Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Francúzsko uložilo sociálnej sieti TikTok pokutu 5 miliónov eur

Francúzsky úrad CNIL uviedol, že používatelia webovej stránky TikTok neboli dostatočne presne informovaní o účeloch rôznych súborov cookie. Proces odmietnutie súborov cookie bol zložitý a TikTok bude platiť.

Francúzsko uložilo sociálnej sieti TikTok pokutu 5 miliónov eur

Zložitejší proces odmietnutia cookie

Francúzsky úrad CNIL, ktorý dohliada na ochranu údajov, uložil spoločnosti TikTok pokutu vo výške 5 miliónov eur za nedostatky týkajúce sa súborov cookie na jej počítačovej stránke.

Dozorný orgán vykonal v období od mája do júna 2022 niekoľko online vyšetrovaní na webovej lokalite TikTok.com. CNIL v rámci vyšetrovania preskúmal aj dokumenty, ktoré si vyžiadal od spoločnosti TikTok. Dozorný orgán zistil, že TikTok Ireland a TikTok UK nedodržali francúzske zákony o ochrane údajov a pokuta bola uložená koncom decembra 2022.

CNIL uviedol, že používatelia TikTok.com nemohli odmietnuť súbory cookie tak jednoducho, ako ich mohli prijať.

“Výbor sa domnieval, že zložitejší mechanizmus odmietania v skutočnosti odrádza používateľov od odmietania súborov cookie a podporuje ich v tom, aby uprednostňovali jednoduchosť tlačidla “prijať všetko”,” napísal CNIL vo vyhlásení.

Okrem toho dozorný orgán uviedol, že používatelia neboli “dostatočne presne informovaní” o účeloch rôznych súborov cookie.

O sume 5 miliónov eur sa rozhodlo na základe zistených porušení, počtu dotknutých osôb vrátane neplnoletých a mnohých predchádzajúcich oznámení, ktoré spoločnosť TikTok dostala od CNIL a v ktorých ju CNIL vyzýval, aby odmietanie súborov cookie bolo rovnako jednoduché ako ich prijímanie.

Spoločnosti TikTok Ireland a TikTok UK boli uznané za spoločne zodpovedné, pretože “obe určujú účely a prostriedky používania súborov cookie”.

TikTok počas vyšetrovania spolupracoval 

Hovorca spoločnosti TikTok pre agentúru Reuters uviedol, že zistenia “sa týkajú minulých postupov, ktoré sme riešili minulý rok, vrátane uľahčenia odmietania nepodstatných súborov cookie a poskytovania dodatočných informácií o účeloch určitých súborov cookie”.

Týždenný podcast UPdate

“Samotný CNIL vyzdvihol našu spoluprácu počas vyšetrovania a ochrana súkromia používateľov zostáva pre TikTok najvyššou prioritou,” dodal hovorca.

V januári 2022 udelil CNIL pokutu 150 miliónov eur spoločnosti Google a 60 miliónov eur spoločnosti Facebook kvôli podobným politikám týkajúcim sa súborov cookie, čo znamenalo, že používatelia na stránkach Facebook.com, Google.fr a YouTube.com nemohli odmietnuť sledovacie súbory cookie tak jednoducho, ako ich mohli prijať.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky
2 min. čítanie

Black Friday týždeň je za nami. Najvyššie zľavy boli na hodinky, šperky a erotické pomôcky

Black Friday týždeň aj tento rok mnoho ľudí využilo na vianočné nákupy. Podľa údajov Shoptetu, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 7 000 slovenských e-shopov, Slováci minuli rekordnú sumu. Obrat e-shopov na Shoptete predstavoval počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Zákazníci teda minuli o vyše dva milióny eur viac ako predošlý rok.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+