Modrý odznak platí pre funkciu BIMI
Spoločnosť Google v stredu oznámila používanie modrej kontrolky na overovanie totožnosti. Nové modré kontrolné značky sa budú automaticky zobrazovať pri spoločnostiach, ktoré prijali existujúcu funkciu Gmail Brand Indicators for Message Identification (BIMI).
Funkcia BIMI, ktorá sa zaviedla v roku 2021, vyžaduje, aby odosielatelia používali silné overenie a overili logo svojej značky, aby sa v e-mailoch mohlo zobrazovať logo značky ako avatar. Používatelia teraz uvidia ikonu pre odosielateľov, ktorí prijali funkciu BIMI. Spoločnosť Google tvrdí, že táto aktualizácia pomôže používateľom identifikovať správy od legitímnych odosielateľov v porovnaní s podvodníkmi.
Služba Gmail zavádza modré overené značky na účtoch Workspace aj na osobných účtoch Google.
Po prejdení na modrú kontrolku, sa vedľa mena odosielateľa zobrazí informácia, že “odosielateľ tohto e-mailu overil”, že vlastní doménu a logo na profilovom obrázku.
“Overovanie e-mailov pomáha používateľom a systémom zabezpečenia e-mailov identifikovať a zastaviť spam a zároveň umožňuje odosielateľom využiť dôveru v ich značku,” píše spoločnosť v príspevku na blogu.
Rozruch okolo Twitter Blue
Modré kontrolné značky sa v posledných mesiacoch dostávali na titulky novín najmä kvôli sociálnej sieti Twitter. Platforma vlastnená Elonom Muskom začala rušiť modré odznaky. Samozrejme, modrý odznak pre overenie účtu existuje na sociálnej sieti aj naďalej, však funkcionalita už nie je bezplatná – je potrebné platiť mesačné predplatné vo výške 8 dolárov v rámci ponuky Twitter Blue.
Samozrejme, kontrolné značky nevynašiel Twitter. YouTube, Pinterest, TikTok a mnohé ďalšie digitálne platformy majú určitú formu overovania. Twitter však poslúžil ako inšpirácia. Napríklad pre Metu, ktorá v marci spustila poplatok za overený účet.