2 min. čítanie

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Singapurská herná spoločnosť Razer spustila uhlíkovo neutrálne riešenie elektronického obchodu s názvom Restorify. Služba dokáže odhadnúť uhlíkovú stopu a následne ponúknuť vysledovateľnú kompenzáciu.

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Poplatok za uhlíkovú stopu

Vďaka tejto funkcii môže spoločnosť Razer pomôcť hráčom odhadnúť uhlíkovú stopu, ktorá vznikne pri konkrétnej transakcii a poskytnúť vysledovateľnú kompenzáciu uhlíka za daný nákup. Túto funkciu zaviedla jej pobočka finančných služieb – Razer Fintech.

Spoločnosť Restorify poskytuje zákazníkom možnosť zaplatiť dodatočné náklady za kompenzáciu v košíku pred dokončením transakcie. Množstvo uhlíkovej kompenzácie bolo tiež rozdelené na menšie čiastky a zaznamenané v registri ESGpedia, aby sa dalo ľahšie sledovať.

Spoločnosť Razer vo svojom vyhlásení uviedla, že spoločnostiam umožní bezplatnú integráciu ich riešenia.

Razer je jednou z prvých technologických spoločností, ktorá na svojej platforme poskytuje riešenia na kompenzáciu emisií uhlíka. Minulý rok spoločnosť Grab tiež predstavila funkciu kompenzácie emisií oxidu uhličitého integrovanú do svojej aplikácie. Službu kompenzácií emisií CO2 a ďalších skleníkových plynov (N2O a CH4) uvoľnených do ovzdušia v rámci životného cyklu pohonných látok ponúka aj spoločnosť Shell.

Prečo je meranie uhlíkovej stopy dôležité?

Európska komisia predstavila smernicu o nefinančnom reportovaní, ktorá začne platiť v roku 2023. Mnohé firmy budú po novom povinne reportovať svoju uhlíkovú stopu, teda celkové množstvo skleníkových plynov, ktoré zodpovedajú aktivitám alebo produktom firmy.

Uhlíková stopa sa tak čoskoro stane kľúčovým ukazovateľom udržateľnosti firmy. 

Firmy by sa mali zaoberať klimatickou krízou a aktívne podnikať kroky na zmiernenie jej dôsledkov. Meranie emisií by nemali vnímať len ako povinnosť, tento krok im môže priniesť aj konkurenčnú výhodu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+