3 min. čítanie

Nákupy cez sociálne siete: Ktoré platformy vedú v Social Commerce?

Napriek motivácii k nákupom na sociálnych sieťach (Social Commerce) na západných trhoch nedosiahlo taký úspech, ako sa očakávalo. Zatiaľ.

Nákupy cez sociálne siete: Ktoré platformy vedú v Social Commerce?
Zdroj: Depositphotos

Social Commerce: východ vs. západ

Hoci je nakupovanie cez sociálne siete celkom populárne, západní spotrebitelia si ho osvojili o dosť pomalšie v porovnaní s Čínou. Vyhliadky pre marketing sú však pozitívne: výdavky na sociálne médiá naďalej stabilne rastú. Globálny príjem TikToku z nákupov v aplikácii sa minulý rok vyšplhal na 4 miliardy dolárov. Veľká časť tohto príjmu nepochádza z priameho predaja produktov, ale z TikTok Coins.

Očakáva sa, že osvojenie sociálneho nakupovania bude na západe časom nasledovať vzorec pozorovaný v Číne, kde mladší používatelia čoraz viac prijímajú nákupy priamo v aplikáciách.

Nedávna správa od eMarketer poskytuje pohľad na súčasnú situáciu v oblasti Social Commerce.

V Social Commerce vedie Facebook

Facebook výrazne prevyšuje TikTok a Instagram v podpore nákupného správania. Táto výhoda je čiastočne spôsobená obrovskou používateľskou základňou Facebooku a prítomnosťou Facebook Marketplace, ktorý si obľúbili aj mladí dospelí.

Aj keď má Facebook najväčší objem sociálnych nakupujúcich, používatelia Snapchat a Redditu majú tendenciu nakupovať častejšie. Tieto platformy môžu byť efektívnejšie pri odporúčaní relevantných produktov alebo používatelia viac dôverujú odporúčaniam v týchto komunitách.

Tento trend naznačuje dôležitosť personalizovaného obsahu a odporúčaní zo strany komunity, ktoré vedia podporiť nákupné správanie.

Čo podporuje sociálne nakupovanie?

Krátke videá, najmä na TikToku, sa ukázali ako najvplyvnejší formát na podnet k nákupu. Investovať do pútavých krátkych videí, ktoré podporia nákupné rozhodnutia, môže byť ten správny krok v rámci marketingovej stratégie.

Na druhej strane však sú obavy o dôveryhodnosť a bezpečnosť. Aj keď používatelia Social Commerce využívajú, väčšina nakupujúcich robí len malé nákupy. Môže ísť o opatrnosť, keďže podvody narastajú.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Napriek tomu, že sociálne platformy ponúkajú bezpečnostné opatrenia podobné tým na e-shopoch či marketplaceoch, obavy o súkromie a únik údajov sú stále bariérou. Budovanie dôvery bude kľúčové pre úspech nákupov priamo v aplikáciách. To predstavuje potenciálnu výzvu pre e-commerce značky, ktoré sa snažia rozrásť v tejto oblasti.

Ako využiť Social Commerce?

Zamerajte sa na Facebook, ale nezabúdajte ani na ostatné platformy. Aj keď je Facebook vedie v sociálnom nakupovaní, platformy ako Snapchat a Reddit stoja za zváženie pre ich vysoké miery angažovanosti. Kľúčom k zvýšeniu konverzií môže byť prispôsobeenie sa jedinečnému publiku týchto platforiem a využitie špecifík, ktoré ponúkajú. Typicky ide o ucelené komunity na Reddite či už spomínané krátke videá na TikToku.

S tým súvisí ďalší bod: Investujte do krátkych videí. Vzhľadom na dosah a vplyv krátkych videí by mohla byť integrácia kreatívneho a informatívneho video obsahu do vašej sociálnej stratégie rozhodujúcim krokom.

Riešte otázky bezpečnosti: Budovanie dôvery u spotrebiteľov prostredníctvom transparentnej komunikácie o bezpečnosti a ochrane údajov bude nevyhnutné na podporu vyšších transakcií na sociálnych platformách.

Aj keď v našich končinách je sociálne nakupovanie v plienkach, je zrejmé, že mladší spotrebitelia sú s touto myšlienkou čoraz viac zžití. Sledovať trendy a byť pripravený na prerod môže vašej značke pomôcť využiť budúci rast.

Sociálne nakupovanie má silný potenciál a v našich končinách ešte len čakáme na jeho raketový štart. Čína je v tomto smere vzor toho, ako to môže fungovať. Avšak kľúčové bude riešiť otázky dôvery a bezpečnosti a využívať populárne formy obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+