Podľa správy by mohli nesplnené očakávania ohľadom bezpečnosti, spoľahlivosti platieb a stability aplikácií brániť konverziám v mobilnom nakupovaní. Report o mobilných zariadeniach zdôrazňuje niekoľko dôležitých poznatkov:
- Hoci mobilné nákupy sú stále nízke, používanie smartfónov vzrástlo o 20 % v porovnaní s rokom 2023.
- Zatiaľ čo 69 % spotrebiteľov skúma produkty s vysokou hodnotou na mobiloch, väčšina nákupov sa uskutočňuje na počítačoch. Až o 10 % viac nákupných košíkov sa opúšťa na mobiloch v porovnaní s počítačmi.
- 45 % používateľov zažilo problémy pri nákupe cez mobil. Z toho 51 % vedie k tomu, že prestanú používať svoje zariadenie. Navyše 55 % by sa vzdalo nákupov trvajúcich tri až päť minút.
- Len 17 % respondentov sa cíti sebaisto pri dôležitých mobilných nákupoch, pričom sa cítia pohodlne len pri sume do 250 libier. Pri nákupoch pod 50 libier táto štatistika stúpa na 59 %.
- Obavy o bezpečnosť (25 %) sú hlavnými dôvodmi nedôvery v mobilné zariadenia.
„Pre firmy je zjavne nákladné, keď zvýšené používanie smartfónov vedie k nízkym konverziám v mobilnom obchode,“ povedala Danielle Harvey, globálna viceprezidentka a vedúca stratégie pre cestovanie a pohostinské odvetvie v Quantum Metric.
Firmy môžu premeniť potenciál mobilných zariadení na zisk využitím dátovo riadených poznatkov na lepšie pochopenie cesty mobilných zákazníkov, poskytovanie prispôsobených zážitkov a podporu bezpečnosti.
Strategické investície, najmä pred Black Friday a Cyber Monday, však môžu vyriešiť problémy spotrebiteľov a uvoľniť skutočný potenciál mobilných zariadení.