, pozrite sa na najdôležitejšie poznatky, ktoré vám pomôžu udržať si náskok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+