2 min. čítanie

AKTUALIZOVANÉ: Zajtra vstupuje do platnosti novela poštového zákona v Maďarsku

Maďarskí zákazníci budú mať pri online nákupoch dostupné služby Magyar Posty. Budú stanovené pevné ceny, ktoré majú zabrániť znevýhodneniu maďarskej pošty.

AKTUALIZOVANÉ: Zajtra vstupuje do platnosti novela poštového zákona v Maďarsku
Zdroj: Depositphotos

Z prvej informácie o tejto novinke bolo pomerne nejasné, na koho sa nové pravidlá budú aplikovať. Od 28. marca 2024 musí každý e-shop v Maďarsku povinne ponúkať doručenie tovaru zákazníkom prostredníctvom Magyar Posta (Maďarskej pošty). Podrobnosti prináša český APEK v právnom vyjadrení spracovanom v angličtine. Rozpísali sa o tom aj na blogu Pošta bez hranic.

„Povinnosť ponúkať dodanie tovaru prostredníctvom Magyar Posty platí pre všetky subjekty, ktoré cielia na maďarský trh. Výnimkou je situácia, kedy tovar obchodník dodáva priamo zo zahraničia. Ak teda e-shop zasiela balíky do Maďarska priamo z Česka, Magyar Posta nemôže doručenie zaistiť, a teda nemusí byť povinne v ponuke dopravcov daného obchodu.“ Zdroj APEK.cz citovaný 27.3.2024 o 14:48.

Novela zákona má za cieľ podporiť štátny podnik a nariadenie sa bude vzťahovať na ponuku. Či si zákazník vyberie ako prepravu objednávky maďarskú poštu, alebo jej konkurenciu, je jeho rozhodnutie. E-shopy však musia poskytnúť výber zo všetkých spôsobov prepravy, ktoré pošta ponúka: doručenie domov (na adresu), doručenie na poštu, doručenie do výdajného miesta alebo do výdajných boxov.

Maďarská pošta na svojich stránkach zverejnila pevné ceny pre e-shopy. Napríklad za doručenie na poštu alebo do schránky Magyar Posta stanovila maximálnu cenu 990 HUF (približne 2,5 €) a doručenie domov by malo stáť 1 990 HUF (približne 5 €). Ceny sa odvíjajú od hmotnosti zásielky.

Dodržiavanie vládneho nariadenia bude kontrolovať orgán zodpovedný za kontrolu dodržiavania pravidiel ochrany spotrebiteľa. Nedodržanie ustanovení sa bude brať ako poškodenie záujmu spotrebiteľov a môže mať za následok postup príslušných úradov. Právnym následkom môže byť aj pokuta.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam
4 min. čítanie

Spamové filtre neodpúšťajú. Až 95 % odosielateľov e-mailov končí ako spam

E-mailová kampaň môže byť perfektná, a napriek tomu skončí v spame. Až 95 % odosielateľov e-mailov sú podľa štatistík spoločnosti Mailkit technicky vnímaní ako spameri. Prečo? Pretože im chýba reputácia, technické nastavenie a relevantná databáza. Aj legitímne firmy preto končia v spame. Dôvodom môže byť zlá reputácia odosielateľa, preplnená databáza alebo chýbajúce technické nastavenie. Prešla […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge