2 min. čítanie

Black Friday s historickým rekordom

Aj napriek vysokej inflácii a nepriaznivým odhadom bol tohtoročný Black Friday úspešný. Minimálne v USA, kde internetový predaj mierne prekonal doterajší rekord. Spoločnosť Adobe Analytics odhaduje, že spotrebitelia minuli na internetové nákupy 9 až 9,2 miliardy dolárov, čo je mierne viac, ako sa pôvodne predpokladalo. V sobotu o tom informovala agentúra Reuters.

Black Friday s historickým rekordom

Analýza zahŕňa viac ako miliardu online návštev

Adobe Analytics analyzuje online obchodovanie sledovaním transakcií na webových stránkach. Má prístup k nákupným dátam od 85 % najväčších amerických online predajcov. Analýza zahŕňa viac ako miliardu návštev webových stránok. Táto spoločnosť patrí pod softvérovú spoločnosť Adobe.

„Dopyt po online nákupoch zostáva silný, pričom Black Friday prvýkrát v histórii prekonal 9 miliardovú hranicu. Spotrebitelia začínajú oceňovať jednoduchosť a pohodlie nakupovania z domu,“ povedal analytik Vivek Pandya zo spoločnosti Adobe Digital Insights.

Spoločnosť Adobe uviedla, že najobľúbenejšími kategóriami sú hračky, hry a spotrebná elektronika.

Adobe Analytics očakáva, že počas päťdňovej zľavovej akcie s názvom Cyber Week, ktorá trvá od štvrtka (Deň vďakyvzdania) do pondelka, sa na internete predá tovar za 34,8 miliardy dolárov. To by predstavovalo 2,8 % nárast oproti minulému roku.

Analýza Salesforce

Ďalšiu analýzu zverejnila spoločnosť Salesforce. Tá pracuje s vlastnými údajmi na základe 1,5 miliardy nakupujúcich a uviedla, že online predaj dosiahol v USA 8 miliárd dolárov a celosvetovo 40 miliárd dolárov o 17.00 h SELČ na Čierny piatok, pričom najviac zľavnených položiek sa v USA objavilo v oblasti domácich spotrebičov, oblečenia, zdravia a krásy a luxusných kabeliek.

„Naše údaje ukazujú silnú koreláciu medzi zľavami a online predajom, keďže spotrebitelia sa držali najväčších a najlepších ponúk,“ povedal Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod v spoločnosti Salesforce. „Spotrebitelia s napnutými peňaženkami hľadajú hodnotu a cenu. A predajcovia na to reagovali najvýraznejšími zľavami v celej vianočnej sezóne.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
5 min. čítanie

Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase

Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy
3 min. čítanie

Spustiť reklamu na YouTube priamo z videa? Novinky na platforme potešia tvorcov aj firmy

YouTube prináša novinky, ktoré majú tvorcom aj značkám výrazne uľahčiť prácu. Dostať video k publiku bude teraz jednoduchšie – namiesto zdĺhavého nastavovania v Google Ads stačí pár klikov priamo vo videu. YouTube zároveň testuje ďalšie funkcie, ktoré môžu pomôcť rozšíriť zásah, posilniť vzťah s publikom a lepšie osloviť zahraničné trhy.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+