Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

TikTok zarobil takmer 4 miliardy dolárov z virtuálnych mincí

Podľa údajov spoločnosti data.ai používatelia TikToku minuli v aplikácii v priebehu roka 2023 3,8 miliardy dolárov.

TikTok zarobil takmer 4 miliardy dolárov z virtuálnych mincí
Zdroj: Depositphotos

“Sociálna videoaplikácia vstúpila do roku 2023 s výdavkami spotrebiteľov vo výške viac ako 6,2 miliardy dolárov a v priebehu roka dokázala k tejto sume pridať 3,8 miliardy dolárov. Toto pridané osvojenie predstavuje nárast o 61 % v porovnaní so začiatkom roka 2023 a bolo o 15 % vyššie ako suma 3,3 miliardy USD v roku 2022,” uvádza správa data.ai.

Keďže aplikácia neponúka predplatné, hlavným zdrojom príjmu sú TikTok Coins. Tie umožňujú používateľom nakupovať v aplikácii virtuálne darčeky (Gifts). Gifts sú virtuálne predmety, ktoré môžete poslať svojim obľúbeným tvorcom na TikToku a vyjadriť im tak svoje uznanie. Tvorcovia ich potom môžu vymeniť za virtuálne diamanty a premeniť ich na fiat peniaze. TikTok si z vyplatenej sumy ponecháva 50 %.

TikTok Coins v rôznych cenových hladinách tvoria početné jednorazové nákupy v aplikácii. Podľa data.ai Intelligence bol tento rok najpopulárnejší balík 1 321 mincí za 19,99 dolárov. Je natoľko populárny, že tvorí približne štvrtinu príjmov z IAP aplikácie.

Hoci sa TikToku podarilo dostať sa do telefónov miliónov užívateľov, čakajú ho výzvy, aby si udržal ich priazeň. Napríklad sa snaží uchrániť pred odlivom tvorcov obsahu, ktorí uprednostňujú iné platformy pre lepšiu monetizáciu.

TikTok je najpopulárnejší v Ázii a hľadá si cestu k západným spotrebiteľom. Okrem Číny zaznamenal úspech s nakupovaním v aplikácii v iných ázijských krajinách vrátane Indonézie. Práve tam si zabezpečil cestu k obnoveniu nakupovania po tom, čo sa indonézska vláda snažila obmedziť predaj v aplikácii kvôli obavám, že by to mohlo mať vplyv na miestne podniky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+