2 min. čítanie

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur "za účasť na zakázanej dohode". 

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur „za účasť na zakázanej dohode“. 

Vytvorenie kartelu

Podľa úradu spoločnosti Beryko pôvodne hrozila podstatne vyššia pokuta (2,5 mil. eur), ktorá však bola znížená najmä vďaka tomu, že požiadala o program zhovievavosti. Druhému účastníkovi kartelu, spoločnosti Witty, bola pokuta vďaka žiadosti o zhovievavosť úplne odpustená, pretože „ako prvý oznámil protisúťažné konanie úradu a umožnil tak odhalenie kartelu“.

„K protiprávnemu konaniu dochádzalo od začiatku roka 2018 do konca mája 2019, kedy zástupcovia oboch spoločností medzi sebou rôznymi spôsobmi komunikovali a koordinovali nastavovanie predajných cien a ďalších cenových parametrov (napr. výšky a dĺžky trvania zľavových akcií), rozdeľovali si zákazníkov a vymieňali si citlivé obchodné informácie v rámci veľkoobchodného a maloobchodného predaja a distribúcie tovaru Xiaomi v Českej republike,“ informoval úrad.

Český distribútor telefónov Xiaomi, hodiniek Amazfit atď. Spoločnosť Beryko v roku 2021 zarobila 2,505 miliardy Kč. V medziročnom porovnaní ide o nárast o 373 mil. Čistý zisk medziročne klesol z 84 miliónov na 56 miliónov korún.

credit: Borovan.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+