V dnešnom článku si ukážeme nástroj, ktorý vám pomôže odpovedať najmä na tú poslednú z nich. Predstavte si, že máte jasno v tom, ktorých influencerov by ste pre spoluprácu chceli osloviť. Už máte tiež jasno, či by malo ísť o dlhodobú spoluprácu, alebo jednorázovú záležitosť.
Nemáte však stále jasno, či sa vám investícia oplatí. Zaujíma vás, aký dosah by vám mohol vybraný infuencer zabezpečiť, aká je odporúčaná hodnota jedného príspevku alebo si ho chcete jednoducho “preveriť”. Povedzme, že chcete mať istotu, že to bude správna investícia.
Nižšie popíšem nástroj, ktorý vám môže ukázať zaujímavé čísla a fakty o vašom influencerovi. Tie vám istotne pomôžu rozhodnúť sa či ísť do spolupráce, ale hlavne aj koľko za ňu zaplatiť. Na úvod chcem zdôrazniť, že s touto platformou nijako nespolupracujem, nemám za to žiadnu odmenu a odporúčam ju čisto na základe vlastnej skúseností.
Tento článok môže slúžiť na to, že zistíte, že takéto platformy vôbec existujú a možno si nájdete inú, podobnú, ktorá vám všetky štatistiky a údaje ukáže rovnako alebo ešte lepšie.
Hovorím o web stránke HypeAuditor (https://hypeauditor.com). Na nej dokážete vyhľadať profily influencerov na rôznych sociálnych sieťach ako napríklad Instagram, TikTok, Twitter, ale aj YouTube.
Hľadám vhodných influencerov
Na tejto web stránke si vďaka prepracovanému vyhľadávaniu dokážete nájsť vhodných infuencerov pre vás. Aby ste mohli začať, musíte sa v prvom rade zaregistrovať. Registrácia je samozrejme bezplatná, avšak účet zdarma poskytne len náhľady a veľmi obmedzené výsledky. Preto v prípade potreby odporúčam zvoliť niektorú z platených verzií.
Po vytvorení účtu si kliknete na Influencer Discovery. Tu môžete zvoliť platformu (napríklad Instagram), krajinu, počet sledovateľov (veľkosť publika) vášho ideálneho influencera, ale aj ich vek či pohlavie.
Následne si výsledky môžete zoradiť napríklad podľa počtu sledovateľov, ale aj podľa ich kvality alebo engagement ratu.
Mám vytipovaných influencerov
Keď máte pár tipov na ľudí, ktorých by ste radi oslovili, odporúčam sa bližšie pozrieť na ich profily. Bežne si na Instagrame pozriete len počet ich followerov, avšak existuje mnoho ďalších dôležitých ukazovateľov, ako napríkad engagement rate a kvalita publika. Preto odporúčam kliknúť si na Podrobný report, kde sa dozviete rôzne vychytávky, ako napríklad:
- frekvencia postovania,
- demografické údaje publika (krajina, mestá, vek, pohlavie),
- rozdelenie publika (skutoční ľudia, influenceri, podozrivé profily…),
- odhadovaný dosah,
- vývoj počtu followerov,
- odhadovaná hodnota jedného príspevku/príbehu,
- a mnoho ďalších zaujímavých a dôležitých faktorov.
Každý si tu určite nájde niečo, čo mu pomôže lepšie sa rozhodnúť.
Verím, že tento návod a hlavne informácie, ktoré vďaka nemu získate, budú pre vás užitočné. Môžu vám pomôcť nielen vybrať si najvhodnejších influencerov, ale aj ušetriť peniaze. Tak hľadajte, porovnávajte a hlavne spoločne napredujte. Držím palce!