Od budúceho týždňa budú mať zákazníci Zary vo Francúzsku prístup k platforme second-hand, ktorá je integrovaná do webovej stránky a mobilnej aplikácie Zary. Spotrebitelia budú môcť prostredníctvom tejto služby predĺžiť životný cyklus oblečenia, pretože ho možno opraviť alebo predať, prípadne si kúpiť oblečenie z druhej ruky.
Fashion Network zdieľala vyjadrenia Pauly Ampuero, vedúcej oddelenia udržateľného rozvoja v spoločnosti Zara.com: “Pevne veríme, že inovácie sú základom rozvoja obehovej budúcnosti. Aktívne pracujeme na hľadaní a zavádzaní riešení na formovanie čoraz udržateľnejšieho hodnotového reťazca.”
Zara posilňuje svoju platformu Pre-Owned
Platforma Zara Pre-Owned prvýkrát uzrela svetlo sveta v novembri 2022 v Spojenom kráľovstve. Zákazníci túto službu prijali s veľkým úspechom. Aj z tohto dôvodu sa Marta Ortega, šéfka predstavenstva skupiny Inditex, zasadzuje za to, aby bol tento koncept do roku 2025 rozšírený na všetky kľúčové trhy spoločnosti: “Ide o to, aby sa Zara Pre-Owned naďalej rozširovala na nové trhy. Začneme vo Francúzsku a Nemecku, ale vynakladáme maximálne úsilie, aby sme do konca roka dosiahli Španielsko.”
Medzi služby zahrnuté v Zara Pre-Owned patrí služba opravy odevov značky. Prostredníctvom formulára môžu zákazníci požiadať o opravu gombíkov, švov alebo výmenu zipsov. Okrem toho môžu zákazníci požiadať o následné vyzdvihnutie v predajni a sledovať proces.
Platforma zároveň ponúka priestor na online nákup a predaj použitých odevov značky medzi zákazníkmi. Úlohou spoločnosti je ponúkať bezpečnosť transakcií, starať sa o správu zásielok a monitorovať celý proces.
Spoločnosť Inditex chce do roku 2030 znížiť svoje emisie o 50 % a pracuje na tom prostredníctvom tohto typu iniciatívy.