2 min. čítanie

Cenové porovnávače pod Axel Springer končia kvôli slabej viditeľnosti na Googli

Axel Springer, jedna z popredných vydavateľských skupín v Európe, ukončí prevádzku Ladenzeile a Shopalike už do konca tohto mesiaca. Ukončenie je do veľkej miery ovplyvnené zníženou viditeľnosťou na Googli.

Cenové porovnávače pod Axel Springer končia kvôli slabej viditeľnosti na Googli
Zdroj: Depositphotos

Pozadie a kontext

  • Ladenzeile je cenový porovnávač založený spoločnosťou Rocket Internet v roku 2008. Zohrala významnú úlohu na nemeckej a rakúskej e-commerce scéne. Rocket Internet stojí aj za značkami ako Zalando, Delivery Hero a HelloFresh.
  • Idealo je taktiež nemecký porovnávač cien, ktorý funguje na viacerých európskych trhoch. Funguje od roku 2000 a stal sa najväčšou európskou platformou pre nakupovanie a porovnávanie cien.
  • Shopalike rovnako funguje ako porovnávač cien, no zároveň je to online nákupná platforma so zameraním na kategórie ako je oblečenie, obuv, tašky, šperky a športové potreby. Obchodný model Shopalike je založený na agregácii produktov z viacerých online obchodov. Nejde o marketplace v tradičnom zmysle, kde viacero predajcov uvádza zoznam svojich produktov, ale o online nákupnú platformu, ktorá zhromažďuje produkty od rôznych online predajcov a umožňuje zákazníkom porovnávať ceny a nájsť najlepšie ponuky. Funguje v desiatich európskych krajinách.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Axel Springer získal Ladenzeile v roku 2011 a integroval ho so svojou existujúcou porovnávacou stránkou, Idealo. Ladenzeile a Shopalike však k 30. júnu ukončia svoj chod. Rozhodnutie sa dotklo 70 zamestnancov, ktorí dostali odstupné.

Strategické zmeny

Významným faktorom rozhodnutia je znížená schopnosť priťahovať návštevnosť z Googlu. Porovnávače mali na tejto platforme problémy s viditeľnosťou, čo ovplyvnilo ich návštevnosť a príjmy. Platformy v minulosti pripomienkovali svoju nevýhodu na Googli.

Portál OMR zverejnil vývoj viditeľnosti webu Ladenzeile.de v Googli podľa nástroja SEO Sistrix.

Axel Springer sa teraz rozhodol sústrediť svoje úsilie na Idealo. Spoločnosť dúfa, že pripravovaný Digital Markets Act pomôže vyrovnať podmienky a zvýšiť ziskovosť porovnávacích služieb.

Čo to znamená pre tuzemský e-commerce?

Ukončenie prevádzky zahraničných porovnávačov zrejme nebude mať priamy vplyv na slovenský e-commerce. Tento príklad však prináša varovanie, že diverzifikovať zdroje návštevnosti sa oplatí.

Rozhodnutie Axel Springer zamerať sa na Idealo naznačuje stratégiu sústredenia sa na hlavné, ziskové podniky. Nádej pre porovnávače cien ešte prináša európsky zákon o digitálnych službách (DMA), ktorý môže predstaviť nové príležitosti pre porovnávacie weby.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed
2 min. čítanie

Vyskúšajte automatické bidovanie s nástrojom Beed

Nestrácajte čas ručným bidovaním a využite efektívnu propagáciu svojich produktov. Nielenže vám privedie relevantných zákazníkov, ale budete mať svoje náklady pod dohľadom. Na Heureke môžete na automatické bidovanie využiť hneď niekoľko nástrojov. Jedným z nich je Beed, o ktorom si v tomto článku povieme viac.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+