Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Lámanie tabu môže zvýšiť efektivitu e-commerce marketingu

Nedávna správa od Effie UK a Ipsos ukazuje, že reklamné kampane, ktoré prelomia tabu, môžu významne zvýšiť pozornosť a podporiť dlhodobý rast značky.

Lámanie tabu môže zvýšiť efektivitu e-commerce marketingu
Zdroj: Depositphotos

Zachytenie spotrebiteľskej pozornosti medzi mnohými konkurentmi je výzvou nielen v e-commerce. Správa Breaking Taboos: How breaking convention pays out využíva údaje z kreatívnej testovacej databázy Ipsosu na ilustráciu efektívnosti emocionálne nabitých reklám, ktoré posúvajú hranice.

Analýza ukazuje, že reklamy, ktoré sa rozhodli ísť po nevyšliapanej ceste a prinášajú nekonvenčné témy, môžu zvýšiť pozornosť až o 21 %.

Tvorba emocionálne nabitých reklám môže značkám priniesť efektívnejšie obchodné výsledky. Pozitívne reklamy, ktoré tieto prvky obsahujú, majú približne o 40 % vyššiu pravdepodobnosť, že podporia dlhodobý rast značky a znížia cenovú citlivosť značky.

To znamená, že odvážny prístup v reklame, ktorý porušuje konvencie, nielenže okamžite upúta pozornosť, ale aj podporuje dlhodobú vernosť zákazníkov a silu značky.

Napriek týmto jasným výhodám niektoré značky stále váhajú, či nechajú svoje reklamy vystúpiť z komfortnej zóny. Samozrejme, každá minca má dve strany. Keď sa snažíte vzbudiť emócie, musíte počítať s tým, že nie sú vždy len pozitívne. Údaje Ipsosu ukazujú 107 % nárast obáv z negatívnej reakcie na podporu práv žien. Tento strach je pochopiteľný v dobe, keď značky riskujú, že budú vnímané ako necitlivé alebo že budú čeliť tzv. Cancel Culture.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Pre e-commerce značky tieto zistenia zdôrazňujú potenciálne výhody odvážneho posúvania hraníc v reklame. Tvorbou emocionálne rezonujúcich a nekonvenčných reklám môžu e-commerce podniky zachytiť pozornosť spotrebiteľov, podporiť dlhodobú vernosť a nakoniec dosiahnuť väčší komerčný úspech.

Spoločnosť Ipsos monitorovala 36 reklamných kampaní a sledovala spôsoby, akým sa o nich hovorilo. Z poznatkov vyplynuli štyri oblasti, ktoré zvyšujú úspech a pozitívne vnímanie:

  1. Kultúrny vplyv: Ipsos odporúča vytvárať reklamy, ktoré odrážajú reálny svet. Väčšiu hodnotu prikladá potrebe niečo povedať, nie predať.
  2. Odvážna kreatíva: Keď už prinášate kontroverziu, skúste ju trochu okoreniť. Prekvapiť širokú verejnosť netradičným vizuálom, spracovaním alebo copy vám môže pomôcť pretaviť ich do zákazníkov.
  3. Pozitívne pocity: Kontroverznosť kampane útočí na zmysly. Snažte sa, finálny dojem bol pozitívny.
  4. Vytvárajte kontroverziu: Nezabudnite na to, že sa nemusíte páčiť všetkým. To je riziko kontroverzie a komentáre neprajníkov potvrdzujú, že ste skutočne trafili na strunu.
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+