Social Commerce: východ vs. západ
Hoci je nakupovanie cez sociálne siete celkom populárne, západní spotrebitelia si ho osvojili o dosť pomalšie v porovnaní s Čínou. Vyhliadky pre marketing sú však pozitívne: výdavky na sociálne médiá naďalej stabilne rastú. Globálny príjem TikToku z nákupov v aplikácii sa minulý rok vyšplhal na 4 miliardy dolárov. Veľká časť tohto príjmu nepochádza z priameho predaja produktov, ale z TikTok Coins.
Očakáva sa, že osvojenie sociálneho nakupovania bude na západe časom nasledovať vzorec pozorovaný v Číne, kde mladší používatelia čoraz viac prijímajú nákupy priamo v aplikáciách.
Nedávna správa od eMarketer poskytuje pohľad na súčasnú situáciu v oblasti Social Commerce.
V Social Commerce vedie Facebook
Facebook výrazne prevyšuje TikTok a Instagram v podpore nákupného správania. Táto výhoda je čiastočne spôsobená obrovskou používateľskou základňou Facebooku a prítomnosťou Facebook Marketplace, ktorý si obľúbili aj mladí dospelí.
Aj keď má Facebook najväčší objem sociálnych nakupujúcich, používatelia Snapchat a Redditu majú tendenciu nakupovať častejšie. Tieto platformy môžu byť efektívnejšie pri odporúčaní relevantných produktov alebo používatelia viac dôverujú odporúčaniam v týchto komunitách.
Tento trend naznačuje dôležitosť personalizovaného obsahu a odporúčaní zo strany komunity, ktoré vedia podporiť nákupné správanie.
Čo podporuje sociálne nakupovanie?
Krátke videá, najmä na TikToku, sa ukázali ako najvplyvnejší formát na podnet k nákupu. Investovať do pútavých krátkych videí, ktoré podporia nákupné rozhodnutia, môže byť ten správny krok v rámci marketingovej stratégie.
Na druhej strane však sú obavy o dôveryhodnosť a bezpečnosť. Aj keď používatelia Social Commerce využívajú, väčšina nakupujúcich robí len malé nákupy. Môže ísť o opatrnosť, keďže podvody narastajú.
Napriek tomu, že sociálne platformy ponúkajú bezpečnostné opatrenia podobné tým na e-shopoch či marketplaceoch, obavy o súkromie a únik údajov sú stále bariérou. Budovanie dôvery bude kľúčové pre úspech nákupov priamo v aplikáciách. To predstavuje potenciálnu výzvu pre e-commerce značky, ktoré sa snažia rozrásť v tejto oblasti.
Ako využiť Social Commerce?
Zamerajte sa na Facebook, ale nezabúdajte ani na ostatné platformy. Aj keď je Facebook vedie v sociálnom nakupovaní, platformy ako Snapchat a Reddit stoja za zváženie pre ich vysoké miery angažovanosti. Kľúčom k zvýšeniu konverzií môže byť prispôsobeenie sa jedinečnému publiku týchto platforiem a využitie špecifík, ktoré ponúkajú. Typicky ide o ucelené komunity na Reddite či už spomínané krátke videá na TikToku.
S tým súvisí ďalší bod: Investujte do krátkych videí. Vzhľadom na dosah a vplyv krátkych videí by mohla byť integrácia kreatívneho a informatívneho video obsahu do vašej sociálnej stratégie rozhodujúcim krokom.
Riešte otázky bezpečnosti: Budovanie dôvery u spotrebiteľov prostredníctvom transparentnej komunikácie o bezpečnosti a ochrane údajov bude nevyhnutné na podporu vyšších transakcií na sociálnych platformách.
Aj keď v našich končinách je sociálne nakupovanie v plienkach, je zrejmé, že mladší spotrebitelia sú s touto myšlienkou čoraz viac zžití. Sledovať trendy a byť pripravený na prerod môže vašej značke pomôcť využiť budúci rast.
Sociálne nakupovanie má silný potenciál a v našich končinách ešte len čakáme na jeho raketový štart. Čína je v tomto smere vzor toho, ako to môže fungovať. Avšak kľúčové bude riešiť otázky dôvery a bezpečnosti a využívať populárne formy obsahu.