2 min. čítanie

Zalando prekonalo ďalší významný míľnik

Internetový obchod Zalando v treťom štvrťroku rástol. Počet aktívnych zákazníkov sa medziročne zvýšil o 8 % a prvýkrát prekročil hranicu 50 miliónov. Zavedené opatrenia zvýšili ziskovosť a zlepšili výsledok hospodárenia.

Zalando prekonalo ďalší významný míľnik
Zdroj: Unsplash

Akcie Zalando rástli

Dnes ráno na Frankfurtskej burze vzrástli akcie spoločnosti Zalando o 5 %. Je to výsledok nových kvartálnych údajov spoločnosti a zdá sa, že sa jej podarilo zastaviť znepokojujúci pokles ziskovosti. Zalando zaviedlo viacero zmien, ktoré pomohli získavať nových zákazníkov. Vernostný program Plus oproti minulému roku takmer strojnásobil počet svojich členov. 

„Dôveruje nám viac ako 50 miliónov aktívnych zákazníkov. Je to veľký míľnik v histórii spoločnosti Zalando,“ povedal Robert Gentz, spoluzakladateľ spoločnosti Zalando. „V tomto náročnom trhovom prostredí budeme naďalej konať obozretne a presadzovať opatrenia na zlepšenie ziskovosti. Zameriavame sa na strategické iniciatívy, aby sme našim zákazníkom poskytli ešte viac inšpirácie.“

Hrubý objem tovaru (GMV) vzrástol v treťom štvrťroku o 7,1 % na 3,28 miliardy eur, zatiaľ čo tržby sa zvýšili o 2,9 % na 2,35 miliardy eur. Upravený zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vzrástol na 13,5 milióna eur – v rovnakom štvrťroku minulého roka to bolo 9,8 milióna eur.

Opatrenia na zvýšenie ziskovosti

V správe sa uvádza, že spoločnosť prijala účinné opatrenia na zvýšenie ziskovosti, ktoré pomohli zlepšiť výsledky a zmierniť súčasné nepriaznivé nálady spotrebiteľov. Jedným z opatrení je zavedenie minimálnej hodnoty objednávky. Vzhľadom na novú minimálnu hodnotu objednávky zákazníci zvýšili objem svojich objednávok alebo zaplatili poplatok za dopravu. Minimálna hodnota objednávky je 24.90 eur.

Náklady sa v tomto roku podarilo znížiť o takmer 100 miliónov eur.

Ďalšími opatreniami bolo zvyšovanie efektívnosti marketingu, európskej logistickej siete a znížila zásoby. Spoločnosť rozšírila strategické partnerstvo s Nike a umožnila zákazníkom nakupovať na stránke Zalando produkty, ktoré sú dostupné len pre členov spoločnosti Nike. Vďaka partnerstvu so spoločnosťou Sephora spoločnosť Zalando pridala do svojho sortimentu viac kozmetických značiek a rozšírila ponuku Sephora do Talianska.

Spoločnosť Zalando bola založená v Berlíne v roku 2008 a v súčasnosti ponúka viac ako 50 miliónom aktívnych zákazníkov v 25 krajinách produkty z oblasti módy, obuvi, doplnkov a kozmetiky.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe