3 min. čítanie

Ako vytvoriť B2B marketingovú stratégiu v 6 krokoch

Podniky, ktoré sa snažia osloviť iné firmy, nevyhnutne potrebujú kvalitný marketingový plán. Zatiaľ čo B2C marketing stavia skôr na emocionálnych argumentoch, B2B marketing kladie dôraz na vzťahy a hodnotu a vyžaduje systematickejší prístup. Na dosiahnutie týchto cieľov je kľúčová dobre navrhnutá B2B stratégia, ktorá podporí dlhodobý úspech. Spísali sme pre vás pár užitočných bodov, ktoré vám pomôžu s vytvorením účinného plánu.

Ako vytvoriť B2B marketingovú stratégiu v 6 krokoch
Zdroj: Depositphotos

Pochopte ciele vašej spoločnosti

Pri tvorbe B2B marketingového plánu je na prvom mieste jasné stanovenie cieľov vašej spoločnosti. Čo chcete dosiahnuť? Marketingové ciele by mali odpovedať všeobecným cieľom vašej spoločnosti, či už ide o zvýšenie povedomia o značke, vytvorenie potenciálnych zákazníkov alebo zvýšenie predaja. Stanovenie SMART cieľov (teda konkrétnych, merateľných, primeraných, relevantných a časovo ohraničených) vám pomôže mať jasno a riadiť sa nimi do budúcnosti.

B2B stratégia chce analýzu trhu

Zistiť, ako funguje trh, je absolútne nevyhnutné ešte predtým, ako sa pustíte do stratégií. Pomocou SWOT analýzy si určíte silné stránky, slabé stránky, príležitosti a hrozby. Takto môžete získať dôležité informácie o situácii vašej spoločnosti na trhu. Poznanie vašej relatívnej pozície voči konkurentom vám pomôže odhaliť oblasti, na ktorých je potrebné pracovať a určiť šance na rozvoj.

Jasne špecifikujte svoju cieľovú skupinu

Každý účinný plán B2B závisí najmä od poznania vašej cieľovej skupiny. V prostredí B2B to zvyčajne znamená vytvorenie persóny – podrobných profilov vašich ideálnych klientov. Tie sa tvoria podľa firemných a demografických údajov. Premyslite si prvky vrátane odvetvia, veľkosti spoločnosti, lokality a úloh, ktoré zohrávajú ľudia zapojení do nákupného procesu. Tieto poznatky vám pomôžu presne upraviť váš prístup a posolstvo.

Mapovanie cesty zákazníka

Keď v B2B marketingu pochopíte, čo privedie vášho zákazníka ku kúpe, máte veľkú výhodu. Táto cesta zvyčajne zahŕňa viacero fáz – od uvedomenia si až po zváženie a nakoniec rozhodovanie. Zmapovaním tejto cesty môžete identifikovať kľúčové styčné body, v ktorých potenciálni zákazníci komunikujú s vašou značkou. Tento prehľad vám umožní vytvárať cielený obsah a skúsenosti, ktoré potenciálnych zákazníkov prevedú ich nákupným rozhodnutím.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vytváranie marketingových stratégií

Ciele, cieľovú skupinu, trhové prostredie a cestu zákazníka ste si už zmapovali. Je čas vytvoriť marketingové stratégie.  To zahŕňa výber správnych kanálov a prístupov na správne oslovenie vášho publika. Typické stratégie v B2B marketingu sa opierajú o:

  • Obsahový marketing: Vytváranie hodnotného obsahu, ktorý reaguje na potreby a bolesti vášho publika, môže vytvoriť autoritu a vybudovať dôveru.
  • E-mailový marketing: Personalizovaná e-mailová kampaň môže vychovávať potenciálnych zákazníkov a udržať vašu značku v povedomí.
  • Sociálne médiá: Pre účinné zapojenie B2B sa hodia platformy ako napríklad LinkedIn.
  • Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO): Optimalizácia vašej webovej stránky pre vyhľadávače zabezpečí, že vás potenciálni zákazníci nájdu pri hľadaní relevantných riešení.

Meranie úspechu

Úspešnosť marketingovej stratégie v B2B závisí od toho, či ste si stanovili KPI, teda ukazovatele výkonnosti. Tieto ukazovatele by sa mali zhodovať s vašimi východiskovými cieľmi a mali by vám umožniť vyhodnotiť, čo funguje a čo si vyžaduje zmenu. Pravidelné prehodnocovanie týchto ukazovateľov vám pomôže vždy zlepšiť a upraviť váš plán v závislosti od skutočného výkonu.

Hoci sa vývoj marketingovej stratégie B2B môže zdať zložitý, dodržiavaním týchto pokynov – definovanie cieľov, analýza trhu, identifikácia publika, mapovanie cesty zákazníka, vývoj taktického prístupu a meranie úspechu – môžete vytvoriť silný plán, ktorý poháňa výsledky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spúšťa Boost kampane. Sľubuje rozšírenie dosahu a získavanie leadov
3 min. čítanie

LinkedIn spúšťa Boost kampane. Sľubuje rozšírenie dosahu a získavanie leadov

Prichádzajú LinkedIn Boost kampane – nová funkcia, ktorá firmám umožňuje propagovať príspevky na generovanie leadov. Z organických príspevkov sa stanú reklamy a rozšíria si dosah. Ako pristúpiť k novému nástroju a ako ho efektívne ho využiť? Pozrieme sa na to, čo novinka prináša a ako ju spustiť. Výhodou je, že je prístupná globálne a môžeme […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nové poznatky o B2B kampaniach na LinkedIne
2 min. čítanie

Nové poznatky o B2B kampaniach na LinkedIne

Kto chce uspieť v B2B marketingu, potrebuje pochopiť potreby a motiváciu iných firiem. Na rozdiel od B2C marketingu, kde sa často pracuje s emocionálnymi impulzmi, B2B marketing stavia na dlhodobých vzťahoch, dôvere a odborných znalostiach. To znamená, že stratégiu je potrebné prispôsobiť každému klientovi na mieru. Jedným slovo, je skutočne pestrý.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+