2 min. čítanie

Aktuálne trendy v reklamných preferenciách: Kde nájdu e-commerce značky najväčšiu odozvu?

Sledovať ecommerce trendy sa vypláca. Správa Media Reactions 2024 odhaľuje kľúčové zmeny v preferenciách marketérov a spotrebiteľov v digitálnom reklamnom prostredí, ktoré môžu ovplyvniť budúce stratégie značiek.

Aktuálne trendy v reklamných preferenciách: Kde nájdu e-commerce značky najväčšiu odozvu?
Zdroj: Depositphotos

Najnovšia správa Media Reactions 2024 od spoločnosti Kantar odhaľuje výrazný pokles dôvery marketérov v sociálnu sieť X. V roku 2025 plánuje znížiť svoje výdavky na reklamu na X 26 % marketérov, čo je najväčší ústup z akejkoľvek významnej reklamnej platformy.

Dôvera v reklamy na X klesla z 22 % v roku 2022 na 12 % v roku 2024. Pritom len 4 % marketérov verí, že platforma poskytuje dostatočnú bezpečnosť pre značky. Výsledkom je významná zmena v preferenciách platforiem, kedy marketéri hľadajú iné alternatívy.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

YouTube vedie medzi marketérmi, Amazon a TikTok u spotrebiteľov

Pre e-commerce je výber platformy kľúčový. Správa zdôrazňuje, že YouTube zostáva najlepšou voľbou pre marketérov, zatiaľ čo Amazon a TikTok zdieľajú prvé miesto v obľúbenosti medzi spotrebiteľmi.

Amazon je obľúbený pre relevantné a užitočné reklamy, zatiaľ čo TikTok je známy pre zábavný a pútavý obsah. Zaujímavé je, že Netflix, ktorý sa tento rok prvýkrát objavil ako reklamná platforma, sa dostal do top päťky u marketérov aj spotrebiteľov vďaka svojej silnej reputácii v oblasti bezpečnosti značiek.

Zdroj: Kantar

Ecommerce trendy vs. offline svet

Profesionáli v e-commerce by si mali všimnúť rastúcu preferenciu spotrebiteľov pre reklamy na mieste predaja. Podarilo sa im nahradiť sponzorované podujatia ako najlepšia mediálna platforma.

Reklamy PoS sú vnímané ako dôveryhodné a užitočné, čo naznačuje, že ich začlenenie do marketingových stratégií môže zvýšiť dôveru spotrebiteľov a ich angažovanosť. Kino, noviny a reklamy mimo domova zostávajú tiež obľúbenými kanálmi.

Otvorenosť spotrebiteľov voči reklamám rastie

Dobrou správou pre marketérov je, že otvorenosť spotrebiteľov voči reklamám rastie.

“Približne 47 % sa vyjadruje pozitívne k reklamám vo všeobecnosti. V roku 2016 bola priemerná vnímavosť reklamy len 19 %. Od spustenia Media Reactions v roku 2020 má priemerná vnímavosť reklám konzistentne stúpajúcu trajektóriu,” uvádza správa.

Tento rast predstavuje pre e-commerce značky významnú príležitosť zaujať pozornosť naprieč rôznymi kanálmi.

Zdroj: Kantar

Zároveň však v jednej veci narážame na rozdiel medzi spotrebiteľmi a marketérmi. A tou je umelá inteligencia. 41 % spotrebiteľov pociťuje nepohodlie voči AI generovaným reklamám, no 71 % marketérom to nevadí.

To naznačuje, že pri používaní AI nástrojov v reklame sa oplatí byť opatrný, aby ste predišli odcudzeniu spotrebiteľov.

S vývojom technológií prichádzajú nové ecommerce trendy. Správa Media Reactions 2024 prináša zaujímavé pohľady na ich vývoj. Vznikla na základe prieskumu medzi 18 000 spotrebiteľmi z 27 trhov a 1 000 globálnych senior marketérov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Digitálne médiá v kamenných obchodoch majú zmysel
2 min. čítanie

Digitálne médiá v kamenných obchodoch majú zmysel

Nová správa od eMarketer a Placer.ai prináša prehľad o novom trende v retailovom prostredí – spotrebitelia čoraz viac interagujú s digitálnymi médiami priamo v kamenných obchodoch. Táto príležitosť ponúka nový spôsob, ako sa spojiť so zákazníkmi v kamenných predajniach, kde sa stále uskutočňuje viac ako 80 % maloobchodných tržieb v USA. Aj keď v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+