2 min. čítanie

Marketingoví lídri preferujú obchodné ciele, no čelia výzvam v plánovaní

Drvivá väčšina vedúcich pracovníkov v marketingu uviedla, že sa na obchodné ciele zameriava viac než pred piatimi rokmi. Štúdia odhalila, že len štvrtina z nich začína plánovať s jasným pohľadom na očakávané obchodné výsledky.

Marketingoví lídri preferujú obchodné ciele, no čelia výzvam v plánovaní
Zdroj: Depositphotos

Prieskum spoločnosti Walker Sands sa uskutočnil na vzorke viac ako 150 vedúcich pracovníkov v oblasti marketingu a 50 vedúcich pracovníkov v inej než marketingovej oblasti. Zistenia zdôrazňujú potrebu pre B2B marketingové tímy zameriavať sa na výsledky a spolupracovať s vrcholovým manažmentom na lepšom porozumení obchodným cieľom.

Napätá doba aj rozpočty smerujú obchodné ciele k tomu, že takmer 90 % marketingových lídrov sa dnes viac sústreďuje na obchodné ciele než pred piatimi rokmi. Dopad pandémie, práca na diaľku a ekonomická neistota spôsobili v nákupných procesoch B2B zmeny.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prieskum ukázal, že väčšina marketérov (87 %) dáva prednosť celkovým obchodným cieľom pred konkrétnymi KPIs na základe kanálov. Avšak len 27 % z nich začína plánovať na základe očakávaných výsledkov pred navrhovaním konkrétnych aktivít na kanáloch. Ostatní (73 %) sa skôr sústreďujú na konkrétne marketingové kanály a dosiahnutie KPI, až potom tieto metriky spájajú s výsledkami.

Viac ako polovica marketérov a vedúcich pracovníkov uvádza, že vníma problém s pochopením obchodných výsledkov, ktoré sa od marketingových aktivít očakávajú.

Až 74 % vedúcich pracovníkov má dojem, že marketingové tímy majú problém pochopiť očakávania v obchodných výsledkoch, čo zdôrazňuje potrebu zmeny perspektívy v B2B marketingu.

Výsledky prieskumu ukazujú, že 79 % marketingových lídrov pociťuje väčší tlak na meranie úspechu marketingu na základe kľúčových obchodných výsledkov.

“Napriek tomu, že B2B marketéri tvrdia, že chápu dôležitosť obchodných výsledkov, stále pristupujú k stratégii predovšetkým prostredníctvom kanálov. To spôsobuje, že sa snažia spätne prepojiť kľúčové ukazovatele výkonnosti založené na kanáloch s obchodnými výsledkami – a majú problém splniť očakávania vedúcich pracovníkov,” uzatvára sa Dave Parro, výkonný riaditeľ spoločnosti Walker Sands.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+