Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek

Podľa rozsiahleho výskumu spoločnosti Kantar, ktorý analyzoval 20 000 značiek v 540 kategóriách a 54 trhoch počas desiatich rokov, si budovanie silných značiek vyžaduje dva kľúčové prvky – zmysluplnosť a jedinečnosť. Výskum označil diferenciáciu značky za kľúčový motor rastu, predovšetkým pri oslovení širokej skupiny zákazníkov.

Ako zmysluplnosť a jedinečnosť formujú rast silných značiek
Zdroj: Depositphotos

Výskum poukazuje na tri základné oblasti, ktoré určujú úspech značky:

Maximalizácia dosahu a relevantnosti

Značky sa musia sústrediť na presvedčenie čo najväčšieho počtu zákazníkov o svojej relevantnosti. Náklonnosť spotrebiteľov sa vyvíja prostredníctvom dvoch hlavných kanálov: priame skúsenosti so značkou a marketingové a reklamné aktivity.

Úspešná komunikácia značky vykazuje šesť podstatných bodov:

  1. kreatívne spracovanie,
  2. emocionálne zapojenie,
  3. dlhodobý záväzok,
  4. konzistentnosť naprieč kanálmi,
  5. jasná konkurenčná diferenciácia,
  6. maximálny dosah publika.

Výskum spochybňuje tradičné chápanie vernosti značke a naznačuje, že táto vernosť v klasickom zmysle neexistuje. Namiesto toho budovanie silnej náklonnosti zvyšuje pravdepodobnosť opakovaného nákupu a znižuje citlivosť na cenu.

Zdroj: Kantar

Posilnenie trhovej pozície

Úspech v tejto oblasti závisí od tradičných prvkov marketingového mixu:

  • komplexné portfólio produktov,
  • strategická distribúcia,
  • pútavý obal,
  • konkurencieschopné stanovenie cien,
  • stratégia propagácie.

Výskum ukazuje, že značky s vysokou dostupnosťou priťahujú 7-krát viac zákazníkov, než tie s obmedzenou prítomnosťou. Popredné značky typicky udržiavajú široké produktové portfólio práve preto, aby oslovili nové zákaznícke segmenty.

Rozšírte hranice kategórie

Tretím poháňacím prvkom rastu je expanzia kategórií a vytváranie nového trhového priestoru. Silné značky aktívne:

  • vytvárajú nové štandardy vo svojich kategóriách,
  • hľadajú nové zákaznícke segmenty,
  • podporujú inovácie,
  • rozširujú distribúciu,
  • zdokonaľujú komunikáciu so spotrebiteľmi.

Značky, ktoré sledujú nové trhové príležitosti, vykazujú dvojnásobný rastový potenciál. Táto stratégia je mimoriadne dôležitá pre značky, ktoré už maximalizovali rast v rámci existujúcej zákazníckej bázy a kategórie. Naopak, menšie značky by sa mali sústrediť na získavanie zákazníkov od väčších konkurentov.

Zdroj: Kantar

Tieto zistenia spoločnosti Kantar potvrdzujú to, čo posledné desaťročie prezentuje marketingový výskum. Úspešná a silná značka konzistentne komunikuje dlhodobo, udržiava jasnú diferenciáciu od konkurentov, oslovuje čo najširšie publikum naprieč kategóriami a zabezpečuje vysokú fyzickú dostupnosť.

Toto overenie prehlbuje odborné znalosti a pomáha zvyšovať úroveň expertízy medzi značkami a marketingovými profesionálmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov
5 min. čítanie

Od memov po hodnoty: Ako si značky získavajú srdcia spotrebiteľov

Keď značka vstúpi do online sveta, stáva sa súčasťou nekonečného toku diskusií, trendov a memov. Niektoré prirodzene žiaria, iné sa len neisto snažia nájsť svoje miesto. Čo však rozlišuje tie, ktoré dokážu zasiahnuť tú správnu nôtu, od tých, ktoré vyvolávajú len rozpačité úsmevy? Podľa štúdie Cultured je kľúčom odvaha pripojiť sa ku kultúre spôsobom, ktorý […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+