2 min. čítanie

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur "za účasť na zakázanej dohode". 

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur „za účasť na zakázanej dohode“. 

Vytvorenie kartelu

Podľa úradu spoločnosti Beryko pôvodne hrozila podstatne vyššia pokuta (2,5 mil. eur), ktorá však bola znížená najmä vďaka tomu, že požiadala o program zhovievavosti. Druhému účastníkovi kartelu, spoločnosti Witty, bola pokuta vďaka žiadosti o zhovievavosť úplne odpustená, pretože „ako prvý oznámil protisúťažné konanie úradu a umožnil tak odhalenie kartelu“.

„K protiprávnemu konaniu dochádzalo od začiatku roka 2018 do konca mája 2019, kedy zástupcovia oboch spoločností medzi sebou rôznymi spôsobmi komunikovali a koordinovali nastavovanie predajných cien a ďalších cenových parametrov (napr. výšky a dĺžky trvania zľavových akcií), rozdeľovali si zákazníkov a vymieňali si citlivé obchodné informácie v rámci veľkoobchodného a maloobchodného predaja a distribúcie tovaru Xiaomi v Českej republike,“ informoval úrad.

Český distribútor telefónov Xiaomi, hodiniek Amazfit atď. Spoločnosť Beryko v roku 2021 zarobila 2,505 miliardy Kč. V medziročnom porovnaní ide o nárast o 373 mil. Čistý zisk medziročne klesol z 84 miliónov na 56 miliónov korún.

credit: Borovan.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi
3 min. čítanie

Digitalizácia v e-commerce: Zmluvy s influencermi, kuriérmi aj dodávateľmi

Čas je v e-commerce rozhodujúci. Každá minúta sa počíta. Denne potrebujete expedovať tovar, dohodnúť spoluprácu s influencerom, podpísať zmluvu s obchodným partnerom. Pripraviť interné dokumenty, vybaviť reklamácie, spracovať nové objednávky či zaškoliť brigádnikov. Všetky tieto procesy zaberajú množstvo času. Ako ich urýchliť?

Stanislav TRIBUS Stanislav TRIBUS
Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?
3 min. čítanie

Heslo verzus passkey: Ktoré prihlasovanie je bezpečnejšie a pohodlnejšie?

Každý e-shopár to pozná: zákazník sa pri pokuse o prihlásenie zasekne, zabudne heslo, po niekoľkých neúspešných pokusoch to vzdá – a košík zostane prázdny. Frustrácia, ktorú spôsobujú heslá, nefrustruje len zákazníkov, ale aj obchodníkov. Našťastie existuje riešenie, ktoré môže túto bariéru odstrániť – a zároveň zvýšiť bezpečnosť aj konverzie. Volá sa passkey.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+