Najnovšia správa Media Reactions 2024 od spoločnosti Kantar odhaľuje výrazný pokles dôvery marketérov v sociálnu sieť X. V roku 2025 plánuje znížiť svoje výdavky na reklamu na X 26 % marketérov, čo je najväčší ústup z akejkoľvek významnej reklamnej platformy.
Dôvera v reklamy na X klesla z 22 % v roku 2022 na 12 % v roku 2024. Pritom len 4 % marketérov verí, že platforma poskytuje dostatočnú bezpečnosť pre značky. Výsledkom je významná zmena v preferenciách platforiem, kedy marketéri hľadajú iné alternatívy.
YouTube vedie medzi marketérmi, Amazon a TikTok u spotrebiteľov
Pre e-commerce je výber platformy kľúčový. Správa zdôrazňuje, že YouTube zostáva najlepšou voľbou pre marketérov, zatiaľ čo Amazon a TikTok zdieľajú prvé miesto v obľúbenosti medzi spotrebiteľmi.
Amazon je obľúbený pre relevantné a užitočné reklamy, zatiaľ čo TikTok je známy pre zábavný a pútavý obsah. Zaujímavé je, že Netflix, ktorý sa tento rok prvýkrát objavil ako reklamná platforma, sa dostal do top päťky u marketérov aj spotrebiteľov vďaka svojej silnej reputácii v oblasti bezpečnosti značiek.
Ecommerce trendy vs. offline svet
Profesionáli v e-commerce by si mali všimnúť rastúcu preferenciu spotrebiteľov pre reklamy na mieste predaja. Podarilo sa im nahradiť sponzorované podujatia ako najlepšia mediálna platforma.
Reklamy PoS sú vnímané ako dôveryhodné a užitočné, čo naznačuje, že ich začlenenie do marketingových stratégií môže zvýšiť dôveru spotrebiteľov a ich angažovanosť. Kino, noviny a reklamy mimo domova zostávajú tiež obľúbenými kanálmi.
Otvorenosť spotrebiteľov voči reklamám rastie
Dobrou správou pre marketérov je, že otvorenosť spotrebiteľov voči reklamám rastie.
“Približne 47 % sa vyjadruje pozitívne k reklamám vo všeobecnosti. V roku 2016 bola priemerná vnímavosť reklamy len 19 %. Od spustenia Media Reactions v roku 2020 má priemerná vnímavosť reklám konzistentne stúpajúcu trajektóriu,” uvádza správa.
Tento rast predstavuje pre e-commerce značky významnú príležitosť zaujať pozornosť naprieč rôznymi kanálmi.
Zároveň však v jednej veci narážame na rozdiel medzi spotrebiteľmi a marketérmi. A tou je umelá inteligencia. 41 % spotrebiteľov pociťuje nepohodlie voči AI generovaným reklamám, no 71 % marketérom to nevadí.
To naznačuje, že pri používaní AI nástrojov v reklame sa oplatí byť opatrný, aby ste predišli odcudzeniu spotrebiteľov.
S vývojom technológií prichádzajú nové ecommerce trendy. Správa Media Reactions 2024 prináša zaujímavé pohľady na ich vývoj. Vznikla na základe prieskumu medzi 18 000 spotrebiteľmi z 27 trhov a 1 000 globálnych senior marketérov.