3 min. čítanie

Holandská vláda je znepokojená online predajom alkoholu cez BNPL

Holandská vláda chce, aby internetové obchody s alkoholom prestali ponúkať spôsob platby "kúp teraz, zaplať neskôr". Ak eshopy nenájdu alternatívne spôsoby platby, vláda navrhne legislatívne opatrenia. Spôsob platby zjednodušuje mladej generácii prístup k alkoholu. 

Holandská vláda je znepokojená online predajom alkoholu cez BNPL

Odložené platby na nákup alkoholu

Mnohé obchody s liehovinami zavádzajú vo svojich eshopoch možnosť využívať tzv. odložené platby. Ako uvádza NL Times v súčasnosti sú holandské internetové obchody zo zákona povinné poskytnúť zákazníkom možnosť zaplatiť neskôr. Odborníci to považujú za znepokojujúce, keďže domáca legislatíva v oblasti alkoholu je zameraná na sťaženie nákupu liehovín. Poskytovatelia BNPL, ako sú Klarna a Riverty, však podľa odborníkov túto hranicu znižujú.

Tento spôsob platieb zvyšuje riziko u mladých, aby si objednávali viac alkoholu.

“Zdieľam obavy, že tento spôsob platby môže motivovať zraniteľné cieľové skupiny, aby si objednali viac alkoholu, a tým zvýšiť riziko konzumácie alkoholu a škôd súvisiacich s alkoholom,” povedal štátny tajomník pre verejné zdravie Maarten van Ooijen. “Už som mal signály od niektorých internetových obchodov s alkoholom, že sa chystajú hľadať iné možnosti, aby už nemuseli používať platobné služby BNPL v rámci právneho rámca.” Ak tento sektor neukončí platby BNPL, vláda chce prijať právne opatrenia.

Riziká BNPL

Nie je to po prvýkrát, čo sú platobné metódy BNPL kritizované. Tieto platobné metódy má využívať každý tretí nakupujúci. Podľa štúdie z roku 2021 využíva odložené platby až 36 % spotrebiteľov z generácie Z a ich počet sa stále zvyšuje. Oproti roku 2019 ide o šesťnásobný nárast. Kritici sa obávajú, že mladší ľudia sú zraniteľnejší voči potenciálnym dlhom.

Až 6 % ľudí vo veku 18-24 rokov skončí po použití aplikácií BNPL v inkasnom konaní.

Úrad pre finančné trhy chce, aby boli BNPL-aplikácie viac regulované, pretože 20 % používateľov je konfrontovaných s nákladmi na upomienky, pretože nie sú schopní dodatočne zaplatiť. Podľa štúdie, až šesť percent mladých ľudí vo veku 18 až 24 rokov skončí po použití týchto aplikácií v inkasnom konaní.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články