3 min. čítanie

Kto by na Facebook Marketplace hľadal Gen Z? A predsa…

Že Gen Z ulovíte len na TikToku alebo Instagrame? Máme tu vskutku prekvapivý trend: Facebook Marketplace láka čoraz väčší počet zástupcov Generácie Z – demografickej skupiny, ktorá sa vo veľkej miere tejto sociálnej sieti vyhýbala.  Pre e-commerce profesionálov to predstavuje jedinečnú príležitosť osloviť rastúci trh mladých spotrebiteľov, ktorí čoraz viac využívajú Marketplace na svoje nákupné potreby.

Kto by na Facebook Marketplace hľadal Gen Z? A predsa…
Zdroj: Depositphotos

Marketplace, platforma na nákup a predaj položiek v miestnej komunite, získava na popularite medzi mladými dospelými, ktorí sa obzerajú po cenovo dostupných spôsoboch, ako zariadiť svoje domovy alebo obnoviť šatník. Je to výrazný odklon od typického správania Generácie Z, ktorá sa zvyčajne vyhýba Facebooku ako sociálnej platforme. Namiesto toho ich priťahuje praktickosť Marketplace a možnosť nájsť secondhand a vintage položky za zlomok maloobchodných cien.

Ekonomické dôvody sú jeden z hlavných dôvodov, prečo C2C segment naberá na popularite. Pre mladých je však dôležitou aj ekológia, na čo reagujú aj platformy ako TikTok. Meta si rovnako uvedomuje potenciál Marketplace na prilákanie mladších používateľov, a preto strategicky preorientovala Facebook, aby viac oslovil vekovú skupinu 18 až 29 rokov.

Ako v správe uviedol Business Insider, podľa finančnej riaditeľky Meta, Susan Li, je Marketplace významným hnacím motorom tohto rastu. Úspech platformy spočíva v kombinácii bezpečnosti – používatelia musia mať účet na Facebooku, aby mohli obchodovať – a jej príťažlivosti ako digitálnej verzie garážového výpredaja, kde sú výhodné nákupy na dennom poriadku.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Generálny riaditeľ Mark Zuckerberg uznal, že pôvodná užívateľská základňa Facebooku, ktorá zahŕňala teenagerov a mladých dospelých, prešla na iné platformy. Avšak s rastúcou popularitou Marketplace začína Meta tento trend meniť, pričom Zuckerberg vyjadril spokojnosť s pokrokom pri prilákaní mladých dospelých späť na platformu.

„Obzvlášť ma teší pokrok, ktorý sme dosiahli s mladými ľuďmi na Facebooku. Čísla, ktoré vidíme najmä v USA, sú naozaj v rozpore s verejnou mienkou o tom, kto túto aplikáciu používa,“ povedal Zuckerberg.

Pre e-commerce profesionálov je rastúca popularita Facebook Marketplace u mladých spotrebiteľov prekvapivá, no príjemná príležitosť. Z Facebooku je najpopulárnejšia platforma pre Social Commerce – každý mesiac využíva Marketplace viac ako 1,2 miliardy online nakupujúcich. Pritom významná časť používateľov pochádza práve z mladších demografických skupín. To z neho robí ideálny kanál pre podniky, ktoré cielia na spotrebiteľov Generácie Z.

Aby e-commerce podniky tento trend naplno využili, mali by zvážiť zahrnutie Marketplace do svojej marketingovej stratégie. Oprášiť zobrazovanie reklamy na Facebook Marketplace stojí aspoň za zváženie.

Facebook Marketplace sa ukazuje ako mocný nástroj v úsilí Mety získať pozornosť Gen Z. Lákajú ich výhodné nákupy, unikátne položky a svoju váhu má aj udržateľnosť. Pochopenie preferencií Generácie Z, ako je ich obľuba v secondhand nakupovaní, môže pomôcť e-shopom prispôsobiť svoje ponuky tak, aby vyhovovali dopytu. K tomu nezabudnite na podrobné opisy produktov, pridanie možností zjednávania ceny a zabezpečenie bezpečných transakcií. Ide totiž o prvky, ktoré môžu zlepšiť nákupný zážitok a budovať dôveru medzi mladšími kupujúcimi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+