Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Singapurská herná spoločnosť Razer spustila uhlíkovo neutrálne riešenie elektronického obchodu s názvom Restorify. Služba dokáže odhadnúť uhlíkovú stopu a následne ponúknuť vysledovateľnú kompenzáciu.

Kompenzácie uhlíka v e-commerce? Herný gigant Razer prichádza s nápadom

Poplatok za uhlíkovú stopu

Vďaka tejto funkcii môže spoločnosť Razer pomôcť hráčom odhadnúť uhlíkovú stopu, ktorá vznikne pri konkrétnej transakcii a poskytnúť vysledovateľnú kompenzáciu uhlíka za daný nákup. Túto funkciu zaviedla jej pobočka finančných služieb – Razer Fintech.

Spoločnosť Restorify poskytuje zákazníkom možnosť zaplatiť dodatočné náklady za kompenzáciu v košíku pred dokončením transakcie. Množstvo uhlíkovej kompenzácie bolo tiež rozdelené na menšie čiastky a zaznamenané v registri ESGpedia, aby sa dalo ľahšie sledovať.

Spoločnosť Razer vo svojom vyhlásení uviedla, že spoločnostiam umožní bezplatnú integráciu ich riešenia.

Razer je jednou z prvých technologických spoločností, ktorá na svojej platforme poskytuje riešenia na kompenzáciu emisií uhlíka. Minulý rok spoločnosť Grab tiež predstavila funkciu kompenzácie emisií oxidu uhličitého integrovanú do svojej aplikácie. Službu kompenzácií emisií CO2 a ďalších skleníkových plynov (N2O a CH4) uvoľnených do ovzdušia v rámci životného cyklu pohonných látok ponúka aj spoločnosť Shell.

Prečo je meranie uhlíkovej stopy dôležité?

Európska komisia predstavila smernicu o nefinančnom reportovaní, ktorá začne platiť v roku 2023. Mnohé firmy budú po novom povinne reportovať svoju uhlíkovú stopu, teda celkové množstvo skleníkových plynov, ktoré zodpovedajú aktivitám alebo produktom firmy.

Uhlíková stopa sa tak čoskoro stane kľúčovým ukazovateľom udržateľnosti firmy. 

Firmy by sa mali zaoberať klimatickou krízou a aktívne podnikať kroky na zmiernenie jej dôsledkov. Meranie emisií by nemali vnímať len ako povinnosť, tento krok im môže priniesť aj konkurenčnú výhodu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+