Generácia Z sa stáva kľúčovým hráčom na trhu a ich očakávania od značiek majú obrovský vplyv na smerovanie digitálneho marketingu. Prieskum agentúry Dentsu odhaľuje ich záujem o vyšší účel a sociálnu zodpovednosť.
Marketéri sa snažia pochopiť a zohľadniť tieto potreby pri tvorbe reklamných stratégií. Súčasný trend smeruje k udržateľnosti a autenticite, ale rieši aj sociálne otázky. Tieto témy oslovujú nielen Generáciu Z, ale vytvárajú aj dlhodobé vzťahy so značkami.
Správa z spoločnosti Dentsu prináša zaujímavé čísla a vhľady na generácie Z, X, Boomerov a Mileniálov vo Veľkej Británii. Zopár zaujímavých čísel z reportu:
-
75 % respondentov generácie Z je viac ochotných kúpiť si produkty, ktoré prispievajú na charitu.
-
Napriek finančnej úzkosti generácia Z daruje 5 % svojho platu na charitu, čo je najviac zo všetkých generácií.
-
70 % uprednostňuje značky, ktoré v reklame prejavujú emocionálnu inteligenciu.
Dopyt po značkách so zmysluplným účelom rastie aj medzi ďalšími vekovými skupinami, pričom 26 % Baby Boomers teraz uprednostňuje takéto značky.