2 min. čítanie

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur "za účasť na zakázanej dohode". 

Český distribútor spoločnosti Xiaomi dostal od protimonopolného úradu pokutu

Spoločnosť Beryko, ktorá v Českej republike distribuuje najmä elektroniku Xiaomi (mobilné telefóny, inteligentné hodinky, náramky a iné inteligentné zariadenia), dostala od protimonopolného úradu pokutu vo výške 1 milióna eur “za účasť na zakázanej dohode”. 

Vytvorenie kartelu

Podľa úradu spoločnosti Beryko pôvodne hrozila podstatne vyššia pokuta (2,5 mil. eur), ktorá však bola znížená najmä vďaka tomu, že požiadala o program zhovievavosti. Druhému účastníkovi kartelu, spoločnosti Witty, bola pokuta vďaka žiadosti o zhovievavosť úplne odpustená, pretože “ako prvý oznámil protisúťažné konanie úradu a umožnil tak odhalenie kartelu”.

“K protiprávnemu konaniu dochádzalo od začiatku roka 2018 do konca mája 2019, kedy zástupcovia oboch spoločností medzi sebou rôznymi spôsobmi komunikovali a koordinovali nastavovanie predajných cien a ďalších cenových parametrov (napr. výšky a dĺžky trvania zľavových akcií), rozdeľovali si zákazníkov a vymieňali si citlivé obchodné informácie v rámci veľkoobchodného a maloobchodného predaja a distribúcie tovaru Xiaomi v Českej republike,” informoval úrad.

Český distribútor telefónov Xiaomi, hodiniek Amazfit atď. Spoločnosť Beryko v roku 2021 zarobila 2,505 miliardy Kč. V medziročnom porovnaní ide o nárast o 373 mil. Čistý zisk medziročne klesol z 84 miliónov na 56 miliónov korún.

credit: Borovan.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+