Google už začiatkom roka avizoval novú funkciu, ktorá umožní inzerentom vytvárať obsah generovaný umelou inteligenciou pomocou rovnakej technológie ako chatbot Bard. Táto funkcia je teraz k dispozícii v beta verzii Performance Max pre americký trh a umožňuje vytvárať a škálovať texty či obrázky v kampani s pomocou AI.
Vytváranie a škálovanie nových assetov
Performance Max je produkt poháňaný umelou inteligenciou, ktorý funguje vo viacerých produktoch Google vrátane Youtube, vyhľadávania, zobrazovania a ďalších. Optimalizuje reklamy analýzou údajov o výkonnosti a nová funkcia to dopĺňa tým, že využíva AI aj na pomoc pri vytváraní reklám. Podľa spoločnosti Google tieto funkcie umožnia inzerentom rýchlo vytvárať vysokokvalitné a personalizované prostriedky na rôznych platformách Google.
Performance Max si zakladá na rozmanitosti. Do zdĺhavého vymýšľania textov, vizuálov a ich ďalšieho vytvárania a škálovania pre optimalizáciu viackanálovej kampane zakročí AI.
“Teraz budete môcť vytvárať nové textové a obrazové prostriedky pre svoju kampaň na niekoľko kliknutí. S pomocou vašich znalostí a skúseností vám umelá inteligencia Google vygeneruje prostriedky, ktoré vám pomôžu osloviť zákazníkov vo všetkých výkonnostných inventároch a formátoch Google. Aplikácia Performance Max bude pri navrhovaní alebo generovaní určitých prostriedkov pre vaše kampane brať do úvahy aj údaje o výkonnosti, ktoré pomôžu vašim reklamám dosiahnuť dobrý výkon,” približuje Pallavi Naresh Produktová manažérka skupiny Google.
Princíp funguje podobne ako v prípade ChatGPT alebo AI chatbota z dielne Google Bard. Používatelia zadávajú umelej inteligencii podnet a tá vytvára jedinečné obrázky a texty pre každú firmu. Marketéri môžu pred zverejnením skontrolovať a upraviť všetky prostriedky. Všetky obrázky vytvorené umelou inteligenciou budú označené viditeľným vodoznakom. Google nepodcenil ani ochranné mechanizmy, ktoré zabránia zapájaniu systému do nevhodných alebo citlivých podnetov alebo navrhovali kreatívy porušujúce zásady.
Výhoda pre inzerenta aj Google
Z nového nástroja môžu v e-commerce profitovať marketéri, ktorí dokážu rýchlejšie vytvárať reklamný materiál. Google zas dokáže rýchlejšie zverejňovať reklamy a zarábať na nich. V tomto zmysle je to v podstate dokonalý prípad využitia umelej inteligencie pre spoločnosť Google, ktorá má prevažnú väčšinu svojich príjmov z reklamy. Nový systém je v súčasnosti vo fáze beta a je k dispozícii len v USA, ale očakáva sa, že do konca roka 2023 sa systém rozšíri.