Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Kto by na Facebook Marketplace hľadal Gen Z? A predsa…

Že Gen Z ulovíte len na TikToku alebo Instagrame? Máme tu vskutku prekvapivý trend: Facebook Marketplace láka čoraz väčší počet zástupcov Generácie Z – demografickej skupiny, ktorá sa vo veľkej miere tejto sociálnej sieti vyhýbala.  Pre e-commerce profesionálov to predstavuje jedinečnú príležitosť osloviť rastúci trh mladých spotrebiteľov, ktorí čoraz viac využívajú Marketplace na svoje nákupné potreby.

Kto by na Facebook Marketplace hľadal Gen Z? A predsa…
Zdroj: Depositphotos

Marketplace, platforma na nákup a predaj položiek v miestnej komunite, získava na popularite medzi mladými dospelými, ktorí sa obzerajú po cenovo dostupných spôsoboch, ako zariadiť svoje domovy alebo obnoviť šatník. Je to výrazný odklon od typického správania Generácie Z, ktorá sa zvyčajne vyhýba Facebooku ako sociálnej platforme. Namiesto toho ich priťahuje praktickosť Marketplace a možnosť nájsť secondhand a vintage položky za zlomok maloobchodných cien.

Ekonomické dôvody sú jeden z hlavných dôvodov, prečo C2C segment naberá na popularite. Pre mladých je však dôležitou aj ekológia, na čo reagujú aj platformy ako TikTok. Meta si rovnako uvedomuje potenciál Marketplace na prilákanie mladších používateľov, a preto strategicky preorientovala Facebook, aby viac oslovil vekovú skupinu 18 až 29 rokov.

Ako v správe uviedol Business Insider, podľa finančnej riaditeľky Meta, Susan Li, je Marketplace významným hnacím motorom tohto rastu. Úspech platformy spočíva v kombinácii bezpečnosti – používatelia musia mať účet na Facebooku, aby mohli obchodovať – a jej príťažlivosti ako digitálnej verzie garážového výpredaja, kde sú výhodné nákupy na dennom poriadku.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg uznal, že pôvodná užívateľská základňa Facebooku, ktorá zahŕňala teenagerov a mladých dospelých, prešla na iné platformy. Avšak s rastúcou popularitou Marketplace začína Meta tento trend meniť, pričom Zuckerberg vyjadril spokojnosť s pokrokom pri prilákaní mladých dospelých späť na platformu.

„Obzvlášť ma teší pokrok, ktorý sme dosiahli s mladými ľuďmi na Facebooku. Čísla, ktoré vidíme najmä v USA, sú naozaj v rozpore s verejnou mienkou o tom, kto túto aplikáciu používa,“ povedal Zuckerberg.

Pre e-commerce profesionálov je rastúca popularita Facebook Marketplace u mladých spotrebiteľov prekvapivá, no príjemná príležitosť. Z Facebooku je najpopulárnejšia platforma pre Social Commerce – každý mesiac využíva Marketplace viac ako 1,2 miliardy online nakupujúcich. Pritom významná časť používateľov pochádza práve z mladších demografických skupín. To z neho robí ideálny kanál pre podniky, ktoré cielia na spotrebiteľov Generácie Z.

Aby e-commerce podniky tento trend naplno využili, mali by zvážiť zahrnutie Marketplace do svojej marketingovej stratégie. Oprášiť zobrazovanie reklamy na Facebook Marketplace stojí aspoň za zváženie.

Facebook Marketplace sa ukazuje ako mocný nástroj v úsilí Mety získať pozornosť Gen Z. Lákajú ich výhodné nákupy, unikátne položky a svoju váhu má aj udržateľnosť. Pochopenie preferencií Generácie Z, ako je ich obľuba v secondhand nakupovaní, môže pomôcť e-shopom prispôsobiť svoje ponuky tak, aby vyhovovali dopytu. K tomu nezabudnite na podrobné opisy produktov, pridanie možností zjednávania ceny a zabezpečenie bezpečných transakcií. Ide totiž o prvky, ktoré môžu zlepšiť nákupný zážitok a budovať dôveru medzi mladšími kupujúcimi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe