![Cenové porovnávače pod Axel Springer končia kvôli slabej viditeľnosti na Googli](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/06/Depositphotos_292337654_XL-resize-1200x628-1.jpg)
Pozadie a kontext
- Ladenzeile je cenový porovnávač založený spoločnosťou Rocket Internet v roku 2008. Zohrala významnú úlohu na nemeckej a rakúskej e-commerce scéne. Rocket Internet stojí aj za značkami ako Zalando, Delivery Hero a HelloFresh.
- Idealo je taktiež nemecký porovnávač cien, ktorý funguje na viacerých európskych trhoch. Funguje od roku 2000 a stal sa najväčšou európskou platformou pre nakupovanie a porovnávanie cien.
- Shopalike rovnako funguje ako porovnávač cien, no zároveň je to online nákupná platforma so zameraním na kategórie ako je oblečenie, obuv, tašky, šperky a športové potreby. Obchodný model Shopalike je založený na agregácii produktov z viacerých online obchodov. Nejde o marketplace v tradičnom zmysle, kde viacero predajcov uvádza zoznam svojich produktov, ale o online nákupnú platformu, ktorá zhromažďuje produkty od rôznych online predajcov a umožňuje zákazníkom porovnávať ceny a nájsť najlepšie ponuky. Funguje v desiatich európskych krajinách.
Axel Springer získal Ladenzeile v roku 2011 a integroval ho so svojou existujúcou porovnávacou stránkou, Idealo. Ladenzeile a Shopalike však k 30. júnu ukončia svoj chod. Rozhodnutie sa dotklo 70 zamestnancov, ktorí dostali odstupné.
Strategické zmeny
Významným faktorom rozhodnutia je znížená schopnosť priťahovať návštevnosť z Googlu. Porovnávače mali na tejto platforme problémy s viditeľnosťou, čo ovplyvnilo ich návštevnosť a príjmy. Platformy v minulosti pripomienkovali svoju nevýhodu na Googli.
Portál OMR zverejnil vývoj viditeľnosti webu Ladenzeile.de v Googli podľa nástroja SEO Sistrix.
Axel Springer sa teraz rozhodol sústrediť svoje úsilie na Idealo. Spoločnosť dúfa, že pripravovaný Digital Markets Act pomôže vyrovnať podmienky a zvýšiť ziskovosť porovnávacích služieb.
Čo to znamená pre tuzemský e-commerce?
Ukončenie prevádzky zahraničných porovnávačov zrejme nebude mať priamy vplyv na slovenský e-commerce. Tento príklad však prináša varovanie, že diverzifikovať zdroje návštevnosti sa oplatí.
Rozhodnutie Axel Springer zamerať sa na Idealo naznačuje stratégiu sústredenia sa na hlavné, ziskové podniky. Nádej pre porovnávače cien ešte prináša európsky zákon o digitálnych službách (DMA), ktorý môže predstaviť nové príležitosti pre porovnávacie weby.