2 min. čítanie

AKTUALIZOVANÉ: Magyar Posta už čoskoro ako povinný prepravca e-shopov na maďarskom trhu

Novela poštového zákona nariaďuje maďarským e-shopom, aby v nákupnom košíku poskytli zákazníkovi možnosť vybrať si dopravu prostredníctvom národného prepravcu Magyar Posta. Pevné ceny potom majú zabrániť znevýhodneniu maďarskej pošty.

AKTUALIZOVANÉ: Magyar Posta už čoskoro ako povinný prepravca e-shopov na maďarskom trhu
Zdroj: Depositphotos

K dátumu 8.3. redakcia Ecommerce Bridge disponuje dvomi vyjadreniami logistických prepravcov.

Pošta bez hranic uvádza, že všetky e-shopy podnikajúce na maďarskom trhu musia ponúknuť zákazníkom možnosť doručenia prostredníctvom maďarskej pošty. Opiera sa o oficiálne vyjadrenie Magyar Posta a kontakty priamo z trhu.

Packeta tvrdí, že ide výlučne o e-shopy, ktoré sú založené v Maďarsku, no zdroje neuvádza.

Téme sa ešte budeme venovať a článok budeme priebežne aktualizovať. Jedno je však isté – novela naberá platnosť 28. marca 2024.

Maďarská pošta na svojej webovej stránke zverejnila pevné ceny, ktoré môžu e-shopy uvádzať. Napríklad za doručenie na poštu alebo do schránky Magyar Posta stanovila maximálnu cenu 990 HUF (približne 2,5 €) a doručenie domov by malo stáť 1 990 HUF (približne 5 €). Cena závisí od hmotnosti zásielky.

Nariadenie sa bude vzťahovať na ponuku. Je na zákazníkovi, či si na prepravu svojho tovaru vyberie maďarskú poštu, alebo nie. Musí však mať na výber zo všetkých spôsobov prepravy, ktoré pošta ponúka: doručenie domov (na adresu), doručenie na poštu, doručenie do výdajného miesta alebo do výdajných boxov.

Maďarská pošta sa k nedávnej zmene právnych predpisov vyjadrila prostredníctvom oficiálnej správy na svojej webovej stránke. Otázky na najväčšom maďarskom veľtrhu e-commerce, ktorý sa konal posledný februárový deň v Budapešti, ponechala bez komentára. Zástupcovia maďarského e-commerce sa k schválenej novele zatiaľ nevyjadrili. “Podľa informácií z miestneho trhu vieme, že takéto vyhlásenie sa pripravuje a bude v rozpore najmä s nariadením o pevných predajných cenách,” dopĺňa Pavel Vyoral z Pošty bez hranic.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?
5 min. čítanie

Logistika nábytku v e-commerce je výzvou. Ako ju zvláda Möbelix?

Nábytok nie je iba veľký, ale aj veľmi ťažký a náchylný na poškodenie. Jeho logistika je teda väčším orieškom, než sa vám môže na prvé zamyslenie zdať. Prečítajte si, aké výzvy číhajú na predajcov pri skladovaní a doručovaní nábytku a ako ich zvláda Möbelix, jeden z najväčších predajcov nábytku v EÚ.

Michal Toma Michal Toma
Freelance copywriter – odborník na techniku. Unikátna kombinácia, ktorú inde nenájdete
Prečítať článok
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Prečítať článok
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+