Zaujíma ma
30. marca 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
30. marca 2020

AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 29. marca 2020

3 min čítanie

Tak, ako minulý týždeň a aj predminulý, opäť prinášam z agregovaných dát affiliate siete Dognet prehľad o tom, ako sa darí rôznym segmentom. Znova som pre vás vstával v pondelok skoro ráno a máme tu už dáta aj z nedele 30. marca 2020. Chrumkavejšie dáta mať nemôžete 🙂

O číslach a metodike

Do štatistiky som bral všetky kampane a trhy siete. Približne 60 % sú slovenské e-shopy, 30 % české a ostatné sú väčšinou z Maďarska. Trhy sú blízko seba a dal som prednosť objemu dát pred špecifikáciou na trh.

Bral som do úvahy počty konverzií, ktoré sme zaznamenali cez affiliate kampane, teda nejde o celkové čísla z e-shopov. Odchýlka od reality je plus/mínus 10 %.

Priemer v rámci výpočtu percentuálneho poklesu alebo nárastu som počítal ako priemer z prvých 30 dní roku 2020, ktoré boli ešte “predkrízové”.

Aby bolo jasné, najsilnejší deň v týždni je pondelok, občas nedeľa. Postupne to klesá až k najslabšej sobote. V nedeľu to už stúpa a v pondelok to ide do maxima. Samozrejme, ide o klasické týždne bez štátnych sviatkov a prázdnin.

Sledoval som 4 segmenty

  • Zdravie
  • Nábytok a bývanie
  • Móda
  • Elektro

Segment zdravia klesá

Ako vidíte na podielovom percentuálnom grafe, segment zdravia už nie je hegemónom trhu. Ako som predpokladal, peak máme asi za sebou a fakt, že klasické lekárne už majú zásoby, spôsobil pokles segmentu. Nezdá sa to, ale eshopy si aspoň môžu vydýchnuť. Aj malí predajcovia zažili extrém, na ktorý neboli zvyknutí. V kombinácii s hrozbou vírusu museli byť pracovné a logistické podmienky ťažké.

Celý segment sa zrejme stabilizuje, možno začne aj mierne padať z dôvodu predzásobenia cieľovej skupiny.

Prečo ale v sobotu 28. marca graf anomálne vystrelil, nevedno. Pretože soboty bývali pre tento segment horšie. Bez mučenia priznávam, že to mohlo byť aj tým, že nejaký projekt affiliate publishera sa uchytil v organiku a potiahol to. To spôsobilo anomálne čísla. Proste chytil nový traffic a bolo to 🙂

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Nábytok a elektro stúpajú

Keď sa pozrieme na počty konverzií, vidíme jasné oživenie segmentov bývania, nábytku a elektra. Ľudia sa už menej boja nakupovať, no v aktuálnej situácii, ak niečo chcú, musia voliť internet. Po uvoľnení podmienok offline predajní sa situácia asi zmení.

Znova sa opakuje scenár nedeľného rastu nábytkového segmentu.

Móda stále na dne

Segment módy a krásy v sobotu prerazil pomyselné dno. Ani krásne marže nezachránia lesk tohto segmentu, ktorý počas krízy trpí asi najviac. Tu som dosť pesimista, či sa “to spraví”. Konzum sa spomalí, to je isté. A predražené svetríky to budú rozdýchavať asi najťažšie.

 

Čo ďalej? Podľa mňa sa uvoľnením karantény segmenty pomaly vrátia do normálnu. Vplyv už nebude mať vírus, ale ekonomika. To, že sa prepadneme do recesie, je isté. Ľudia prídu o prácu, peňazí bude menej.

Buďme radi, že robíme online, ktorého sa to, dúfajme, dotkne trošku menej ako naleštených predajní obchodných centier.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladateľ a vedúci projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu sa venuje už viac ako 10 rokov a okrem Ecommerce Bridge vedie aj Affiliate sieť Dognet.

Tento článok prináša

Sme lokálna affiliate sieť, ktorá na 100% rozumie trhu. Zastrešujeme viac ako 300 kampaní a máme cez 3100 publisherov. Od roku 2013 sme inzerentom priniesli 483 004 konverzií a publisherom sme doteraz vyplatili provízie v celkovej výške 1 756 335 €.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.