“Sociálna videoaplikácia vstúpila do roku 2023 s výdavkami spotrebiteľov vo výške viac ako 6,2 miliardy dolárov a v priebehu roka dokázala k tejto sume pridať 3,8 miliardy dolárov. Toto pridané osvojenie predstavuje nárast o 61 % v porovnaní so začiatkom roka 2023 a bolo o 15 % vyššie ako suma 3,3 miliardy USD v roku 2022,” uvádza správa data.ai.
Keďže aplikácia neponúka predplatné, hlavným zdrojom príjmu sú TikTok Coins. Tie umožňujú používateľom nakupovať v aplikácii virtuálne darčeky (Gifts). Gifts sú virtuálne predmety, ktoré môžete poslať svojim obľúbeným tvorcom na TikToku a vyjadriť im tak svoje uznanie. Tvorcovia ich potom môžu vymeniť za virtuálne diamanty a premeniť ich na fiat peniaze. TikTok si z vyplatenej sumy ponecháva 50 %.
TikTok Coins v rôznych cenových hladinách tvoria početné jednorazové nákupy v aplikácii. Podľa data.ai Intelligence bol tento rok najpopulárnejší balík 1 321 mincí za 19,99 dolárov. Je natoľko populárny, že tvorí približne štvrtinu príjmov z IAP aplikácie.
Hoci sa TikToku podarilo dostať sa do telefónov miliónov užívateľov, čakajú ho výzvy, aby si udržal ich priazeň. Napríklad sa snaží uchrániť pred odlivom tvorcov obsahu, ktorí uprednostňujú iné platformy pre lepšiu monetizáciu.
TikTok je najpopulárnejší v Ázii a hľadá si cestu k západným spotrebiteľom. Okrem Číny zaznamenal úspech s nakupovaním v aplikácii v iných ázijských krajinách vrátane Indonézie. Práve tam si zabezpečil cestu k obnoveniu nakupovania po tom, čo sa indonézska vláda snažila obmedziť predaj v aplikácii kvôli obavám, že by to mohlo mať vplyv na miestne podniky.