
Výdavky na akvizície dosahujú rekordné hodnoty
Po náročnom roku 2023, keď ekonomika viedla k 6 % poklesu, sa akvizičná reklama dobre zotavila. V roku 2024 vzrástli výdavky celosvetovo o 5 % na 65 miliárd dolárov (bez započítania Číny). Oživenie nebolo rovnomerné. Herný priemysel zaznamenal 7 % pokles, zatiaľ čo neherné aplikácie vzrástli o 8 %.
Finančné aplikácie zaznamenali najväčší rast – až 61% medziročne, a to najmä vďaka inováciám v oblasti fintech a kryptomien. Cestovateľské aplikácie sa tiež dobre zotavili s nárastom o 20 %, čím sa takmer dostali na úroveň pred pandémiou. Nákupné aplikácie však po prudkom náraste v roku 2023, ktorý bol spôsobený najmä ázijskými nákupnými platformami, zaznamenali pokles výdavkov na reklamu.
V hernom sektore sa darilo najmä jednoduchým (casual) hrám, ktorých podiel na trhu vzrástol z 61 % na 64 %. Ostatným typom hier sa však nedarilo. Náročnejšie (mid-core) hry klesli o 21 % a hazardné hry o 12 %.
Zmeny v príjmových tokoch
V roku 2024 vzrástli príjmy z nákupov v aplikáciách (in-app purchase, skrátene IAP) v neherných sektoroch takmer o 20 %, pričom najväčší rast zaznamenali cestovanie a nakupovanie (obe približne o 20 %). K tomuto nárastu prispeli dva hlavné faktory – premyslené monetizačné stratégie zamerané na najaktívnejších používateľov a zvýšenie cien kvôli inflácii, ktoré používatelia prijali bez väčších problémov.
V oblasti príjmov z IAP herný sektor vykazoval zmiešané výsledky. Mid-core a casual hry zaznamenali poklesy o 2% a 5%, zatiaľ čo kasínové aplikácie vzrástli o 4%.

Zdroj: AppsFlyer
Vývoj v oblasti reklamy v aplikáciách (in-app advertising, skrátene IAA) bol obzvlášť zaujímavý. Zatiaľ čo herný sektor vzrástol medziročne o 7%, neherné sektory zaznamenali 25% nárast. Hnacou silou tohto rastu boli inovatívne hybridné monetizačné techniky, kde aplikácie tradične zamerané na IAP začali integrovať reklamu. Napríklad príjmy z IAA v mid-core aplikáciách vzrástli o 21%.
Deep linking prináša výrazný rast konverzií
Konverzie na vlastných mediálnych kanáloch v roku 2024 prudko vzrástli o 64 %. Kľúčovou technológiou bolo prepojenie rôznych kontaktných bodov s konkrétnym obsahom aplikácií pomocou deep linkingu.
- Konverzie z e-mailov do aplikácií vzrástli o 45 %,
- z SMS do aplikácií o 29 %,
- z QR kódov do aplikácií o 16 %.
Kanál web-to-app si viedol mimoriadne dobre v západnej Európe (+78 %) a Južnej Amerike (+88 %) s celkovým medziročným nárastom o 77 %. Tieto zistenia podčiarkujú rastúcu zložitosť používateľských skúseností naprieč platformami.
Dôraz na remarketing
Remarketing sa stal v roku 2024 významným motorom rastu, zatiaľ čo platené inštalácie vzrástli len o 2%. S 22 % rastom remarketing výrazne predbehol nové inštalácie. Tento trend bol výrazný najmä v oblasti financií (+22 %) a nakupovania (+29 %), čo ukazuje rastúci dôraz na optimalizáciu hodnoty existujúcich používateľov.

Zdroj: AppsFlyer
Experti predpokladajú, že tieto trendy v mobilnom marketingu budú pokračovať aj v roku 2025. Vzhľadom na očakávaný 3 % rast globálnej ekonomiky a stieranie hraníc medzi hernými a nehernými aplikáciami môžeme očakávať ešte inovatívnejšie spôsoby získavania nových používateľov a monetizácie.