Prieskum, ktorého sa zúčastnilo 2 005 britských respondentov, odhalil isté vzorce medzi frekvenciou používania sociálnych sietí počas významných udalostí. Až 62 % osôb vo veku 25 – 34 rokov uviedlo zvýšenú aktivitu na sociálnych sieťach. Podobne 53 % osôb vo veku 16 – 24 rokov uviedlo zvýšené používanie platformy počas takýchto udalostí.
A nejde len o olympiádu alebo majstrovstvá. Pozoruhodný vplyv mal najmä Love Island. Zo štúdie vyplynulo, že 45 % Mileniálov a 44 % Gen Z vo veku 16 – 24 rokov sa toto leto stretlo s väčším množstvom obsahu súvisiaceho s Love Island v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. Okrem toho viac ako pätina (22 %) všetkých účastníkov vyjadrila vyššiu pravdepodobnosť sledovania súťažiacich po tom, čo boli vystavení súvisiacemu obsahu.
Údaje naznačujú, že sociálne médiá nie sú jediným médiom na zapojenie počas vysielania zaujímavých relácií a udalostí.
Prieskum priniesol aj dôležité poznatky pre e-commerce sektor:
- Zapojenie do sociálnych médií významne ovplyvňuje nákupné správanie, najmä u mladších spotrebiteľov. Najmä 31 % všetkých respondentov uviedlo, že sú náchylnejší nakupovať od značiek, s ktorými komunikujú na sociálnych platformách.
- Približne 32 % účastníkov prieskumu súhlasilo s tým, že obsah značky zlepšuje ich zážitok zo sledovania významných udalostí, vďaka čomu sú tieto udalosti príjemnejšie a pútavejšie.
Tom Stone, spoluzakladateľ spoločnosti Re:act, zdôraznil význam týchto zistení:
“Veľké kultúrne podujatia na sociálnych sieťach poskytujú značkám vynikajúcu príležitosť zapojiť Generáciu Z a Mileniálov. Tieto príležitosti sú zriedkavé, takže značky sa musia pripraviť v dostatočnom predstihu, aby maximalizovali účinnosť svojich kampaní.”
Takže značky, ktoré chcú prilákať spotrebiteľov z týchto generácií, by si mali vhodne načasovať stratégiu sociálnym médií. Keďže veľké podujatia ponúkajú jedinečné príležitosti na zapojenie, značky, ktoré tieto momenty účinne využijú, môžu získať značnú pozornosť mladšieho publika.