2 min. čítanie

Marketingoví lídri preferujú obchodné ciele, no čelia výzvam v plánovaní

Drvivá väčšina vedúcich pracovníkov v marketingu uviedla, že sa na obchodné ciele zameriava viac než pred piatimi rokmi. Štúdia odhalila, že len štvrtina z nich začína plánovať s jasným pohľadom na očakávané obchodné výsledky.

Marketingoví lídri preferujú obchodné ciele, no čelia výzvam v plánovaní
Zdroj: Depositphotos

Prieskum spoločnosti Walker Sands sa uskutočnil na vzorke viac ako 150 vedúcich pracovníkov v oblasti marketingu a 50 vedúcich pracovníkov v inej než marketingovej oblasti. Zistenia zdôrazňujú potrebu pre B2B marketingové tímy zameriavať sa na výsledky a spolupracovať s vrcholovým manažmentom na lepšom porozumení obchodným cieľom.

Napätá doba aj rozpočty smerujú obchodné ciele k tomu, že takmer 90 % marketingových lídrov sa dnes viac sústreďuje na obchodné ciele než pred piatimi rokmi. Dopad pandémie, práca na diaľku a ekonomická neistota spôsobili v nákupných procesoch B2B zmeny.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prieskum ukázal, že väčšina marketérov (87 %) dáva prednosť celkovým obchodným cieľom pred konkrétnymi KPIs na základe kanálov. Avšak len 27 % z nich začína plánovať na základe očakávaných výsledkov pred navrhovaním konkrétnych aktivít na kanáloch. Ostatní (73 %) sa skôr sústreďujú na konkrétne marketingové kanály a dosiahnutie KPI, až potom tieto metriky spájajú s výsledkami.

Viac ako polovica marketérov a vedúcich pracovníkov uvádza, že vníma problém s pochopením obchodných výsledkov, ktoré sa od marketingových aktivít očakávajú.

Až 74 % vedúcich pracovníkov má dojem, že marketingové tímy majú problém pochopiť očakávania v obchodných výsledkoch, čo zdôrazňuje potrebu zmeny perspektívy v B2B marketingu.

Výsledky prieskumu ukazujú, že 79 % marketingových lídrov pociťuje väčší tlak na meranie úspechu marketingu na základe kľúčových obchodných výsledkov.

„Napriek tomu, že B2B marketéri tvrdia, že chápu dôležitosť obchodných výsledkov, stále pristupujú k stratégii predovšetkým prostredníctvom kanálov. To spôsobuje, že sa snažia spätne prepojiť kľúčové ukazovatele výkonnosti založené na kanáloch s obchodnými výsledkami – a majú problém splniť očakávania vedúcich pracovníkov,“ uzatvára sa Dave Parro, výkonný riaditeľ spoločnosti Walker Sands.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS
Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?
3 min. čítanie

Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?

Každý e-shopár to pozná: zákazník sa pri pokuse o prihlásenie zasekne, zabudne heslo, po niekoľkých neúspešných pokusoch to vzdá – a košík zostane prázdny. Frustrácia, ktorú spôsobujú heslá, nefrustruje len zákazníkov, ale aj obchodníkov. Našťastie existuje riešenie, ktoré môže túto bariéru odstrániť – a zároveň zvýšiť bezpečnosť aj konverzie. Volá sa passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+