Hlavná myšlienka C2P spočíva v tom, že zákazníci môžu vykonávať platby online jediným kliknutím bez nutnosti zadávania ďalších údajov o svojej platobnej karte. Po registrácii v elektronickej peňaženke môžu zákazníci okamžite vykonávať platby kartou bez ďalšieho zadávania informácií. Okrem toho bude možné ukladať karty od rôznych poskytovateľov a mať ich k dispozícii na ľubovoľných zariadeniach.
Bezpečné online platby
Celý proces prebieha prostredníctvom tokenizovaného a šifrovaného riešenia. To znamená, že zákazníci neposkytujú svoje údaje o karte pri nákupe, ale používajú špeciálne tokeny na vykonávanie transakcie. Vďaka tomu sa znižuje riziko krádeže údajov o karte a zvyšuje bezpečnosť a ochranu súkromia zákazníkov.
Služba má potenciál zjednodušiť online platby a zlepšiť bezpečnosť pre zákazníkov aj pre maloobchodníkov. Banky a poskytovatelia platobných služieb budú musieť túto službu implementovať pre maloobchodníkov, čo bude kľúčovým faktorom pre jej úspech v konkurencii s PayPal a ďalšími službami.
Ako to bude s realizáciou?
Click to Pay bola zavedená v USA v roku 2020 a bola vyvinutá spoločnosťami Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB a China Union Pay. Nemecký poskytovateľ platobných služieb Computop už oznámil, že ponúkne riešenie Click to Pay pre Visa a už ho implementoval pre Mediamarkt. Spoločnosť Mastercard taktiež plánuje spustiť službu Click to Pay v Nemecku s bankovým partnerom Vimpay.
O úspešnosti Click to Pay rozhodne najmä to, ako sa banky a poskytovatelia platobných služieb pustia do implementácie tejto služby u maloobchodníkov.