Zachytenie spotrebiteľskej pozornosti medzi mnohými konkurentmi je výzvou nielen v e-commerce. Správa Breaking Taboos: How breaking convention pays out využíva údaje z kreatívnej testovacej databázy Ipsosu na ilustráciu efektívnosti emocionálne nabitých reklám, ktoré posúvajú hranice.
Analýza ukazuje, že reklamy, ktoré sa rozhodli ísť po nevyšliapanej ceste a prinášajú nekonvenčné témy, môžu zvýšiť pozornosť až o 21 %.
Tvorba emocionálne nabitých reklám môže značkám priniesť efektívnejšie obchodné výsledky. Pozitívne reklamy, ktoré tieto prvky obsahujú, majú približne o 40 % vyššiu pravdepodobnosť, že podporia dlhodobý rast značky a znížia cenovú citlivosť značky.
To znamená, že odvážny prístup v reklame, ktorý porušuje konvencie, nielenže okamžite upúta pozornosť, ale aj podporuje dlhodobú vernosť zákazníkov a silu značky.
Napriek týmto jasným výhodám niektoré značky stále váhajú, či nechajú svoje reklamy vystúpiť z komfortnej zóny. Samozrejme, každá minca má dve strany. Keď sa snažíte vzbudiť emócie, musíte počítať s tým, že nie sú vždy len pozitívne. Údaje Ipsosu ukazujú 107 % nárast obáv z negatívnej reakcie na podporu práv žien. Tento strach je pochopiteľný v dobe, keď značky riskujú, že budú vnímané ako necitlivé alebo že budú čeliť tzv. Cancel Culture.
Pre e-commerce značky tieto zistenia zdôrazňujú potenciálne výhody odvážneho posúvania hraníc v reklame. Tvorbou emocionálne rezonujúcich a nekonvenčných reklám môžu e-commerce podniky zachytiť pozornosť spotrebiteľov, podporiť dlhodobú vernosť a nakoniec dosiahnuť väčší komerčný úspech.
Spoločnosť Ipsos monitorovala 36 reklamných kampaní a sledovala spôsoby, akým sa o nich hovorilo. Z poznatkov vyplynuli štyri oblasti, ktoré zvyšujú úspech a pozitívne vnímanie:
- Kultúrny vplyv: Ipsos odporúča vytvárať reklamy, ktoré odrážajú reálny svet. Väčšiu hodnotu prikladá potrebe niečo povedať, nie predať.
- Odvážna kreatíva: Keď už prinášate kontroverziu, skúste ju trochu okoreniť. Prekvapiť širokú verejnosť netradičným vizuálom, spracovaním alebo copy vám môže pomôcť pretaviť ich do zákazníkov.
- Pozitívne pocity: Kontroverznosť kampane útočí na zmysly. Snažte sa, finálny dojem bol pozitívny.
- Vytvárajte kontroverziu: Nezabudnite na to, že sa nemusíte páčiť všetkým. To je riziko kontroverzie a komentáre neprajníkov potvrdzujú, že ste skutočne trafili na strunu.