5 min. čítanie

Budúcnosť ecommerce a affiliate marketingu

Nič nepohlo digitalizáciou tak, ako táto pandémia. Ecommerce rastie. Jeho význam a podiel na tržbách bude čím ďalej, tým väčší. Ľudia sú doma a práca, ktorá sa dá robiť z domu, sa z domu aj robí. Pridá sa affiliate marketing na stranu víťazov tohto nového nastavenia sveta? Ako z toho vyťažia inzerenti a ako publisheri?

Budúcnosť ecommerce a affiliate marketingu

COVID-19 a kríza

Samozrejme, ecommerce dnes rastie. Vidíme to aj z posledného reportu, kde sme priniesli trend z agregovaných dát affiliate siete Dognet. Po krátkom útlme sa vraciame a to aj napriek začiatku ekonomickej krízy, ktorá by mala mať dopad na spotrebu. A aj má. Len dnešná situácia zatvorených predajní nahráva do karát eshopom. Tak aj napriek nižšiemu dopytu majú niektoré eshopy tržby ako na Vianoce.

Ľudia veria overeným značkám, hľadajú istotu a čo sa dá, nakupujú online. Predpokladám, že sa prebudia aj štandardne skôr offline segmenty a internet sa stane miestom, kde naozaj budeme nakupovať všetko. Od televízorov až po cement na stavbu. A firmy sa s tým musia popasovať.

Najbližšie mesiace sa trh transformuje tak, že na internete kúpite reálne všetko. Lebo kto sa konečne nedostane “full online”, ten zahynie. Škodovka, ako tvrdí v reklame, otvorila naplno online show room. Hoci viac ako jeden obrázok na home-page asi nestihli pripraviť.

Zrejme sa dočkáme nových štandardov nakupovania, ktoré by len pred mesiacom niektorí označili za blúznenie hraničiace s rúhaním.

Affiliate ako čistý performance kanál

Výhodou affiliate marketingu pre eshopy je to, že platia len províziu z predaja. Nemusia riešiť kliky, zobrazenia a podobne – to musia pri Heureke, PPC, RTB či iných kanáloch. Ako vlastne affiliate funguje? Pozrite si krátke video.

|

Čiže situácia nahráva celému affiliate odvetviu. V kampaniach majú inzerenti nákladovú istotu. Samozrejme, dá sa popracovať na optimalizácii, ale už z logiky veci je to posledný kanál, ktorý by mal eshop upravovať, alebo vypínať.

Affiliate siete, nie len Dognet, združujú tisíce publisherov. V dobe krízy, kedy ľudia chcú ušetriť, padnú vhod aj kupónové weby či cashback systémy. Tie vedia pracovať práve s cieľovou skupinou, ktorá hľadá cesty k “lacnejšiemu” nakupovaniu. Vhodným spôsobom ich vedia priviesť nie len k zľave, ale aj k vyššej efektivite pre inzerenta. Písal som o tom aj článok a máme k tomu dokonca krátke video.

Správne nastavená affiliate kampaň vie aj v dobe krízy prinášať eshopu efektivitu a zvyšovať objemy predaja.

|

Impulz pre nových publisherov

Ecommerce rastie, sme doma a do popredia ide home-office. Ľudia pochopili, že z mobilu a tabletu nič normálne nespravia. A to, že sú doma, vytvára potenciál pre vznik a rast nových affiliate publisherov. Máme k tomu článok “Ako reálne zarobiť na internete? Pravdivé a overené skúsenosti zo života” a aj “Reálny pohľad na zarábanie affiliate marketingom“. Článkom som dal “srdiečko” a povedal, ako to chodí.

