2 min. čítanie

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Singapurská herná spoločnosť Razer spustila uhlíkovo neutrálne riešenie elektronického obchodu s názvom Restorify. Služba dokáže odhadnúť uhlíkovú stopu a následne ponúknuť vysledovateľnú kompenzáciu.

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Poplatok za uhlíkovú stopu

Vďaka tejto funkcii môže spoločnosť Razer pomôcť hráčom odhadnúť uhlíkovú stopu, ktorá vznikne pri konkrétnej transakcii a poskytnúť vysledovateľnú kompenzáciu uhlíka za daný nákup. Túto funkciu zaviedla jej pobočka finančných služieb – Razer Fintech.

Spoločnosť Restorify poskytuje zákazníkom možnosť zaplatiť dodatočné náklady za kompenzáciu v košíku pred dokončením transakcie. Množstvo uhlíkovej kompenzácie bolo tiež rozdelené na menšie čiastky a zaznamenané v registri ESGpedia, aby sa dalo ľahšie sledovať.

Spoločnosť Razer vo svojom vyhlásení uviedla, že spoločnostiam umožní bezplatnú integráciu ich riešenia.

Razer je jednou z prvých technologických spoločností, ktorá na svojej platforme poskytuje riešenia na kompenzáciu emisií uhlíka. Minulý rok spoločnosť Grab tiež predstavila funkciu kompenzácie emisií oxidu uhličitého integrovanú do svojej aplikácie. Službu kompenzácií emisií CO2 a ďalších skleníkových plynov (N2O a CH4) uvoľnených do ovzdušia v rámci životného cyklu pohonných látok ponúka aj spoločnosť Shell.

Prečo je meranie uhlíkovej stopy dôležité?

Európska komisia predstavila smernicu o nefinančnom reportovaní, ktorá začne platiť v roku 2023. Mnohé firmy budú po novom povinne reportovať svoju uhlíkovú stopu, teda celkové množstvo skleníkových plynov, ktoré zodpovedajú aktivitám alebo produktom firmy.

Uhlíková stopa sa tak čoskoro stane kľúčovým ukazovateľom udržateľnosti firmy. 

Firmy by sa mali zaoberať klimatickou krízou a aktívne podnikať kroky na zmiernenie jej dôsledkov. Meranie emisií by nemali vnímať len ako povinnosť, tento krok im môže priniesť aj konkurenčnú výhodu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články