
Kľúčové aktualizácie
- Rozšírený prístup k omnikanálovým reklamám na podporu predaja online aj v kamenných obchodoch
- Nové aplikácie generatívnej AI pre maloobchod vrátane virtuálneho vyskúšania a generovania pozadí pre katalógové reklamy
- Testovanie zjednodušeného nákupného zážitku pre reklamy v Obchodoch v USA a vybraných medzinárodných trhoch
- Zavedenie reklám v oznámeniach Facebooku
Omnichannel reklamy pre všetkých
Meta globálne rozširuje prístup k omnichannel reklamám, ktoré budú dostupné tento rok v lete. Tieto reklamy umožňujú inzerentom navigovať zákazníkov do najbližších predajní so zastúpenými produktmi a zvýrazňovať zľavy motivujúce návštevu fyzických predajní. Podľa údajov Meta inzerenti využívajúci multikanálové reklamy zaznamenali 15 % nižšie náklady na získanie zákazníka a 12 % vyššiu návratnosť investícií do reklamy.
Craig Brommer, marketingový riaditeľ spoločnosti American Eagle, uviedol: „Reklamy sú kľúčovou súčasťou našej marketingovej stratégie na oslovenie mladších publík a podporu predaja online aj vo viac ako 800 predajniach. Vďaka omnichannel reklamám sme dosiahli 48 % vyššiu návratnosť multikanálových reklám v našej hlavnej vekovej skupine – nákupníkoch vo veku 18-24 rokov.”
Meta predstavuje nové nástroje: Vylepšenia pre e-commerce
Meta tiež zavádza aktualizácie nástrojov pre online predaj:
- Zjednodušený nákupný zážitok pre reklamy v Shops ads – testovanie začne tento rok. Zákazníkom umožní dokončiť nákup na webovej stránke inzerenta po zostavení košíka v obchode. Testovanie sa začne v Austrálii a na Taiwane.
- Kombinácia Partnerských reklám a katalógových reklám Advantage+ – umožňuje využitie obsahu tvorcov v katalógových reklamách.
- Nová optimalizácia zobrazovania ďalších produktov – reklamný systém môže zobraziť ďalšie relevantné produkty z katalógu. Počas testov inzerenti zaznamenali priemerne 14 % nárast návratnosti investícií. Britský maloobchodník Boden dosiahol 23 % nárast návratnosti, spoločnosť Dexter v Latinskej Amerike zase 25 % pokles konverzných nákladov.

Zdroj: SocialMediaToday
Nové možnosti s generatívnou AI
Meta rozširuje využitie generatívnej AI pre maloobchod:
- virtuálne skúšanie oblečenia na digitálnych modeloch,
- generovanie pozadí pre katalógové reklamy,
- personalizovanejšia tvorba reklamných textov.
Nové formáty a umiestnenia
Tento rok na jar Meta začne testovať reklamy v oznámeniach Facebooku. Inzerenti získajú nový priestor na oslovenie zákazníkov a podporu opakovaných návštev.
Ďalšie aktualizácie zahŕňajú:
- Možnosť vyžiadať si e-mail pred zdieľaním zľavových kódov v reklamách.
- Globálnu dostupnosť odkazov na stránky v reklamách na Instagrame.
Spoločnosť Nissan testovala odkazy na stránky na nasmerovanie zákazníkov na informácie o vozidlách v Európe a zaznamenala 39 % nárast zobrazení landing page a 19 % nárast kvalifikovaných návštev webových stránok.