Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Zalando prekonalo ďalší významný míľnik

Internetový obchod Zalando v treťom štvrťroku rástol. Počet aktívnych zákazníkov sa medziročne zvýšil o 8 % a prvýkrát prekročil hranicu 50 miliónov. Zavedené opatrenia zvýšili ziskovosť a zlepšili výsledok hospodárenia.

Zalando prekonalo ďalší významný míľnik
Zdroj: Unsplash

Akcie Zalando rástli

Dnes ráno na Frankfurtskej burze vzrástli akcie spoločnosti Zalando o 5 %. Je to výsledok nových kvartálnych údajov spoločnosti a zdá sa, že sa jej podarilo zastaviť znepokojujúci pokles ziskovosti. Zalando zaviedlo viacero zmien, ktoré pomohli získavať nových zákazníkov. Vernostný program Plus oproti minulému roku takmer strojnásobil počet svojich členov. 

“Dôveruje nám viac ako 50 miliónov aktívnych zákazníkov. Je to veľký míľnik v histórii spoločnosti Zalando,” povedal Robert Gentz, spoluzakladateľ spoločnosti Zalando. “V tomto náročnom trhovom prostredí budeme naďalej konať obozretne a presadzovať opatrenia na zlepšenie ziskovosti. Zameriavame sa na strategické iniciatívy, aby sme našim zákazníkom poskytli ešte viac inšpirácie.”

Hrubý objem tovaru (GMV) vzrástol v treťom štvrťroku o 7,1 % na 3,28 miliardy eur, zatiaľ čo tržby sa zvýšili o 2,9 % na 2,35 miliardy eur. Upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vzrástol na 13,5 milióna eur – v rovnakom štvrťroku minulého roka to bolo 9,8 milióna eur.

Opatrenia na zvýšenie ziskovosti

V správe sa uvádza, že spoločnosť prijala účinné opatrenia na zvýšenie ziskovosti, ktoré pomohli zlepšiť výsledky a zmierniť súčasné nepriaznivé nálady spotrebiteľov. Jedným z opatrení je zavedenie minimálnej hodnoty objednávky. Vzhľadom na novú minimálnu hodnotu objednávky zákazníci zvýšili objem svojich objednávok alebo zaplatili poplatok za dopravu. Minimálna hodnota objednávky je 24.90 eur.

Náklady sa v tomto roku podarilo znížiť o takmer 100 miliónov eur.

Ďalšími opatreniami bolo zvyšovanie efektívnosti marketingu, európskej logistickej siete a znížila zásoby. Spoločnosť rozšírila strategické partnerstvo s Nike a umožnila zákazníkom nakupovať na stránke Zalando produkty, ktoré sú dostupné len pre členov spoločnosti Nike. Vďaka partnerstvu so spoločnosťou Sephora spoločnosť Zalando pridala do svojho sortimentu viac kozmetických značiek a rozšírila ponuku Sephora do Talianska.

Spoločnosť Zalando bola založená v Berlíne v roku 2008 a v súčasnosti ponúka viac ako 50 miliónom aktívnych zákazníkov v 25 krajinách produkty z oblasti módy, obuvi, doplnkov a kozmetiky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+