2 min. čítanie

Marketplace Zalando zlepšuje ziskovosť, štvrťrok ukončil so stratou

Spoločnosť Zalando vykázala v prvom štvrťroku 2023 čistú stratu vo výške 38,5 milióna eur, čím znížila červené čísla v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Spoločnosť vo vyhlásení uviedla, že minuloročná strata predstavovala 61,3 milióna eur.

Marketplace Zalando zlepšuje ziskovosť, štvrťrok ukončil so stratou
Zdroj: depositphotos

Zalando zvyšuje tržby

Spoločnosť Zalando vykázala v prvom štvrťroku 2023 čistú stratu vo výške 38,5 milióna eur, čím znížila červené čísla v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Spoločnosť vo vyhlásení uviedla, že minuloročná strata predstavovala 61,3 milióna eur.

 Výsledky však nadväzujú na klesajúci trend, ktorým trhovisko uzavrelo finančný rok 2022, keď zaznamenalo pokles čistého zisku o 92,8 % na 16,8 mil. eur.

Tento prvý štvrťrok potvrdzuje mierne zlepšenie, ktoré je podľa tlačovej správy spôsobené rastúcim dopytom v online nákupnom klube “Lounge by Zalando”. Ten prispel k 33 % nárastu príjmov Offprice segmentu. 

Rast spoločnosti Zalando sa uskutočňuje v hospodárskom prostredí, ktoré je naďalej zložité a vyznačuje sa vysokou infláciou. Napriek tomu zdôrazňujú, že “dôraz na zvýšenie ziskovosti sa spoločnosti vypláca”. 

Napriek stratám sa tak tržby nemeckého trhoviska zvýšili o 2,3 % na 2 255,3 milióna eur v porovnaní s 2 205 miliónmi eur pred rokom. Hrubý objem tovaru (GMV) sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o 2,8 % na 3 242,3 mil. eur. Spoločnosť dosiahla vyrovnaný upravený zisk pred úrokmi a zdanením (upravený EBIT) v porovnaní so stratou 52 miliónov eur v prvom štvrťroku predchádzajúceho roka.

Počet aktívnych zákazníkov sa zvyšuje, ale počet objednávok sa znižuje

Počet aktívnych zákazníkov sa medziročne zvýšil o 4,8 % na 51,2 mil. Na druhej strane počet objednávok klesol na 56,7 mil. v porovnaní s 58 mil. v rovnakom období minulého roka. V priemere každý používateľ zadal 5,1 objednávky v porovnaní s 5,2 pred rokom. Nákupný košík medzitým vzrástol na 57,4 eura v porovnaní s 56,3 eura v prvom štvrťroku 2022.

“Prvý štvrťrok ukázal, aký flexibilný je náš obchodný model, ktorý nám umožňuje dosahovať výsledky v náročnom trhovom prostredí, keďže sme zaznamenali silný dopyt zákazníkov v segmente Offprice a solídne výsledky partnerského obchodu,” povedal Robert Gentz, výkonný riaditeľ spoločnosti Zalando. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+