Prieskum spoločnosti Walker Sands sa uskutočnil na vzorke viac ako 150 vedúcich pracovníkov v oblasti marketingu a 50 vedúcich pracovníkov v inej než marketingovej oblasti. Zistenia zdôrazňujú potrebu pre B2B marketingové tímy zameriavať sa na výsledky a spolupracovať s vrcholovým manažmentom na lepšom porozumení obchodným cieľom.
Napätá doba aj rozpočty smerujú obchodné ciele k tomu, že takmer 90 % marketingových lídrov sa dnes viac sústreďuje na obchodné ciele než pred piatimi rokmi. Dopad pandémie, práca na diaľku a ekonomická neistota spôsobili v nákupných procesoch B2B zmeny.
Prieskum ukázal, že väčšina marketérov (87 %) dáva prednosť celkovým obchodným cieľom pred konkrétnymi KPIs na základe kanálov. Avšak len 27 % z nich začína plánovať na základe očakávaných výsledkov pred navrhovaním konkrétnych aktivít na kanáloch. Ostatní (73 %) sa skôr sústreďujú na konkrétne marketingové kanály a dosiahnutie KPI, až potom tieto metriky spájajú s výsledkami.
Viac ako polovica marketérov a vedúcich pracovníkov uvádza, že vníma problém s pochopením obchodných výsledkov, ktoré sa od marketingových aktivít očakávajú.
Až 74 % vedúcich pracovníkov má dojem, že marketingové tímy majú problém pochopiť očakávania v obchodných výsledkoch, čo zdôrazňuje potrebu zmeny perspektívy v B2B marketingu.
Výsledky prieskumu ukazujú, že 79 % marketingových lídrov pociťuje väčší tlak na meranie úspechu marketingu na základe kľúčových obchodných výsledkov.
“Napriek tomu, že B2B marketéri tvrdia, že chápu dôležitosť obchodných výsledkov, stále pristupujú k stratégii predovšetkým prostredníctvom kanálov. To spôsobuje, že sa snažia spätne prepojiť kľúčové ukazovatele výkonnosti založené na kanáloch s obchodnými výsledkami – a majú problém splniť očakávania vedúcich pracovníkov,” uzatvára sa Dave Parro, výkonný riaditeľ spoločnosti Walker Sands.