2 min. čítanie

Black Friday s historickým rekordom

Aj napriek vysokej inflácii a nepriaznivým odhadom bol tohtoročný Black Friday úspešný. Minimálne v USA, kde internetový predaj mierne prekonal doterajší rekord. Spoločnosť Adobe Analytics odhaduje, že spotrebitelia minuli na internetové nákupy 9 až 9,2 miliardy dolárov, čo je mierne viac, ako sa pôvodne predpokladalo. V sobotu o tom informovala agentúra Reuters.

Black Friday s historickým rekordom

Analýza zahŕňa viac ako miliardu online návštev

Adobe Analytics analyzuje online obchodovanie sledovaním transakcií na webových stránkach. Má prístup k nákupným dátam od 85 % najväčších amerických online predajcov. Analýza zahŕňa viac ako miliardu návštev webových stránok. Táto spoločnosť patrí pod softvérovú spoločnosť Adobe.

“Dopyt po online nákupoch zostáva silný, pričom Black Friday prvýkrát v histórii prekonal 9 miliardovú hranicu. Spotrebitelia začínajú oceňovať jednoduchosť a pohodlie nakupovania z domu,” povedal analytik Vivek Pandya zo spoločnosti Adobe Digital Insights.

Spoločnosť Adobe uviedla, že najobľúbenejšími kategóriami sú hračky, hry a spotrebná elektronika.

Adobe Analytics očakáva, že počas päťdňovej zľavovej akcie s názvom Cyber Week, ktorá trvá od štvrtka (Deň vďakyvzdania) do pondelka, sa na internete predá tovar za 34,8 miliardy dolárov. To by predstavovalo 2,8 % nárast oproti minulému roku.

Analýza Salesforce

Ďalšiu analýzu zverejnila spoločnosť Salesforce. Tá pracuje s vlastnými údajmi na základe 1,5 miliardy nakupujúcich a uviedla, že online predaj dosiahol v USA 8 miliárd dolárov a celosvetovo 40 miliárd dolárov o 17.00 h SELČ na Čierny piatok, pričom najviac zľavnených položiek sa v USA objavilo v oblasti domácich spotrebičov, oblečenia, zdravia a krásy a luxusných kabeliek.

“Naše údaje ukazujú silnú koreláciu medzi zľavami a online predajom, keďže spotrebitelia sa držali najväčších a najlepších ponúk,” povedal Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod v spoločnosti Salesforce. “Spotrebitelia s napnutými peňaženkami hľadajú hodnotu a cenu. A predajcovia na to reagovali najvýraznejšími zľavami v celej vianočnej sezóne.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články