4 min. čítanie

Ako si vybrať správneho influencera?

Čoraz viac skloňovaný influencer marketing je stále pre mnohých veľkou neznámou. Najčastejšie otázky, s ktorými sa stretávame sú: Je pre našu firmu influencer marketing vhodný? Koľko influencerov treba osloviť a ako dlho s nimi spolupracovať? A ako si vlastne vybrať tých správnych?

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
Ako si vybrať správneho influencera?

V dnešnom článku si ukážeme nástroj, ktorý vám pomôže odpovedať najmä na tú poslednú z nich. Predstavte si, že máte jasno v tom, ktorých influencerov by ste pre spoluprácu chceli osloviť. Už máte tiež jasno, či by malo ísť  o dlhodobú spoluprácu, alebo jednorázovú záležitosť.

Nemáte však stále jasno, či sa vám investícia oplatí. Zaujíma vás, aký dosah by vám mohol vybraný infuencer zabezpečiť, aká je odporúčaná hodnota jedného príspevku alebo si ho chcete jednoducho “preveriť”. Povedzme, že chcete mať istotu, že to bude správna investícia. 

Nižšie popíšem nástroj, ktorý vám môže ukázať zaujímavé čísla a fakty o vašom influencerovi. Tie vám istotne pomôžu rozhodnúť sa či ísť do spolupráce, ale hlavne aj koľko za ňu zaplatiť. Na úvod chcem zdôrazniť, že s touto platformou nijako nespolupracujem, nemám za to žiadnu odmenu a odporúčam ju čisto na základe vlastnej skúseností.

Tento článok môže slúžiť na to, že zistíte, že takéto platformy vôbec existujú a možno si nájdete inú, podobnú, ktorá vám všetky štatistiky a údaje ukáže rovnako alebo ešte lepšie.

Hovorím o web stránke HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na nej dokážete vyhľadať profily influencerov na rôznych sociálnych sieťach ako napríklad Instagram, TikTok, Twitter, ale aj YouTube. 

Hľadám vhodných influencerov

Na tejto web stránke si vďaka prepracovanému vyhľadávaniu dokážete nájsť vhodných infuencerov pre vás. Aby ste mohli začať, musíte sa v prvom rade zaregistrovať. Registrácia je samozrejme bezplatná, avšak účet zdarma poskytne len náhľady a veľmi obmedzené výsledky. Preto v prípade potreby odporúčam zvoliť niektorú z platených verzií.

Po vytvorení účtu si kliknete na Influencer Discovery. Tu môžete zvoliť platformu (napríklad Instagram), krajinu, počet sledovateľov (veľkosť publika) vášho ideálneho influencera, ale aj ich vek či pohlavie. 

 

Následne si výsledky môžete zoradiť napríklad podľa počtu sledovateľov, ale aj podľa ich kvality alebo engagement ratu.

Mám vytipovaných influencerov

Keď máte pár tipov na ľudí, ktorých by ste radi oslovili, odporúčam sa bližšie pozrieť na ich profily. Bežne si na Instagrame pozriete len počet ich followerov, avšak existuje mnoho ďalších dôležitých ukazovateľov, ako napríkad engagement rate a kvalita publika. Preto odporúčam kliknúť si na Podrobný report, kde sa dozviete rôzne vychytávky, ako napríklad:

  • frekvencia postovania,
  • demografické údaje publika (krajina, mestá, vek, pohlavie),
  • rozdelenie publika (skutoční ľudia, influenceri, podozrivé profily…),
  • odhadovaný dosah,
  • vývoj počtu followerov,
  • odhadovaná hodnota jedného príspevku/príbehu,
  • a mnoho ďalších zaujímavých a dôležitých faktorov.

Každý si tu určite nájde niečo, čo mu pomôže lepšie sa rozhodnúť.

Týždenný podcast UPdate

Verím, že tento návod a hlavne informácie, ktoré vďaka nemu získate, budú pre vás užitočné. Môžu vám pomôcť nielen vybrať si najvhodnejších influencerov, ale aj ušetriť peniaze. Tak hľadajte, porovnávajte a hlavne spoločne napredujte. Držím palce!

 

Zdieľať článok
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Pôsobí v oblasti marketingu už viac ako 12 rokov a špecializuje sa najmä na online marketing, konkrétne na tvorbu predajných stránok a sociálne siete. Sám na Instagrame získal viac ako 185 tis. sledovateľov a o svojich úspešných stratégiách prednášal stovkám ľudí v SR aj ČR. Dnes sa tiež začína sústrediť na málo poznaný buzzmarketing.

Explor Media
Tento článok ti prináša

Explor Media

Explor Media pomáha firmám aj jednotlivcom uspieť v online svete. Zabezpečuje kompletné služby, ako sú tvorba web stránok, online reklama, správa profilov na sociálnych sieťach, SEO, foto a video produkcia, e-mail marketing aj influencer marketing. Výnimočnou službou je buzzmarketing, ktorým sa žiadna iná spoločnosť nezaoberá.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok