Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Inzerentom na Googli bude pomáhať AI

Performance Max s obľubou využíva čoraz viac inzerentov. Google ho teraz vylepšil o rovnaké nástroje umelej inteligencie, aké poháňajú jeho chatbota Bard.

Inzerentom na Googli bude pomáhať AI
Zdroj: Google

Google už začiatkom roka avizoval novú funkciu, ktorá umožní inzerentom vytvárať obsah generovaný umelou inteligenciou pomocou rovnakej technológie ako chatbot Bard. Táto funkcia je teraz k dispozícii v beta verzii Performance Max pre americký trh a umožňuje vytvárať a škálovať texty či obrázky v kampani s pomocou AI.

Vytváranie a škálovanie nových assetov 

Performance Max je produkt poháňaný umelou inteligenciou, ktorý funguje vo viacerých produktoch Google vrátane Youtube, vyhľadávania, zobrazovania a ďalších. Optimalizuje reklamy analýzou údajov o výkonnosti a nová funkcia to dopĺňa tým, že využíva AI aj na pomoc pri vytváraní reklám. Podľa spoločnosti Google tieto funkcie umožnia inzerentom rýchlo vytvárať vysokokvalitné a personalizované prostriedky na rôznych platformách Google.

Performance Max si zakladá na rozmanitosti. Do zdĺhavého vymýšľania textov, vizuálov a ich ďalšieho vytvárania a škálovania pre optimalizáciu viackanálovej kampane zakročí AI. 

“Teraz budete môcť vytvárať nové textové a obrazové prostriedky pre svoju kampaň na niekoľko kliknutí. S pomocou vašich znalostí a skúseností vám umelá inteligencia Google vygeneruje prostriedky, ktoré vám pomôžu osloviť zákazníkov vo všetkých výkonnostných inventároch a formátoch Google. Aplikácia Performance Max bude pri navrhovaní alebo generovaní určitých prostriedkov pre vaše kampane brať do úvahy aj údaje o výkonnosti, ktoré pomôžu vašim reklamám dosiahnuť dobrý výkon,” približuje Pallavi Naresh Produktová manažérka skupiny Google.

Princíp funguje podobne ako v prípade ChatGPT alebo AI chatbota z dielne Google Bard. Používatelia zadávajú umelej inteligencii podnet a tá vytvára jedinečné obrázky a texty pre každú firmu. Marketéri môžu pred zverejnením skontrolovať a upraviť všetky prostriedky. Všetky obrázky vytvorené umelou inteligenciou budú označené viditeľným vodoznakom. Google nepodcenil ani ochranné mechanizmy, ktoré zabránia zapájaniu systému do nevhodných alebo citlivých podnetov alebo navrhovali kreatívy porušujúce zásady.

Výhoda pre inzerenta aj Google

Z nového nástroja môžu v e-commerce profitovať marketéri, ktorí dokážu rýchlejšie vytvárať reklamný materiál. Google zas dokáže rýchlejšie zverejňovať reklamy a zarábať na nich. V tomto zmysle je to v podstate dokonalý prípad využitia umelej inteligencie pre spoločnosť Google, ktorá má prevažnú väčšinu svojich príjmov z reklamy. Nový systém je v súčasnosti vo fáze beta a je k dispozícii len v USA, ale očakáva sa, že do konca roka 2023 sa systém rozšíri.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čaká nás menej personalizovanej reklamy na platformách Meta
3 min. čítanie

Čaká nás menej personalizovanej reklamy na platformách Meta

Meta, materská spoločnosť Facebooku a Instagramu, zavádza nové možnosti pre používateľov v Európskej únii. Výrazne tým ovplyvní spôsob, akým firmy využívajú tieto platformy na reklamu. Zmeny prichádzajú na popud Európskej komisie. Zahŕňajú lacnejšie predplatné bez reklám a zavedenie menej personalizovaných reklám. Dopad na e-commerce bude značný. Ako sa s tým vysporiadať?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+