Je to ťažké, ale nie nemožné. Proste si treba sadnúť a makať. Kľudne z domu. Máme k tomu dokonca dve knižky – ak mi napíšete, pošleme vám ich zadarmo 😉

Začať podnikať online a zarábať, je ľahšie, ako kedykoľvek predtým. To je samozrejme klišé… ktoré ale dnes vzľadom na “násilný” home-office dáva týmto pojmom iný rozmer. Doma musíme sedieť tak či tak. A keď sa minú seriály na Netflixe, je doteraz nedostatkového času odrazu dosť. Keď ešte začnete vnímať zlú situáciu v práci, alebo sa vás kríza už aj dotkla, je čas sa zamyslieť. Čo sa dá robiť z domu? Môžete si spraviť eshop, byť freelancer alebo robiť vlastné projekty. Prípadne hľadať novú prácu.

Pekne to zhrnul Zdeněk Dvořák na blogu Ondrěje Martinka. To, že bude viac “dodávateľov” pre publisherov, mi ani nenapadlo.

“Myslím, že sa v priemere prepadne aj cena práce na trhu. To môže byť výhoda pre affiliate partnerov, ktorí tak dokážu lacnejšie vytvoriť viac obsahu. Obecne affil pritiahne viac ľudí, ktorí ho budú chcieť vyskúšať. Nie len jednotlivcov, ale napríklad aj mediálnych domov, ktorým sa nebude dariť predávať impresia ako predtým.”

Digitalizácia v priamom prenose

Nová situácia je ťažká, ale dáva veľa príležitostí. Firmy, ktoré by prechod do online sveta plánovali mesiace, či roky, to dnes stihli do pár dní. Napríklad take Fruitisimo, sa presunulo z offline stánkov na fresh džúsy na online donášku doslova cez víkend. Výborný rozhovor o tom má Jirka na MladýPodnikatel.cz.

Firmy ako Microsoft, Apple či Amazon presúvajú svoje “veľké eventy” iba do online sveta, či dokonca do virtuálnej reality. To, čo bolo včera nemysliteľné, je dnes často jediné východisko.

Ako na tom bude affiliate?

Výhoda je, že ideme čisto na výkon a inzerenti oceňujú, že je to fér. Plus je tam extrémne silná pridaná hodnota. Radšej by som bol, ak by žiadny vírus, ani kríza nebola. Ale ecommerce, digitalizácii a vývoju to môže pomôcť. A s tým porastie aj affiliate.

Samozrejme, ak berieme na zreteľ, že napríklad travel segment je, samozrejme, na dne.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Affiliate sieť Dognet

Dognet je lokálna affiliate sieť, ktorá sa plne venuje trhu affiliate marketingu. Pracuje na modeli CPA (cost per action), kde inzerent platí a publisher dostáva províziu len v prípade realizácie obchodu. Sieť Dognet združuje stovky affiliate kampaní zo Slovenska, Česka, Maďarska a Rumunska. Klientom priniesli už viac ako 4,5 milióna konverzií.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako robiť affiliate marketing na Instagrame
3 min. čítanie

Ako robiť affiliate marketing na Instagrame

Affiliate marketing na Instagrame umožňuje značkám spájať sa s publikom a podporovať predaje. Tento článok skúma výhody tejto stratégie od zvýšenia povedomia o značke po posilnenie sociálneho dôkazu. Zistite, ako využiť partnerstvá s influencermi, vybrať partnerskú sieť a optimalizovať svoje kampane na dosiahnutie maximálnej návratnosti investícií vo svete sociálnych médií.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday
5 min. čítanie

Trh klesá, ale affiliate sieť Dognet hlási medziročný nárast výkonu Black Friday

Black Friday je jedným z najväčších a najdôležitejších eventov pre celý e-commerce segment. Už dlhé roky nejde len o jeden deň, ale väčšinou ide o týždeň zvaný “Black week”. V zásade však platí, že zľavy e-shopy nasadzujú už od začiatku novembra. Preto je november najsilnejším mesiacom e-commerce sezóny.

Zuzana Riglerová Zuzana Riglerová
Key Relationship Manager
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+