2 min. čítanie

AKTUALIZOVANÉ: Magyar Posta už čoskoro ako povinný prepravca e-shopov na maďarskom trhu

Novela poštového zákona nariaďuje maďarským e-shopom, aby v nákupnom košíku poskytli zákazníkovi možnosť vybrať si dopravu prostredníctvom národného prepravcu Magyar Posta. Pevné ceny potom majú zabrániť znevýhodneniu maďarskej pošty.

AKTUALIZOVANÉ: Magyar Posta už čoskoro ako povinný prepravca e-shopov na maďarskom trhu
Zdroj: Depositphotos

K dátumu 8.3. redakcia Ecommerce Bridge disponuje dvomi vyjadreniami logistických prepravcov.

Pošta bez hranic uvádza, že všetky e-shopy podnikajúce na maďarskom trhu musia ponúknuť zákazníkom možnosť doručenia prostredníctvom maďarskej pošty. Opiera sa o oficiálne vyjadrenie Magyar Posta a kontakty priamo z trhu.

Packeta tvrdí, že ide výlučne o e-shopy, ktoré sú založené v Maďarsku, no zdroje neuvádza.

Téme sa ešte budeme venovať a článok budeme priebežne aktualizovať. Jedno je však isté – novela naberá platnosť 28. marca 2024.

Maďarská pošta na svojej webovej stránke zverejnila pevné ceny, ktoré môžu e-shopy uvádzať. Napríklad za doručenie na poštu alebo do schránky Magyar Posta stanovila maximálnu cenu 990 HUF (približne 2,5 €) a doručenie domov by malo stáť 1 990 HUF (približne 5 €). Cena závisí od hmotnosti zásielky.

Nariadenie sa bude vzťahovať na ponuku. Je na zákazníkovi, či si na prepravu svojho tovaru vyberie maďarskú poštu, alebo nie. Musí však mať na výber zo všetkých spôsobov prepravy, ktoré pošta ponúka: doručenie domov (na adresu), doručenie na poštu, doručenie do výdajného miesta alebo do výdajných boxov.

Maďarská pošta sa k nedávnej zmene právnych predpisov vyjadrila prostredníctvom oficiálnej správy na svojej webovej stránke. Otázky na najväčšom maďarskom veľtrhu e-commerce, ktorý sa konal posledný februárový deň v Budapešti, ponechala bez komentára. Zástupcovia maďarského e-commerce sa k schválenej novele zatiaľ nevyjadrili. “Podľa informácií z miestneho trhu vieme, že takéto vyhlásenie sa pripravuje a bude v rozpore najmä s nariadením o pevných predajných cenách,” dopĺňa Pavel Vyoral z Pošty bez hranic.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?
7 min. čítanie

Veľký test logistiky: Koľko českých e-shopov ponúka dopravu zadarmo a ako rýchlo doručujú svoje objednávky?

Na zákaznícku skúsenosť nakupujúcich v e-shopoch má vplyv viacero faktorov. Vo veľkej miere ju ovplyvňuje používateľská prívetivosť nákupných košíkov, úroveň logistiky a zákaznícka podpora pri vrátení tovaru. Ako v týchto oblastiach obstáli české e-shopy? Spoločnosti Shopsys, Skladon a Retino už druhý rok po sebe uskutočnili v predvianočnom období Veľký test logistiky, ktorý mapuje úroveň českej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Vrátiť zásielku musí byť rovnako jednoduché, ako si tovar objednať
2 min. čítanie

Vrátiť zásielku musí byť rovnako jednoduché, ako si tovar objednať

Pohodlná možnosť vrátenia objednaného tovaru má veľký vplyv na rozhodovanie zákazníka o tom, kde a či vôbec si tovar objedná. Ak má internetový obchod transparentné a jednoduché možnosti, ako zásielku vrátiť, zákazníci k nemu majú vyššiu dôveru. Kuriérska spoločnosť DPD poskytuje e-shopom  jednoduchý online nástroj, vďaka ktorému je celý proces vrátenia zásielky jednoduchší pre internetový obchod aj jeho zákazníkov.

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+