2 min. čítanie

Na trh prichádza nový spôsob online platenia

Nová služba Click to Pay (C2P) umožňuje zákazníkom pri nákupe na e-shopoch platiť bez poskytovania údajov o kreditnej karte. Má potenciál konkurovať spoločnosti PayPal a pritiahnuť podiel na trhu od vydavateľov kreditných kariet.

Na trh prichádza nový spôsob online platenia
Zdroj: Depositphotos

Hlavná myšlienka C2P spočíva v tom, že zákazníci môžu vykonávať platby online jediným kliknutím bez nutnosti zadávania ďalších údajov o svojej platobnej karte. Po registrácii v elektronickej peňaženke môžu zákazníci okamžite vykonávať platby kartou bez ďalšieho zadávania informácií. Okrem toho bude možné ukladať karty od rôznych poskytovateľov a mať ich k dispozícii na ľubovoľných zariadeniach.

Bezpečné online platby

Celý proces prebieha prostredníctvom tokenizovaného a šifrovaného riešenia. To znamená, že zákazníci neposkytujú svoje údaje o karte pri nákupe, ale používajú špeciálne tokeny na vykonávanie transakcie. Vďaka tomu sa znižuje riziko krádeže údajov o karte a zvyšuje bezpečnosť a ochranu súkromia zákazníkov.

Služba má potenciál zjednodušiť online platby a zlepšiť bezpečnosť pre zákazníkov aj pre maloobchodníkov. Banky a poskytovatelia platobných služieb budú musieť túto službu implementovať pre maloobchodníkov, čo bude kľúčovým faktorom pre jej úspech v konkurencii s PayPal a ďalšími službami.

Ako to bude s realizáciou?

Click to Pay bola zavedená v USA v roku 2020 a bola vyvinutá spoločnosťami Visa, Mastercard, American Express, Discover, JCB a China Union Pay. Nemecký poskytovateľ platobných služieb Computop už oznámil, že ponúkne riešenie Click to Pay pre Visa a už ho implementoval pre Mediamarkt. Spoločnosť Mastercard taktiež plánuje spustiť službu Click to Pay v Nemecku s bankovým partnerom Vimpay.

O úspešnosti Click to Pay rozhodne najmä to, ako sa banky a poskytovatelia platobných služieb pustia do implementácie tejto služby u maloobchodníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS
Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?
3 min. čítanie

Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?

Každý e-shopár to pozná: zákazník sa pri pokuse o prihlásenie zasekne, zabudne heslo, po niekoľkých neúspešných pokusoch to vzdá – a košík zostane prázdny. Frustrácia, ktorú spôsobujú heslá, nefrustruje len zákazníkov, ale aj obchodníkov. Našťastie existuje riešenie, ktoré môže túto bariéru odstrániť – a zároveň zvýšiť bezpečnosť aj konverzie. Volá sa passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+