Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Marketing mobilných aplikácií: Prekvapivé čísla z 2024 a nové trendy v monetizácii

Podľa najnovšej správy spoločnosti AppsFlyer dosiahol marketing mobilných aplikácií v roku 2024 historický míľnik 65 miliárd dolárov. Správanie spotrebiteľov aj trendy v mobilnom marketingu prešli výraznými zmenami. Od 64% nárastu miery konverzií až po prelomové stratégie deep linkingu – tohtoročné trendy v mobilnom marketingu prinášajú nevídané príležitosti. Analýza údajov AppsFlyer ukazuje, ako značky menia svoju komunikáciu s používateľmi mobilných zariadení – napríklad pomocou nových monetizačných stratégií a umelej inteligencie.

Marketing mobilných aplikácií: Prekvapivé čísla z 2024 a nové trendy v monetizácii
Zdroj: Depositphotos

Výdavky na akvizície dosahujú rekordné hodnoty

Po náročnom roku 2023, keď ekonomika viedla k 6 % poklesu, sa akvizičná reklama dobre zotavila. V roku 2024 vzrástli výdavky celosvetovo o 5 % na 65 miliárd dolárov (bez započítania Číny). Oživenie nebolo rovnomerné. Herný priemysel zaznamenal 7 % pokles, zatiaľ čo neherné aplikácie vzrástli o 8 %.

Finančné aplikácie zaznamenali najväčší rast – až 61% medziročne, a to najmä vďaka inováciám v oblasti fintech a kryptomien. Cestovateľské aplikácie sa tiež dobre zotavili s nárastom o 20 %, čím sa takmer dostali na úroveň pred pandémiou. Nákupné aplikácie však po prudkom náraste v roku 2023, ktorý bol spôsobený najmä ázijskými nákupnými platformami, zaznamenali pokles výdavkov na reklamu.

V hernom sektore sa darilo najmä jednoduchým (casual) hrám, ktorých podiel na trhu vzrástol z 61 % na 64 %. Ostatným typom hier sa však nedarilo. Náročnejšie (mid-core) hry klesli o 21 % a hazardné hry o 12 %.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zmeny v príjmových tokoch

V roku 2024 vzrástli príjmy z nákupov v aplikáciách (in-app purchase, skrátene IAP) v neherných sektoroch takmer o 20 %, pričom najväčší rast zaznamenali cestovanie a nakupovanie (obe približne o 20 %). K tomuto nárastu prispeli dva hlavné faktory – premyslené monetizačné stratégie zamerané na najaktívnejších používateľov a zvýšenie cien kvôli inflácii, ktoré používatelia prijali bez väčších problémov.

V oblasti príjmov z IAP herný sektor vykazoval zmiešané výsledky. Mid-core a casual hry zaznamenali poklesy o 2% a 5%, zatiaľ čo kasínové aplikácie vzrástli o 4%.

Zdroj: AppsFlyer

Vývoj v oblasti reklamy v aplikáciách (in-app advertising, skrátene IAA) bol obzvlášť zaujímavý. Zatiaľ čo herný sektor vzrástol medziročne o 7%, neherné sektory zaznamenali 25% nárast. Hnacou silou tohto rastu boli inovatívne hybridné monetizačné techniky, kde aplikácie tradične zamerané na IAP začali integrovať reklamu. Napríklad príjmy z IAA v mid-core aplikáciách vzrástli o 21%.

Deep linking prináša výrazný rast konverzií

Konverzie na vlastných mediálnych kanáloch v roku 2024 prudko vzrástli o 64 %. Kľúčovou technológiou bolo prepojenie rôznych kontaktných bodov s konkrétnym obsahom aplikácií pomocou deep linkingu.

  • Konverzie z e-mailov do aplikácií vzrástli o 45 %,
  • z SMS do aplikácií o 29 %,
  • z QR kódov do aplikácií o 16 %.

Kanál web-to-app si viedol mimoriadne dobre v západnej Európe (+78 %) a Južnej Amerike (+88 %) s celkovým medziročným nárastom o 77 %. Tieto zistenia podčiarkujú rastúcu zložitosť používateľských skúseností naprieč platformami.

Dôraz na remarketing

Remarketing sa stal v roku 2024 významným motorom rastu, zatiaľ čo platené inštalácie vzrástli len o 2%. S 22 % rastom remarketing výrazne predbehol nové inštalácie. Tento trend bol výrazný najmä v oblasti financií (+22 %) a nakupovania (+29 %), čo ukazuje rastúci dôraz na optimalizáciu hodnoty existujúcich používateľov.

Zdroj: AppsFlyer

Experti predpokladajú, že tieto trendy v mobilnom marketingu budú pokračovať aj v roku 2025. Vzhľadom na očakávaný 3 % rast globálnej ekonomiky a stieranie hraníc medzi hernými a nehernými aplikáciami môžeme očakávať ešte inovatívnejšie spôsoby získavania nových používateľov a monetizácie.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mobil náš každodenný: Zákazníci strávia na telefóne priemerne 3,5 hodiny denne
4 min. čítanie

Mobil náš každodenný: Zákazníci strávia na telefóne priemerne 3,5 hodiny denne

Svet online nakupovania sa mení rýchlejšie, než by sme si pred pár rokmi dokázali predstaviť. Mobilné technológie sa stali hlavným bojiskom e-commerce, umelá inteligencia prepisuje pravidlá personalizácie a zákazníci sú čoraz náročnejší. Ak chceli doteraz značky zaujať, museli mať pekný e-shop a dobrú ponuku. Dnes to už nestačí. Online predaj v roku 2025 je o […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mobilný marketing pre malé a stredné podniky: Aké stratégie využiť?
3 min. čítanie

Mobilný marketing pre malé a stredné podniky: Aké stratégie využiť?

Online nakupovanie je v rozkvete a ak máte malý alebo stredný podnik, nemôžete si dovoliť ignorovať mobily. Čoraz viac ľudí siaha po svojich telefónoch, aby si mohli prezerať to, čo ich zaujíma a nakupovať. Je teda načase, aby ste začali poriadne využívať stratégie pre mobilný marketing. Máme pre vás niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu nadviazať […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Konverzie v m-commerce a jeho výzvy
2 min. čítanie

Konverzie v m-commerce a jeho výzvy

Nový výskum od Quantum Metric, nástroja pre Continuous Product Design, odhaľuje šokujúci rozdiel v predajoch v rámci m-commerce. Hoci len 1 z 5 spotrebiteľov bežne nakupuje cez mobilné telefóny, 73 % mesačnej návštevnosti e-shopov pochádza z mobilných zariadení.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+