Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

TikTok zarobil takmer 4 miliardy dolárov z virtuálnych mincí

Podľa údajov spoločnosti data.ai používatelia TikToku minuli v aplikácii v priebehu roka 2023 3,8 miliardy dolárov.

TikTok zarobil takmer 4 miliardy dolárov z virtuálnych mincí
Zdroj: Depositphotos

“Sociálna videoaplikácia vstúpila do roku 2023 s výdavkami spotrebiteľov vo výške viac ako 6,2 miliardy dolárov a v priebehu roka dokázala k tejto sume pridať 3,8 miliardy dolárov. Toto pridané osvojenie predstavuje nárast o 61 % v porovnaní so začiatkom roka 2023 a bolo o 15 % vyššie ako suma 3,3 miliardy USD v roku 2022,” uvádza správa data.ai.

Keďže aplikácia neponúka predplatné, hlavným zdrojom príjmu sú TikTok Coins. Tie umožňujú používateľom nakupovať v aplikácii virtuálne darčeky (Gifts). Gifts sú virtuálne predmety, ktoré môžete poslať svojim obľúbeným tvorcom na TikToku a vyjadriť im tak svoje uznanie. Tvorcovia ich potom môžu vymeniť za virtuálne diamanty a premeniť ich na fiat peniaze. TikTok si z vyplatenej sumy ponecháva 50 %.

TikTok Coins v rôznych cenových hladinách tvoria početné jednorazové nákupy v aplikácii. Podľa data.ai Intelligence bol tento rok najpopulárnejší balík 1 321 mincí za 19,99 dolárov. Je natoľko populárny, že tvorí približne štvrtinu príjmov z IAP aplikácie.

Hoci sa TikToku podarilo dostať sa do telefónov miliónov užívateľov, čakajú ho výzvy, aby si udržal ich priazeň. Napríklad sa snaží uchrániť pred odlivom tvorcov obsahu, ktorí uprednostňujú iné platformy pre lepšiu monetizáciu.

TikTok je najpopulárnejší v Ázii a hľadá si cestu k západným spotrebiteľom. Okrem Číny zaznamenal úspech s nakupovaním v aplikácii v iných ázijských krajinách vrátane Indonézie. Práve tam si zabezpečil cestu k obnoveniu nakupovania po tom, čo sa indonézska vláda snažila obmedziť predaj v aplikácii kvôli obavám, že by to mohlo mať vplyv na miestne podniky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+