Analýza zahŕňa viac ako miliardu online návštev
Adobe Analytics analyzuje online obchodovanie sledovaním transakcií na webových stránkach. Má prístup k nákupným dátam od 85 % najväčších amerických online predajcov. Analýza zahŕňa viac ako miliardu návštev webových stránok. Táto spoločnosť patrí pod softvérovú spoločnosť Adobe.
“Dopyt po online nákupoch zostáva silný, pričom Black Friday prvýkrát v histórii prekonal 9 miliardovú hranicu. Spotrebitelia začínajú oceňovať jednoduchosť a pohodlie nakupovania z domu,” povedal analytik Vivek Pandya zo spoločnosti Adobe Digital Insights.
Spoločnosť Adobe uviedla, že najobľúbenejšími kategóriami sú hračky, hry a spotrebná elektronika.
Adobe Analytics očakáva, že počas päťdňovej zľavovej akcie s názvom Cyber Week, ktorá trvá od štvrtka (Deň vďakyvzdania) do pondelka, sa na internete predá tovar za 34,8 miliardy dolárov. To by predstavovalo 2,8 % nárast oproti minulému roku.
Analýza Salesforce
Ďalšiu analýzu zverejnila spoločnosť Salesforce. Tá pracuje s vlastnými údajmi na základe 1,5 miliardy nakupujúcich a uviedla, že online predaj dosiahol v USA 8 miliárd dolárov a celosvetovo 40 miliárd dolárov o 17.00 h SELČ na Čierny piatok, pričom najviac zľavnených položiek sa v USA objavilo v oblasti domácich spotrebičov, oblečenia, zdravia a krásy a luxusných kabeliek.
“Naše údaje ukazujú silnú koreláciu medzi zľavami a online predajom, keďže spotrebitelia sa držali najväčších a najlepších ponúk,” povedal Rob Garf, viceprezident a generálny riaditeľ pre maloobchod v spoločnosti Salesforce. “Spotrebitelia s napnutými peňaženkami hľadajú hodnotu a cenu. A predajcovia na to reagovali najvýraznejšími zľavami v celej vianočnej sezóne.”