Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Aká je budúcnosť programatickej reklamy?

S neustálym vývojom programatickej reklamy sa e-commerce musí pripraviť na nové trendy, ale aj výzvy, ktoré budú v nasledujúcom období formovať tento sektor. Podľa najnovšej správy WARC s názvom The Future of Programmatic bude budúcnosť programatickej reklamy definovaná niekoľkými prekážkami, ktoré budú mať významný dopad na e-commerce firmy.

Aká je budúcnosť programatickej reklamy?
Zdroj: Depositphotos

Programatická reklama je automatizovaný spôsob nákupu a predaja digitálnych reklám pomocou softvéru a algoritmov. Namiesto tradičného manuálneho vyjednávania medzi inzerentmi a vydavateľmi sa pri programatickej reklame využívajú technológie na okamžité umiestnenie reklám správnemu publiku v reálnom čase. Tento proces zahŕňa zber dát a pokročilé cielenie, čo umožňuje efektívnejšie a presnejšie zobrazovanie reklám na základe užívateľských preferencií a správania.

Bezpečnosť je téma č. 1

Brand safety, teda bezpečnosť značky, sa stala hlavnou obavou pre 60 % inzerentov a agentúr. Toto znepokojenie ešte viac prehĺbili nedávne správy, ktoré poukázali na milióny premrhané na nekvalitné reklamné umiestnenia. Reklamy totiž často porušovali štandardy bezpečnosti značky tým, že sa zobrazovali vedľa potenciálne škodlivého alebo rasistického obsahu.

Zdroj: WARC

Pre firmy je nevyhnutné zabezpečiť, aby sa ich reklamy zobrazovali v bezpečnom a dôveryhodnom prostredí. Je to kľúčový element pre udržanie dôvery zákazníkov a integrity značky.

Napriek rozhodnutiu Google odložiť zrušenie cookies tretích strán sa očakáva, že ich úloha v programatickej reklame sa bude naďalej znižovať. Správa WARC odhaľuje, že len 25 % inzerentov sa cíti dostatočne pripravených na túto zmenu – najmä v oblastiach ako je cielenie, prístup k dátam a segmentácia publika. E-commerce firmy musia urýchliť prijímanie stratégií zameraných na údaje prvej strany, pričom 76 % respondentov už v tomto smere podniká kroky, aby si udržali konkurencieschopnosť s dôrazom na súkromie.

Podvody a premrhané rozpočty

Podvodné praktiky v reklame naďalej predstavujú významný problém. Štvrtina zo 67 miliárd libier vynaložených na reklamu na otvorenom webe je premrhaná na podvodné alebo nekvalitné zobrazenia. Lepšia transparentnosť v mediálnom dodávateľskom reťazci a prísne kontrolné procesy môžu viesť k efektívnejšie vynaloženiu rozpočtu na reklamu a vyššej návratnosti investícií.

Aj keď udržateľnosť je v súčasnosti zvučné slovo, väčšina spoločností zapojených do programatickej reklamy sa vyjadrila, že znižovanie uhlíkových emisií pre nich nepredstavuje prioritu. A to aj napriek tomu, že tento sektor vyprodukoval viac ako 215 000 metrických ton uhlíkových emisií len za jeden mesiac v piatich hlavných ekonomikách sveta. Iba 31 % spoločností prijalo postupy na meranie a znižovanie emisií.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vzhľadom k rastúcemu dopytu po udržateľnosti zo strany zákazníkov by e-commerce spoločnosti mali zvážiť environmentálny dopad svojich reklamných stratégií.

Presúvanie budgetov na uzatvorené platformy

Správa tiež zdôrazňuje znepokojujúci trend znižovania investícií do otvoreného webu, keďže viac inzerentov uprednostňuje uzavreté platformy ako Meta, Google a Amazon. WARC predpovedá, že len päť platforiem bude v roku 2024 dominovať viac ako polovici globálnych výdavkov na reklamu.

Aktuálne 76 % firiem vynakladá 40 % alebo menej zo svojho rozpočtu na reklamu v otvorenom webe. Firmy si musia dobre rozmyslieť, či sa im oplatí investovať viac do uzavretých platforiem, ako sú Google alebo Facebook, alebo je lepšie preskúmať možnosti reklamy na open webe, ktorý je prístupný pre každého.

Klesajúca adresnosť, obavy o bezpečnosť značky a podvodné praktiky sú pre e-commerce skutočné výzvy, ktoré treba pokoriť. Sledovať vývoj a prispôsobiť sa trendom dáva firmám možnosť optimalizovať svoje reklamné stratégie a dosahovať lepšie výsledky v nadchádzajúcom roku.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+